התקפי חרדה עזרה!!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התקפי חרדה עזרה!!
    נועה
    12/07/2014

    שלום אני בת26 מזה שנה וחצי אני סובלת מהתקפי חרדה שבאים והולכים והצלחתי להתמודד איתם היום זה כבר ממש בלתי נסבל ואני לא יכולה לעמוד מול אנשים לדבר להכנס למקומות גדולים כמו קניונים לשבת לאכול עם אנשים כי ישר יש לי סחרחורות קוצר נשימה גלי חום תחושת עילפון רעד ברגליים. זה קורה לי רק כשיש אנשים בסביבה . התחלתי טיפול שמדריך אותך איך להתנהג ולצאת ממצב חרדה אבל המטפל הציע לי ללכת לפסיכיאטר להשלמת הטיפול בתרופות. אני קצת חוששת ורציתי לדעת מה דעתך??? ואם באמת לפסיכיאטר ולא לפסיכולוג? מה ההבדל פסיכיאטר נראלי קצת גדול עליי. והאם בפגישה אחת הם יוכלו באמת לתת לי כדורים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפי חרדה עזרה!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה עזרה!! - תגובה

    שרון לויט
    13/07/2014

    היי נועה,
    ההבדל בין פסיכולוג לפסיכיאטר הוא, שפסיכולוג אינו רופא, ולכן אינו מוסמך לרשום טיפול תרופתי. רק רופא יכול לרשום תרופות, ופסיכיאטר הנו רופא שמומחיותו קשורה בתרופות מסוג זה. הפסיכיאטר אינו זקוק אלא לפגישה אחת, שלעתים היא קצרה מאוד, על מנת לרשום תרופות.
    אני, באופן אישי, מאוד מתנגדת לטיפול תרופתי בכל הנוגע לחרדות, משום שהוא אינו פותר את הבעיה אלא רק מספק הקלה חלקית למשך הזמן בו התרופה נלקחת. מניסיוני, הוא יכול אף להפריע ולעכב את התוצאה הטיפולית הסופית בטיפול CBT. הסיבה לכך היא, שטיפול CBT מלמד כיצד להתמודד עם החרדה, והנחת היסוד שלו היא שקבלת החרדה היא זו שעוזרת לחסל אותה בסופו של דבר. תרופות עושות בדיוק את ההיפך, כלומר עצם נטילתן מהווה דחייה של חוויית החרדה וחוסר קבלה שלה. את, למעשה, משדרת לפחד שאת "פוחדת" ממנו, כאשר מטרת הטיפול היא לשדר לו בדיוק את ההיפך. זו גם הסיבה שחרדה נוטה לחזור כאשר מפסיקים לבסוף את נטילת הטיפול התרופתי. כאשר עוברים את הטיפול הפסיכולוגי בצורה "נקיה", ללא תרופות, התוצאה עשויה להיות עמידה יותר.
    אם את מטופלת בטיפול CBT, והמטפל באמת ובתמים מאמין שהטיפול יכול לעזור לך, אין צורך בטיפול תרופתי, אלא בהגברת יכולות ההתמודדות. בצורה זו, הבעיה תוכל להיפתר תוך זמן קצר יחסית, והתרופות רק מפריעות לתהליך.
    הערה: אם את מטופלת בטיפול שמלמד אותך אך ורק כיצד להירגע ולתרגל הרפיות, זהו אינו הטיפול הנכון והמתאים למצבים כמו שלך.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חרדה

    נועה
    13/07/2014

    תודה רבה על תגובתך. והטיפול הוא טיפול בחרדות פשוט לא אצל פסיכולוג. הבעייה שאני לא מצליחה לקבל את הטיפול כי אני נכנסת לחרדה בטיפול עצמו. הסיטואציה עצמה כורמת לי להתקף חרדה. גם מצב כזה לא היית ממליצה תרופות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חרדה - תגובה

    שרון לויט
    13/07/2014

    היי נועה,
    ראשית, זה לא משנה אם המטפל הוא פסיכולוג או פסיכותרפיסט בעל מקצוע אחר, שכן הרבה אנשים מקצוע עוסקים בפסיכותרפיה, ורבים מהם אינם פסיכולוגים.
    בטיפול CBT בדרך כלל נהוג למצוא דרכים לחשוף את המטופל באופן מכוון לסיטואציות שבהן עולה חרדה, ואז להתמודד. בטיפול עצמו יש דרכים יצירתיות לעשות זאת, למשל: חשיפה בדמיון, ליווי המטופל לסיטואציות מפחידות (אני, למשל, נכנסת עם מטופלים למעליות, מלווה אותם לקניונים ולמקומות הומי אדם וכו'). אם הטיפול עצמו היא סיטואציה מעוררת חרדה, על אחת כמה וכמה זוהי הזדמנות להתמודד, וליישם בפועל, בזמן אמת, את הכלים הנלמדים בפגישה. יש מטופלים שאני מאוד מתאמצת לעורר אצלם חרדה במהלך הפגישה, כדי לתרגל, והבעיה היא דווקא שהחרדה לא מתעוררת באופן מכוון- ולא ההיפך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך התקפי חרדה.

    נועה
    13/07/2014

    הרופא המטפל חושב שזו הדרך היחידה לקבל טיפול תרופתי בשביל להרגע ולשתף פעולה בדרך שלו. אני כמובן ירדתי מהטיפול אצלו לבנתיים ומחפש טיפול חלופי אני מיואשת מהמצב ומה שקורה שאני מגיעה לטיפול אני ממש בלחץ מסוחררת ונמצאת בבועה ככה שחייבת להרגע ולשכב והוא טוען שהוא לא יכול לטפל בדרך כזאת. האם יש לך המלצות לטיפולים באזור חדרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו