נתק מהמשפחה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נתק מהמשפחה
    אחיות
    01/10/2013

    שלום רב,
    לפני למעלה משנה החליטה אחותי הגדולה (50+)על נתק מהמשפחה. זה החל לאחר מות אבי שהיינו אז בקשר אינטנסיבי עד אז סביב הטיפול בו. התחיל מנתק מאימי וכשניסינו אנו שאר המשפחה לברר למה - היא התנתקה גם מאיתנו.
    ניסינו כמה וכמה פעמים לבדוק איתה מה קורה ובכל שיחה עלו וצפו אירועים קשים שהיא העלתה מאז הילדות ועד השנים האחרונות. בהתחלה הדפה את.נסיונותינו בנימוס ועכשיו זה הולך ונעשה יותר תקיף ואגרסיבי על סף קללות וגידופים.
    היא חיה ללא בן זוג וילדיה עתה גם עוברים לגור בנפרד ואנו די חוששים שלא תהיה לנו שום דרך לבדוק מה קורה איתה.
    לצערנו השלמנו עם רצונה בנתק ואנו לא מנסים לחדש את הקשר. אנו רק רוצים לוודא שהיא לא נקלעה למשבר שהיא לא יכולה לצאת ממנו ואולי היא זקוקה לעזרה כלשהיא?
    נשמח לקבל עצות או כלים להתמודד עם הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נתק מהמשפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתק מהמשפחה - תגובה

    שרון לויט
    01/10/2013

    שלום לכן,
    יהיה לכן קשה לברר מה קורה עם האחות ולסייע לה במידת הצורך, מאחר שהיא נמצאת בנתק מן המשפחה. אפשר לנסות לשאול אנשים שהיא נמצאת בקשר איתם אם קרה משהו, ולהסביר שאתם מעוניינים במידע כדי לנסות לעזור לה. אתן יכולות גם לפנות אליה באמצעות מכתבים/ מיילים ולהסביר שאתן רוצות בטובתה, יחד עם הכבוד להחלטתה ולפרטיותה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה

    אחיות
    02/10/2013

    היי שרון. תודה על התשובה.
    לצערי ניסינו את מה שהצעת, במהלך השנה החולפת אך ללא הועיל.
    בפעם האחרונה היא העבירה מסר שכל פניה אליה או איזכור של מישהו מאיתנו מציף בה שוב את כל הכעסים ומכניס אותה לסחרור של התחושות עד כדי תחושת דכאוןן אבל חוץ מזה היא אומרת שהכל בסדר
    האם יכול מישהו להיות ככ נסער ומדוכא מאיזכור של שם ומצד,שני ממשיך בחייו כאילו הכל כ רגיל?
    ויכול להיות שהיא שוקעת בדכאון ואלה התסמינים והתגובות שלה?
    אם נניח לה האם היא תצליח לצאת מהמצב הזה בכוחות עצמה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה - תגובה

    שרון לויט
    03/10/2013

    אכן, ייתכן שההימנעות מכל מה שמכעיס ו/או מעציב אותה מאפשרת לה להמשיך בחייה כרגיל. אם לא קיימים גורמים אחרים בחייה שגורמים לה לתגובות רגשיות קיצוניות, בהחלט ייתכן שהיא מתפקדת כרגיל.
    איני מכירה אותה, אך באופן תיאורטי ודאי שאדם יכול לצאת מהמצב אליו נקלע בכוחות עצמו, ייתכן שהיא מסתייעת בגורמים אחרים שאינם קשורים בכן.
    בכל מקרה, אם אינה רוצה את התערבותכן בשום צורה שהיא, לא ניתן לכפות זאת עליה, ואפשר רק לכבד את החלטתה ולתת לה להמשיך לחיות את חייה ולהסתדר בכוחות עצמה, היא אדם מבוגר ואני מניחה שאינה חסרת אונים. סביר להניח, שהיא יצרה לעצמה מערכת תמיכה שאינה קשורה במשפחה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה שרון

    אחות
    03/10/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו