התקף חרדה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התקף חרדה?
    חרדתית?
    02/06/2013

    שלום,
    לפני כשנתיים לראשונה בחיי התנסיתי בעישון ג'וינט ווייט הידרו במסגרת טיול לאמסטרדם.
    ערב אחד לקראת 9 בערב, עישנתי 3 שאכטות וכעבור כחצי שעה היו לי זרמים בידיים ותקף אותי פחד נוראי, עד כדי כך חשבתי שאני הולכת למות. חזרתי לחדר במלון עם חברתי ורציתי לשטוף פנים ופחדתי שהמים יהיו רותחים ואקבל כוויה. פחדתי מכל דבר שזז. פחדתי לשכב על המיטה ולהתכסות בפוך, שמא לא אחנק ואמות. מצד שני היו לי תחושות של לקפוץ מהחלון ותחושות עצבים בגוף. רק כעבור כשלוש שעות של סיוט זה עבר, אך לא ב 100%. למחרת בצהרי היום זה עבר לחלוטין, אבל הטראומה וכל פרטי מופע האימים נחקק בזכרוני.
    ביום חמישי האחרון, חגגנו אצל חברים ושתיתי שוט אחד (שליש כוס חד פעמית) של אלכוהול ומיד לאחר מכן שתיתי קולה (קפאין) וקיבתי לא היתה ריקה.
    כעבור כחצי שעה (שוב..) משתיית האלכוהול וכנראה ערבוב עם הקפאין, שוב אותה תחושה של כבדות בדיבור, חוסר פוקוס, בלבול במילים, ופחד... פחד פנימי משתק!
    הלכתי לשירותים ושטפתי פנים, ראיתי שאני חיוורת ולא הייתי מסוגלת לדבר.
    הלב שלי פעם בחוזקה, הפה היה יבש ונצמדתי לכוסות של מים ללא הפסקה ושלשולים שלא פסקו. ושב היו לי פחדים, אבל לא ברמה שהיו לי באמסטרדם. הרגעתי את עצמי ואמרתי לעצמי שהכל בסדר, נשמתי נשימות של יוגה (אבל פחדתי להיחנק), הלכתי יחפה על הריצפה כדי להירגע. לא היו לי תחושות שאני הולכת למות, אלא של פחד כלשהו ועצבים... הרבה עצבים היו לי בגוף. אמנם לא ניתן היה להבחין בזה, כי רק התהלכתי ושתיתי מים, אבל כל מי שמהחברים היה פונה אליי בשאלה האם הכל בסדר, הייתי מתעצבנת מבפנים, אבל עניתי בעדינות "עוד לא".
    ההתקף או מה שזה לא היה, החל בשעה 10 בלילה לערך עד לשעה 1.30 בלילה !! שעות של סבל....
    משהו בתוכי אמר לי שכנראה זה התקף חרדה, קראתי באינטרנט על כך, וכל הסממנים
    שרשומים להתקף, היו לי. אבל, בכל מקום כתוב שההתקף הוא דקות, עד חצי שעה. בשני המקרים שחוויתי את החוויה הזו (אחרי ג'וינט ואחרי אלכוהול שאת שניהם אני לא "עושה" והם לא חלק מחיי), זה נמשך שעות!!
    מה זה אומר לגבי? האם אני חרדתית? האם אסבול מכך בעתיד? מה עליי לעשות?
    האם זה רק כתוצאה מתמהיל אלכוהול וקולה (קפאין), כי קראתי שזה "קטלני" ביחד?
    חייבת לציין שלאחרונה היו לי לחצים בחזה (לפני ההתקף), ויום אחרי ההתקף (יום שישי) היו
    לי כאבים בעצמות, בכתפיים. וגם היום (יום ראשון) היו לי לחצים בחזה.
    אשמח מאוד להכוונה כלשהי ולהרגעה..... :-)
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקף חרדה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חרדה? - תגובה

    שרון לויט
    02/06/2013

    שלום לך,
    אני חושבת שלפחות רוב הסימפטומים (אם לא כולם) נבעו מחרדה. אם היה משהו שנבע מחומרים לא טובים שהכנסת לגופך, ודאי לא חווית שום תחושה שסיכנה את חייך או עשתה לך נזק בלתי הפיך בסופו של דבר. צריך לזכור שהכל עובר, גם אם לפעמים התחושות הן מאוד לא נעימות.
    חרדה הופכת לבעיה מתמשכת או קבועה כאשר פוחדים ממנה. כלומר, הכל תלוי בצורה בה את רואה את הדברים, איך את מפרשת את האירוע, ומה את אומרת לעצמך לאחריו. כדי שהחרדה לא תחזור, צריך, פשוט מאוד, לא לפחד ממנה. לומר לעצמך דברים כמו: "זה שום דבר, זו רק חרדה, למרות שהחוויה מאוד לא נעימה, היא לא מסוכנת ולא מזיקה בשום צורה". "אני לא פוחדת שהחרדה תחזור, אני אתמודד איתה" ואפילו "נראה אותה מנסה לתקוף אותי". זה סוג הדברים שמחסנים מפני הפרעת חרדה, ואף עוזרים לבעיות קיימות לחלוף.
    דבר נוסף, אין מושג כזה "חרדתית". יש אנשים הסובלים מחרדה, חלקם באופן טבעי ונורמלי (שהרי חרדה הוא רגש טבעי ואפילו הישרדותי, כשאנחנו פוחדים מדברים מסוכנים באמת) וחלקם בצורה מוגזמת, עד כדי הפרעת חרדה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדתית?

    שוב אני
    03/06/2013

    שרון תודה על התשובה.
    האם אני צריכה לטפל בבעיה? או שזה מוקדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדתית? - תגובה

    שרון לויט
    03/06/2013

    את יכולה לפנות כבר עכשיו, אם העניין מציק לך, או לחכות עוד קצת ואולי אם לא "תעשי מזה עניין" זה פשוט יחלוף. תלוי בהרגשה שלך.
    אשמח לענות על שאלות נוספות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו