חרדה בלימודים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה בלימודים
    קרן
    27/01/2014

    אני סטודנטית לתואר ראשון אחרי שעברתי מקצוע באמצע כי לא הסתדר עם המקצוע הקודם -בלימודים,
    מאוד חשוב לי להשיג את התואר הזה, אבל אני מוצאת את עצמי בחרדה כשאני צריכה לכתוב עבודות לבד ולפעמים גם במבחנים, אני לאו-דווקא שואפת למאה אבל כן רוצה ממוצע גבוה, ומרגישה לפעמים שאני לא מסוגלת ומפחדת גם פה לא להצליח
    הנושאים שונים ואין ביניהם קשר, זה שלא הצלחתי שם לא אומר דבר על ההצלחה שלי כאן, אבל עדיין החשש הגדול קיים

    כשאני עושה עבודה עם חברות הרבה יותר רגועה אבל לא תמיד אפשר לעשות ביחד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה בלימודים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בלימודים - תגובה

    שרון לויט
    28/01/2014

    היי קרן,
    חרדה מפני בחינות היא סוג של מלכודת, מאחר שהחשש לא להצליח בבחינה יכול לפגוע בביצוע בפועל, מה שיוצר חרדה נוספת מפני הלחץ במבחן העשוי לגרום לכישלון. כך נוצר "מעגל שלילי" של חרדה מפני בחינות שקשה לצאת ממנו.
    כדי לשבור את המעגל הזה, יש צורך ללמוד שיטות להתמודד עם הלחץ ולא לתת לו לשתק אותך. אפשר ללמוד טכניקות מעשיות כאלה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT). לאחרונה כתבתי מאמר בנושא חרדת בחינות וההתמודדות איתה באתר שלי (cbthaifa), לצערי אסור לי לתת קישור, אך מומלץ לחפש אותו באתר, המאמר יכול לעזור ולתת לך כיוון.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד בקשה

    קרן
    17/02/2014

    היי
    בנוסף למבחנים ועבודות חלק נכבד מהתואר הוא החלק המעשי, בהדרכה שאני עוברת המדריכה משקפת לי שיש לי פחד מכישלון חרדת כישלון והמליצה לי לקחת משהו כדי להרגיע את זה, על מה את ממליצה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד בקשה - תגובה

    שרון לויט
    17/02/2014

    היי קרן,
    תרופה יכולה להרגיע את הסימפטומים הפיזיים של החרדה, אך היא אינה יכולה לשנות את המחשבה שגורמת לחרדה, ככל הנראה שכישלון הוא דבר רע מאוד שיש להימנע ממנו בכל מחיר. לכן, לא נראה לי שתרופה תועיל, והיא יכולה אף להזיק: תרופות שמשמשות להקלה בטווח קצר יכולות לגרום לרדימות ולקושי בתפקוד, ובנוסף, כאשר בזמן חרדה לוקחים תרופה להקלת החרדה, הדבר מבטיח את חזרתה של החרדה ויכול להחמיר את המצב בטווח הארוך. שלא לדבר על כך שתרופות אלה ממכרות. כשלוקחים תמציות צמחים כגון "רסקיו" התופעות הללו לא קורות, אבל לדעתי זה לא יועיל. עדיף לעבוד על הפחד מכישלון באמצעות כלים פשוטים ויעילים של CBT, זה הרבה יותר קל ויעיל.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו