דיכאון וכעסים אין מוצא

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיכאון וכעסים אין מוצא
    מירה
    01/10/2013

    לדעתי חברה שלי בדיכאון
    קשה וזה ממש מדאיג לשמוע שיש לה מחשבות אובדניות .
    ממה שהבנתי עקב כמה נסיבות. גם עקב פטירה של קרובים וגם
    חוסר תקשורת חיובית עם הבעל והילדים.
    ורוצה רק שקט ולהיות לבד עם עצמה
    אין לה פתרון כלכלי להתנתק
    דהיינו להתגרש ולרכוש דירה ולחיות ברמת
    החיים שחיה כעת. לא רמה גבוהה
    ברמה ממוצעת של אדם שיש לו רכב
    מדור ומחיה עם מינוס סביר, אך
    באם הבעל בכלל יסכים להתגרש
    ותחולק הדירה עין בעין, תחיה מתחת לקו העוני
    דבר שיביא אותה בטוח לביצוע מחשבה אובדנית.
    בילדותה באה מבית שלא חסר בו כלום כלכלית.
    כרגע חדלה לדבר בטלפון לא רוצה לשמוע כלום
    בקושי הולכת לעבוד [מזה שנים עובדת חצי משרה
    לא מסוגלת לעבוד יותר שעות. אשה שלא היתה
    מחסירה כלום בבית הכל בבית במשך שנים תיקתק כמו שעון
    עקב האיכפתיות שהכל ייעשה כראוי וכלום לא יוזנח]
    כעת מקבלת תרופות הרגעה מרופא
    משפחה ומפחדת ללכת לטיפול פסיכיאטרי בגלל
    סטיגמות. רופא המשפחה עדיין לא יודע
    את כל הסיפור שהביא אותה לחוסר שינה
    ודאגה. איבדה תיאבון ואת הרצון לחיות
    פשוט כך ולי מאד כואב. מה אני כחברה יכולה לעזור לה.
    למרות שגם איתי חדלה כמעט לדבר.גם עקב פטירה של קרובים וגם
    חוסר תקשורת חיובית עם הבעל והילדים.
    ורוצה רק שקט ולהיות לבד עם עצמה
    אין לה פתרון כלכלי להתנתק
    דהיינו להתגרש ולרכוש דירה ולחיות ברמת
    החיים שחיה כעת. לא רמה גבוהה
    ברמה ממוצעת של אדם שיש לו רכב
    מדור ומחיה, אך
    באם הבעל בכלל יסכים להתגרש
    ותחולק הדירה עין בעין, תחיה מתחת לקו העוני
    דבר שיביא אותה בטוח לביצוע מחשבה אובדנית.
    בילדותה באה מבית שלא חסר בו כלום כלכלית.
    כרגע חדלה לדבר בטלפון לא רוצה לשמוע כלום
    בקושי הולכת לעבוד [מזה שנים עובדת חצי משרה
    לא מסוגלת לעבוד יותר שעות. אשה שלא היתה
    מחסירה כלום בבית הכל בבית במשך שנים תיקתק כמו שעון
    עקב האיכפתיות שהכל ייעשה כראוי וכלום לא יוזנח]
    כעת מקבלת תרופות הרגעה מרופא
    משפחה ומפחדת ללכת לטיפול פסיכיאטרי בגלל
    סטיגמות. רופא המשפחה עדיין לא יודע
    את כל הסיפור שהביא אותה לחוסר שינה
    ודאגה. איבדה תיאבון ואת הרצון לחיות
    פשוט כך ולי מאד כואב. מה אני כחברה יכולה לעזור לה.
    למרות שגם איתי חדלה כמעט לדבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון וכעסים אין מוצא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וכעסים אין מוצא - תגובה

    שרון לויט
    01/10/2013

    היי אורית,
    הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות עבור חברתך הוא לנסות לשכנע אותה, בשיחות המעטות שלכן, לקבל את העזרה שמתאימה לה. תרופות נגד דיכאון יכולות להינתן גם על ידי רופא משפחה, למרות שמומלץ מאוד לשלב פסיכיאטר, שיכול להמליץ על שילובים מסוימים של תרופות שאולי יועילו לה, ועל טיפולים נוספים (כמו גרייה מגנטית למוח). אין טעם להסתיר את המידע מרופאים, וגם אין כל סיבה להתבייש. אפשר להמליץ לה לפנות גם לטיפול פסיכולוגי, ובנוסף לבדיקות דם כדי לברר האם חסרים לה רכיבים תזונתיים, או שקיימות בעיות רפואיות שעשויות להסביר את הסימפטומים שלה. בנוסף, את כמובן יכולה לשדר לה שאת תמיד שם בשבילה, מספקת לה תמיכה ואוזן קשבת, ולכך יש חשיבות לאין ערוך.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ברוריה
    02/10/2013

    שלום לך,
    כפי שאת כותבת, הסיבות למצבה של חברתך הן פטירת קרובים, ותקשורת לקויה עם הבעל והילדים.
    לצערי, אנשי מקצוע ממליצים על כדורים ועל מגנטים למוח, במקום לטפל ישירות בבעיה שקיימת בחיים של האדם.
    הדרך לעזור לחברתך היא כזו: לעזור לה להתגבר על מות הקרובים. היא צריכה לעבור תהליך של אבל, ולהתגבר עליו. לבכות ולשחרר! ולעשות החלטה להמשיך הלאה בחיים.
    בנוסף, צריך לראות מה הבעיה עם הבעל והילדים, ולהחזיר את התקשורת לתחום הזה.
    תארי לך איך חברתך תשמח להיות שוב ביחסים טובים עם הילדים!
    אם כבר עזרה מקצועית - אז עזרה שתעזור לחברתך להתמודד עם המצב המורכב בחייה, ועם האנשים שסביבה.
    ואם בעלה ממש בלתי נסבל, אז אולי אין ברירה אלא להיפרד ממנו. אי אפשר לחיות חיים של סבל שקט עם אדם שפוגע בך. עדיף רמת חיים יותר נמוכה, אבל עם חופש רגשי והרגשה של שליטה בחיים שלך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות אובדניות

    שרון לויט
    20/10/2013

    מחשבות אובדניות דורשות התייחסות של איש מקצוע, מאחר שאינן מהוות חלק מתגובה נורמלית של אבל. הזנחה של העניין יכולה לסכן חיים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו