מה לעשות?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה לעשות?
    קרן
    14/07/2013

    שלום
    אציין שאני מטופלת 4 חודשים אצל פסיכולוגית
    אני לא שקטה עם עצמי אני בזוגיות ולא בטוחה לגביה
    אין לי כמעט חברים אלו שיש לי רואה פעם בחודש בערך בתקופה האחרונה
    אני לומדת ובחרדה מהם כי החלפתי כבר תחום לימוד ומפחת לא להצליח בו
    כל דבר יכו להלחיץ אותי בקשר לזה ותחושת כישלון כללית
    אין לי מוטיבציה וכל הזמן מרגישה שלא מצליחה גם אם בצורה יבשה הציונים שלי לא רעים
    עדיין תהייה לי את התחושה שמאוד מאוד קשה לי ואין לי כח לזה כבר

    כשאני מפנה לעצמי זמן פנוי אני חווה שיעמום ועצבנות גם אם מתעסקת בדברים שחושבת שאוהבת, עדיין מרגישה מתח שלא לומדת מספיק טוב
    וגם ההרגשה שאין לי הנאה מהחיים שלא עושה שום דבר כיף בגלל הלימודים
    כשאין לי ביטחון ביכולות שלי בהם.

    לפעמים פשוט רוצה לעזוב הכל ולנסוע לאיזו שנה לא לעשות כלום רק לחוות חוויות
    נמאס לי לוותר כל הזמן על הכל בשביל כלום בעצם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות? - תגובה

    שרון לויט
    14/07/2013

    היי קרן,
    אני מבינה שאת חווה לחץ ותחושה של כישלון עקב הלימודים, שמפריעים לך ליהנות מחוויות טובות שאולי יש בחייך. כמו כן, קיים נושא הזוגיות שגורם לך ללחץ. בעיקרון, הטיפול שאת עוברת אמור לעזור ולשפר את המצב. לטיפול בנושא של לחץ בעקבות לימודים (ונושאים אחרים) וחשש לא להצליח, בדרך כלל יש תוצאות טובות תוך זמן קצר יחסית. זאת, כל עוד קובעים מטרות ספציפיות ודרכי פעולה כדי להשיג אותן, ואת יודעת בדיוק מה מצופה ממך בטיפול ומהן המשימות שניתנות לך. בדרך כלל, המרכיבים האלה נמצאים בטיפול פסיכולוגי בגישה קוגניטיבית התנהגותית. אם את מרגישה שלא התקדמת מספיק בנושאים המפריעים לך מאז תחילת הטיפול, את יכולה לשקול שילוב של טיפול קוגניטיבי התנהגותי לתקופה קצרה, עד שהמצב ישתפר. ניתן גם להיעזר בטיפול תרופתי, שיכול לשפר את מצב הרוח ולעזור לך להפחית חרדות, עד שתשיגי את מטרתך.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    קרן
    14/07/2013

    תודה על התגובה ועל מהירות התגובה!
    אני הולכת לטיפול אצל הפסיכולוגית כי בלימודים (תחום טיפולי), המליצו לי,
    אני מעלה נושאים שונים בשיחות ,אני יודעת שהדברים האלה אמורים לקחת זמן ול
    אבל לא תמיד יודעת להתמקד בדברים שבעייתיים, או שכל שבוע יש נושא מכוון אחר
    חשבתי על CBT בעבר אבל מה בעצם ההבדל בין זה לבין קואצ'ינג?
    גם מוזר לי להפסיק את הטיפול אצל המטפלת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    שרון לויט
    14/07/2013

    היי קרן,
    את לא חייבת להפסיק את הטיפול אצל המטפלת שלך, אלא אפשר לשלב בין הטיפולים.
    קואוצ'ינג הוא, למעשה, אימון ולא טיפול. הוא מושפע רבות מה- CBT ומתחומים קרובים. האימון מיועד להשגת מטרות אישיות (כגון זוגיות, הצלחה בעסקים וכדומה), ופחות להתמודדות עם חרדות ובעיות נפשיות. CBT מכוון ספציפית לטיפול בבעיות כאלה, ועושה זאת בצורה מעמיקה. מעבר להתמקדות בהתנהגויות, מתמקדים גם במחשבות וברגשות.
    כשממוקדים בחרדות או לחצים סביב נושאים ספציפיים, הטיפול לא לוקח "המון" זמן, אלא מספר חודשים בדרך כלל.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו