חרדה ענקית שלא מאפשרת לי לחיות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה ענקית שלא מאפשרת לי לחיות
    אנונימי
    22/07/2013

    שלום.

    אני רוצה לשתף אתכם בבעיה ענקית, שהחמירה עם השנים, וקשורה לפחד שלי להתעוור מפגיעת לייזר בעין.

    כידוע, אור לייזר הפוגע בעין עלול לגרום לכוויה ברשתית העין ולגרום לאיבוד הראיה-
    .
    כיום ניתן למצוא את הלייזרים, שחלקם בעוצמות גבוהות מאוד, במקומות ציבוריים:

    1. מכונים להסרת שיער בלייזר.
    2. טיפולי שיניים בלייזר.
    3. מכשיר למדידות שטחים (מכשיר הנקרא: תחנה כוללת המשתמשת בקרן לייזר בלתי נראית לעין של האדם).
    4. סריקות מיפוי ממטוסים (לייזר בלתי נראה).
    5. סמני לייזר שנמצאים בידי נוער מופרע וחסר מוסר.
    6. מועדוני ריקודים (שם התעוורו כבר שלושה נערים).
    7.מוצרים ביתיים לשיכוך כאב המשדרים לייזר בלתי נראה בעוצמה מאוד גבוהה.
    ועוד...

    נוצר מצב שהלייזר הפך להיות מאוד נגיש לציבור ואני חושש מפני התוצאות הרות האסון של שימוש קל דעת במוצרי הלייזר ללא מודעות מקצועית.

    1. מה מבינה קוסמטיקאית בהפעלה ובזהירות במכשיר לייזר להסרת שיער? (שום הבנה). אני בספק מאוד מאוד גדול אם היא מודעת לכך שייתכן שקרינת לייזר, שחלקה בלתי נראית לעין האדם, עלולה להתפשט לרחוב הסמוך.
    2. מה מבין ילד/נער שרכש סמן לייזר ומתכוון להשתעשע בכיוון לעבר עוברי אורח?
    3. מה מבין אותו אדם שקנה מכשיר ביתי לשיכוך כאבים ויושב כרגע במרפסת ביתו ומשתמש במכשיר הפולט לייזר בלתי נראה כשלמטה עוברים אנשים וילדים?

    בקיצור, נוצר מצב שמטריד אותי מאוד! המצב כה חמור עד מצב של קושי לחיות חיים נורמליים ודיכאון כתוצאה מהמוגבלות הזו.

    מה ניתן לעשות? אני פשוט מרגיש שהעולם נסגר בפניי והחיים פשוט איבדו עניין וטעם.

    האם יש אפשרות לעשות משהו? החרדה מאוד מאוד גדולה.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ענקית שלא מאפשרת לי לחיות - תגובה

    שרון לויט
    23/07/2013

    שלום לך,
    נוצר, למעשה, מצב שבגלל החרדה מהיתקלות בקרן לייזר, אתה נמנע מדברים רבים והדבר לא מאפשר לך לנהל חיים נורמליים. בנוסף לכך, ההימנעות רק מזינה את החרדה. כלומר, מאחר שאתה, כביכול, "נכנע" לחרדה ולא מתמודד עם הפחד- העניין רק נשאר אותו דבר, או אפילו גדל. הדיכאון שאתה מתאר הוא, למעשה, "תוצר לוואי" של עצירת מהלך החיים בעקבות ההימנעויות האלה. מאידך, התמודדות עם הפחד (בכל סוג של פחד!) גורמת לו לדעוך באופן הדרגתי, ולאדם הסובל לחזור לחיים נורמליים בסופו של דבר. נכון שזה לא פשוט, אבל בפועל רובם ככולם של האנשים מודעים לכל הדברים שכתבת כאן, ובכל זאת מחליטים ששווה לקחת את הסיכון הזה כדי לא לעצור את מהלך החיים.
    יכול מאוד להיות שמדובר ב- OCD, ומכל מקום מאוד לא פשוט להתגבר על מצב כזה לבד. לכן, אני ממליצה לפנות בהקדם לאיש מקצוע, העוסק בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, לאבחון מדויק וטיפול. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע לך להיחשף לסיטואציות שמעוררות אצלך חרדה- וזו, למעשה, הדרך הטובה ביותר לחזור לחיים נורמליים בטווח הארוך.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בעבר לא הניב תוצאות

    אנונימי
    23/07/2013

    שלום שרון.

    תודה על תשובתך.

    בעבר הייתי בטיפול תרופתי וטיפול חשיפתי וללא הועיל, החרדה משתקת אותי לגמרי ואין לי יכולת לשלוט בה. השאלה האם יש אפשרויות נוספות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בעבר לא הניב תוצאות - תגובה

    שרון לויט
    26/07/2013

    שלום לך,
    בדרך כלל, שילוב של טיפול קוגניטיבי התנהגותי וטיפול תרופתי הוא השילוב המנצח והוא היעיל ביותר. אפשרויות נוספות הן פחות יעילות, מאחר שהן לא מכוונות ישירות לבעיה ממנה אתה סובל. אני אומרת, שאם טיפול אצל מטפל מסוים לא עזר, אין זה אומר שאצל מטפל אחר זה לא יעבוד. ישנם גורמים רבים להצלחת טיפול, חלק מהם קשורים בקשר עם המטפל ובאמון שיש לך בו. מניסיוני, כאשר המטפל עוזר למטופל להאמין בו ובטיפול, להבין את עקרונותיו ולהאמין שהוא מסוגל להיחשף לחרדה (באופן הדרגתי ופחות מאיים)- זה עובד.
    בנוסף, יכול להיות שהתרופה הספציפית שנטלת לא התאימה לך, או שהמינון אותו נטלת היה קטן מדי (כשמדובר בהפרעות אובססיביות, בדרך כלל דרוש מינון גבוה יותר מאשר נהוג בטיפול בחרדות אחרות או בדיכאון). ייתכן גם, שניסית את התרופה למשך זמן קצר מדי והיא לא הספיקה להשפיע.
    כשבודקים בצורה מדוקדקת מה לא עבד בטיפולים שניסית, אפשר לדעת בצורה טובה יותר כיצד לבחור טיפול ומטפל שיכולים לעזור.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו