מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מצב דפוק מלידהאינשם08/11/2013
אהלן, בן 28 ומאז שאני זוכר את עצמי אני במצב דפוק , אני נראה רע והתגובות של החברה אלי בהתאם תמיד, אבי הכה אותי בתור ילד הרבה שנים וכסף אף פעם לא היה לי יותר מידי, אין לי עבודה קבועה ובשנים האחרונות התלתי ללמוד משהו שמעניין אותי ומאז המצב עוד יור בקנטים , שנים סבלתי מדיכאונות קשים, אני חושב שאחד הראשונים היה בגיל 4 (אולי אפילו לפני) ובזמן האחרון הם חוזרים בעוצמה , יש לי הרבה פעמים מחשבותשאפשר להגדיר אותם ככפיתיות, ומלא פעמים דוקא מסתבר שהמחשבות הכפיתיות האלה הן לא פרי המצאה ובאמת יש לעולם משהו נגדי , בזמן האחרון נמאס לי מכל מה שמסביב כי הכל דפוק, בראש שלי כבר בתור בני אדם אין לנו זכות קיום כאן כי אנחנו מתייחסים אחד לשני מגעיל והכל נובע מאינטרסים אישיים, מה שברור לי כבר די מזמן שכל עיניין של אנשים בך זה רק אם הם מפיקים תועלת למעט בודדים ונדירים, בזמן האחרון כבר כל יומיים יש לי מחשבות לסיים הכל רק שאני לא רוצה שלאחים ולאמא שלי ידפק המוח בגלל זה , ועוד יותר פוחד שאני יחזור לעולם הזה שוב ויסבול אפילו יותר ניסיתי בעבר לקבל עזרה מקצועית ורק ניסו לדחוף לי כדורים והאמת שהמצב רק החמיר ובכלל כבר מלא זמן (מאז שנהייתי סטודנט) אין לי בכלל כסף , אני בקושי מסיים את החודש ואין מה לדבר בכלל על טיפול כלשהו במחירים הדפוקים האלה, עושה לי רושם שהחיים פה לא בשבילי והעולם והאנשים יורקים אותי החוצה, עולם שבו רק היפה (או לכל הפחות הסטנדרטי) והעשיר יכולים להסתדר, כל פעם שיש איזה יום שבו אולי סוףסוף יש לי איזו תקוה למשהו טוב ואולי להצליח לעשות צעד משמעותי כדי לצאת מזה ולהתקדם בחיי סופסוף מהר מאוד אחר כך משהו רע קורה לי , יש שיגידו קרמה ושהמחשבות שלי מזמנות את זה , טוב.., אני לא אומר את זה בריש גלי אבל תכלס נולדתי לתוך החרא הזה ואין לי מה לעשות יותר נגדו , טוב, אחרי כל ההתבכיינות פה , אשאל רק שאלה חשובה, אולי יש מקום שבו כן מתחשבים במי שלא יכול לשלם אבל חייו מספיק דפוקים בשביל שיוכל לקבל עזרה, ושלא קשור לממסד הדפוק שלנו שכל רצונו הוא לתייג אותך ולדכות אותך ולשעבד אותך? תכלס אני לא יודע עוד כמה זמן אוכל למשוך ככה , אני מרגיש כמו בגיהנום וכבר כמעט כל דבר מכאיב ושורף ועל התופעות הכימיות שהולכות לי בתוך המוח אין מה לדבר בכלל ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב דפוק מלידה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/11/2013שלום לך,
אני מאוד מצטערת לשמוע על החוויות הקשות שעברת בחיים והדבר מעיד על כך שאתה חזק, מתמודד ושורד. כך שלא הכל שחור, אני בטוחה שיש בך עוד תחונות טובות. אני חושבת שמאוד יועיל לך ללמוד כישורי חיים להתמודדות טובה יותר עם החיים כדי שתוכל להניע את עצמך לקראת המטרות שאתה מעריך כחשובות לך בחיים. כלים כאלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי. ישנן מרפאות ציבוריות בהן ניתן לקבל עזרה ללא עלות או בעלות מופחתת.
חזק ואמץ!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה כבר אמרו
אינשם09/11/2013מרפאות ציבוריות זה להתעסק עם הממסד שיסמנו אותי וישליכו את הפרטיות שלי לפח, ואם זו הברירה היחידה שלי אז כנראה שזה אבוד, עזרה אני לא יוכל לקבל ממשהו בזמן הקרוב, אם המילים כישורי חיים את מתכוונת למניפולטיבי או לחלופין למלא קסם ומקסים נראה לי שפספסת את הנק' אין לי את הלוק המתאים ולאנשים מסביבי יש את הנטיה לזלזל בי מלכתחילה בשל כךונשים דוחות כל תקשורת איתי על הסף כמעט וגם אם כן ידברו הן אפילו לא מסתכלות עלי , חזק או לא חזק אני בדרך להישבר (כן בפעם המאה כבר ,אבל זה כבר די נמאס..) זה כאילו מיום ליום ברור לי שזה תמיד ישאר ככה וסביר להניח שאני תמיד ישאר לבד (במובן הזוגי של המילה ,הפנימי ) והדרך היחידה להפסיק את זה היא לחתוך את זה , כשאת אומרת התמודדות עם החיים זה מראה שלא הבנת את הנק' , ההתמודדות הזאת היא הסיפור חיים שלי, זה כמו לנסות לשחות בתוך שמן כשמישקולת מחוברת לך לראש , מלבד אנשים מסויימים כל מה שמסביב מכאיב, טוב.. זה ברור לי כבר שאין עצה טובה כי מרפאה ציבורית היא לא אלטרנטיבה ומסתבר שעבורי גם לא יכולה להוות גם ברירת מחדל , ובחרת לראות את הדברים שכתבתי כדברים שיש בהם תקוה, זה אני יכול לעשות וגם עושה את זה כבר הרבה שנים בסופו של דבר כי החלופה היא לעשות צעד שאין לו חזרה (ואם תהית למה עוד לא השתמשתי במילה הזאת זה כי אני לא מאמין בהגדרות-המשמעות ברורה - אבל ברור לי שהעולם שמסביבי כן, ) צריך מישהו שירגיש ויפתח את הלב ולא ינתח לפי הספר כי הרושם הריאשוני אם זה בדיבור בתנסחות או במראה בודאי יטעה אם יש אחד\ת שיבין שמחירים כאלו לא הגיוניים בכלל ושאדם (כמו הרבה אני מאמין) שהגיע שוב לקצה הרבה פעמים נמצא במצב שבטח לא יכול לדמיין אפילו להוציא סכומים בסדר גודל כזה במכה ואולי אפילו הסיבה שעד היום לא ממש הצליח לטפל בכך היא שהמחיר לא ריאליסטי עבורו , כמו איזו פנטזיה שיהיה פעם טוב, אם את מכירה מישהו טוב שיוכל לעזור והסטטוס שלו דומה למה שתואר פה שיש בו החיבור למציאות של אלה שלמטה אשמח לשמוע , בינתיים תודה בכל זאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי
אינשם12/11/2013אין רצון ויכולת לעזור ולתת פתרון , כמו כל דבר פה .. הכל שקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/11/2013אני יכולה להבין את התחושות שלך. אני רק מנסה להבהיר שדרך הפורום לא ניתן לפתור בעיות. אתה זרוק לתמיכה, ליווי, הכוונה של מטפל ממשי. יתכן ופניה לגורמי רווחה באזור מגוריך יכולים לתת מענה.
מצטערת!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה ברור, רק לא בדיוק מה
אינשם21/11/2013אני לא בטוח שאת מבינה את התחושות , יש פה הרבה דברים .., ובזמן האחרון אני מבין לאט לאט שזה לא אני שדפוק זה מה שמסביב, אני זרוק כמו שאמרת או זקוק כמו שהתכוונת , זה למשהו שיצליח להקשיב למישהו שיוכל להתעלות מעל כל המצב הדפוק הזה שהעולם נמצא בו , של אוסף עצום של אנשים שיכולת התקשורת שלהם אחד עם השני אפסית ובטח לא בכיוון של שיפור (תנסי לחשוב על זה ואולי להקשיב לשיחה של שני אנשים מהצד , לראות כמה הבנה יש שם באמת , כי לא תמצאי הרבה מזה , אין תקשורת, אם אדם א' יגיד משהו ויתכוון להעביר מסר מסויים לאדם שאיתו הוא מתקשר האדם שמולו יבין את כל מה שאמר הפוך.. ויפגע ויתקוף וזה תמיד ככה ) אני ממש הרבה זמן מנסה להבין מה לא בסדר איתי , כן, אולי אני מעוצבן לפעמים ונשמע תקיף (בטח כמו ששמת לב לסגנון הכתיבה שלמעשה מכוון לזה) אבל צריך להקשיב למילים, ואת אומרת שאת לא יכולה לעזור ומתנצלת, שולחת לממסד שיגיש את ה"עזרה" שלו ויכריז עליך כדפוק עם תעודות.., אבל את כן יכולה לעזור יותר נכון אתם , אתם יכולים להוריד את המחירים שלכם יכולים להקשיב למה שמסביב (ולא רק מה שמסביבי) ואת כן יכולה לעזור כי יש לך את הכלים , את התחושות אולי יקח לך זמן להבין כי התרגלת לעולם הזה ולצורה העצומה של ההדחקה שהוא סיגל לעצמו כדי לעבור מחסומים שהוא בעצמו יצר ולחוסר הסבלנות שתמיד אפשר להבחין בה ולרצון להרויח יותר כסף כי ככה חונכנו שמי שיש לו יותר הוא יותר טוב והצלחה פירושה חשבון בנק יותר שמן מצב שנוצר משיעבוד של התודעה , אבל בסוף תביני , לעזור פרושו להגיש עזרה , ולכסף משמעות זניחה ביחס לאושר שאפשר לתת לאדם שאין לו , והקשבה והבנה היא הדרך שתוכלי להנחיל לעולם הזה , אני בטוח שאת בנאדם טוב , ולא חוסכת מעצמך טירחה בעזרה לאחרים אבל לבעיה שאני הצגתי פה אין פיתרון קונקרטי כמשתמע מהדברים שלך.., טוב.. זה באמת סוג של פורקן כל המילים האלה שיצאו כאן ממני , אחד שלא רוצה שידעו מיהוא, כי אני באמת כבר כל יומיים מתפוצץ פה , ומה שאני פוגש מסביב לרוב רק מוסיף שמן למדורה שבוערת כבר מספיק חזק.., אומרים שיש סיבה להכל .., אולי גם לכל ההתקשרות -ההתקשות -הקושיה-הנקישה הזאת שאני מציג בפנייך, בטח בקרוב האש תרגע קצת (אני מקוה) ואולי אפילו יקרה נס ולא אהיה כל כך לבד בראש שלי, ובגוף שלי, והעולם הזה יפסיק להראות לי כל כך מסריח , בינתיים אפסיק לכתוב , מקוה שהעברתי את המסר
משמו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

