אביליפיי - תופעות לוואי וגנריקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אביליפיי - תופעות לוואי וגנריקה
    גדי
    16/06/2013

    עד לפני 3 שבועות לקחתי 300 מ"ג אפקסור + ~0.5 מ"ג קלונקס ליום. לאור הדרדרות הרופא הוסיף לי 5 מ"ג אביליפיי כאוגמנטציה לדיכאון/חרדה.
    אני חייב לציין שהשיפור היה משמעותי ומהיר. בכל זאת יש לי כרגע מספר שאלות:
    1. האם תרופה בשם אריפלי יכולה להיות גנריקה מלאה לאביליפיי ? זה מה שמכבי מתעקשים לנפק לי.
    2. תופעת לוואי משמעותית הייתה חוסר שקט גופני מצד אחד עד כדי ירידה חדה באיכות וכמות השינה יחד עם עייפות כבדה מאוד במהלך היום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אביליפיי - תופעות לוואי וגנריקה - תגובה

    שרון לויט
    16/06/2013

    היי גדי,
    מקובל שתרופה נמכרת בשמות שונים על ידי חברות שונות- וזה הגיוני, שהרי מדובר בחברות שונות, והן אינן יכולות לתת את אותו שם למוצר, גם אם מדובר במוצר זהה. החומר הפעיל בשתי התרופות הוא אריפיפרזול.
    לגבי תופעות הלוואי, אני ממליצה להתייעץ עם הרופא שלך. אנשים שונים מגיבים בצורה שונה לאותה תרופה, ואם תופעות הלוואי קשות מדי, הרופא המטפל משנה מינונים או מחליף תרופה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרון - תודה והמשך

    גדי
    17/06/2013

    ראשית תודה על התשובה.
    אני ממשיך לחפור כי הרופא שלי לא בארץ ונמצא בחופשה ללא תקשורת סדירה. לפני שנסע המליץ לי לרדת במינון של האפקסור ל150 מ"ג מ300 מ"ג. האם עייפות כבדה לאורך היום יכולה להיות מוסברת בשינוי הזה ? אם כן מה זמן ההסתגלות הסביר למינון החדש ?
    אני מבין לגבי הגנריקה שאני יכול בראש שקט לקחת את אריפלי, נכון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרון - תודה והמשך - תגובה

    שרון לויט
    17/06/2013

    היי גדי,
    אכן כן, אתה יכול לקחת את התרופה ללא חשש.
    בנוגע לאפקסור, אינני רופאה, אך ידוע לי כי אחת מתופעות הגמילה (שמופיעות גם בעקבות הפחתת מינון) יכולה להיות תשישות. תופעות גמילה יכולות לחלוף לאחר מספר שבועות לכל היותר. בכל אופן, עדיף שיהיה רופא כלשהו (אולי רופא המשפחה או פסיכיאטר מחליף), שתוכל להתייעץ איתו במקרה הצורך.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו