עלייה ברמת החרדה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עלייה ברמת החרדה
    יום טוב
    11/07/2013

    ב"ה
    דחוף !
    אני סובל מחרדה כבר כשלוש שנים ומקבל ווליום 20 מ"ג 5 מ"ג 4 פעמים ביום ולמרות המינון הנ"ל יש לי פעמיים ביום בינתיים חרדה שכוללת רעידות ידיים האם להציע לפסיכיאטר להעלות את המינון של האסיול תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עלייה ברמת החרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלייה ברמת החרדה - תגובה

    שרון לויט
    14/07/2013

    שלום לך,
    התרופה שאתה נוטל היא תרופה נוגדת חרדה מקבוצת הבנזודיאזפינים. לגבי תרופות מהקבוצה הזו, קיימת הסתגלות לתרופה, עם הזמן, כך שהשפעתה יורדת. כלומר, המינון שהשפיע עליך לטובה בעבר, משפיע במידה פחותה, ולכן צריך להעלות מינונים כל תקופה. הבעיה היא, שהדבר חוזר על עצמו וקורה שוב, כך שגם אם תעלה במינון, ככל הנראה, בשלב מסוים השפעת המינון הגבוה יותר תפחת גם היא. לכן, בדרך כלל מטפלים בחרדה בטווח הארוך בתרופות כמו ציפרלקס, סרוקסט וכו' (תרופות מקבוצת ה- SSRIs), שבהן אפקט ההסתגלות אינו מתרחש כפי שקורה עם תרופות מקבוצת הבנזודיאזפינים. בנוסף, בניגוד לתרופות מקבוצת הבנזודיאזפינים, תרופות מקבוצת ה- SSRIs אינן גורמות להתמכרות, והשפעתן ניכרת בטווח הארוך (כל הזמן) ולא רק לאחר שנוטלים את התרופה (בטווח הקצר). עם זאת, לוקח כשלושה שבועות (לפחות) עד שהשפעתה של התרופה מורגשת.
    לכן, כדאי לנסות לפנות לרופא ולשאול על טיפול בתרופות מקבוצת ה- SSRIs, לטווח ארוך. בנוסף, אני מציעה לבדוק סוגי טיפול נוספים בחרדה, שיכולים לעזור לך להתמודד עם החרדה, להיפטר ממנה בסופו של דבר ולהיות חופשי מטיפול תרופתי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו