חזרה לסרוקסט

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חזרה לסרוקסט
    מיכל
    07/11/2013

    שלום רב
    לפני כ-16 שנים עברתי תקופה מאוד ארוכה וקשה של התקפי חרדה. קיבלתי סרוקסט ובמשך כל השנים הרגשתי טוב. לפני כשנה ניסיתי להפסיק ולהחליף כדור בשל רצון להיכנס להריון. עברתי תקופה קשה של תסמונת גמילה, עברתי לציפרלקס לתקופה של חצי שנה עם עליות וירידות ובסוף הוחלט שבשל חוסר האיזון אעבור לוויאפקס 75. אותו ניסיתי חודש בשילוב עם 0.25 קסנקס. אחרי חודש שלא הייתה הטבה ביקשתי לחזור לסרוקסט. כמובן שכל השינויים לא פשוטים מבחינה פיזית ונפשית. לפני 3 ימים התחלתי עם חצי סרוקסט. עדיין עם חרדות לא פשוטות, נעזרת בקסנקס. מתי יתחיל להיות שיפור? אני מבוהלת מכל השנה האחרונה ומכך שאני נאלצת להשתמש בקסנקס. אודה אם תרגיעו אותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חזרה לסרוקסט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרופא אישר לך להחלפה בתדירות

    יעל
    07/11/2013

    כזו כדורים שונים או ערבוב? *אני לא רופאה* אבל לא שמעתי שזה אפשרי. כדאי שתלכי לייעוץ אצל פסיכולוג או רופא מומחה כדי שיעזור ,מלבד עזרה כאן בפורום ממומחה כי רופא יודע את כל ההיסטוריה עלייך ורואה את התיק הרפואי.
    את תמיד יכולה גם לעשות טיפול ללא כדורים אצל מישהו שיודע לטפל בחרדות או דכאון אולי זה יותר יעזור. יש למשל את פרופסור חיליק לבקוביץ שנמצא ברמת אביב ומטפל בסוגים כאלו. שווה לך לבדוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה לסרוקסט - תגובה

    שרון לויט
    11/11/2013

    היי מיכל,
    הסרוקסט צריך להתחיל להשפיע כ-3 שבועות מרגע שמתחילים ליטול את המינון הפעיל. המינון שאת נוטלת עכשיו הוא רק להסתגלות, ועדיין אינו פעיל. לכן, הוא לא נכלל בתקופת השיפור.
    לצערנו, הרבה פעמים קיימת תחלופה של תרופות כחלק מ"ניסוי וטעייה" שעושה הרופא, מאחר שאין כל דרך לדעת מראש איזה כדור ישפיע בצורה הטובה ביותר על אדם מסוים. כל אחד מגיב לתרופות קצת אחרת.
    אני מאוד ממליצה לשלב טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מאחר שהטיפול התרופתי לא יפתור את הבעיה, אלא יגרום לשיפור שיימשך כל עוד את נוטלת את התרופה. הבעיה נפתרת באמת ובאופן מלא רק כאשר מפסיקים לפחד מהחרדה עצמה ומרגישים מוכנים להתמודד איתה. כלומר, ה"פחד מהפחד" נעלם ולא פוחדים שהחרדה תחזור (ולכן היא מאבדת את השפעתה, הולכת ונעלמת). זה בדיוק מה שהטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מלמד, ולכן הוא גם פותר את הבעיה, כך שאפשר לחיות בסופו של דבר ללא תרופות. לעומת זאת, נטילת זנאקס גורמת להקלה בטווח הקצר, אך בטווח הארוך היא משמרת את הבעיה ועשויה אף להחמיר אותה. זאת מאחר, שקיים כאן מאמץ גדול להימנע מהחרדה בכל דרך אפשרית, ה"פחד מהפחד" מתעצם והחרדה מקבלת כוח רב יותר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו