פחדים ודיכאון קשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פחדים ודיכאון קשים
    אבי
    24/12/2014

    שלום . אני בן 42 עובד בתחום התחבורה מזה 23 שנה עצמאי .
    זה התחיל בערך בשנת 99/2000 כשקבלתי נסיעה לקחת מאזור רמת חובב לכיוון דימונה עלו איתי 4 אנשים התחלנו בנסיעה לכיוון דימונה בדרך התחלתי להרגיש תחושות פיתאומיות של הזעה קרה חולשה כללית תחושת בלבול חוסר אויר רעידות בפה ביידיים דפיקות לב מהירות מאוד הרגשתי איום ונורא לא ידעתי מה לעשות מה שעלה לי באותו הרגע זה לעצור תרכב להוריד אותם ולברוח הביתה וזה מה שעשיתי עצרתי תרכב ואמרתי שהאוטו מתחמם וכל אותו הזמן הם הרגישו כי החוורתי והיתי מבולבל שאלו אותי אם הכל בסדר איתי אם אני מרגיש טוב . ברחתי מהמקום הגעתי הביתה חיפשתי מקום נוח היתי שרוי בחוסר אונים מוחלט השתטחתי בריצפה בצורה ישרה למשך שעתיים ושתיתי 2 וליום ולאחר שעתיים התחלתי להרגיש במקום אחר כאילו אני בחלום ונרדמתי כנראה עד הבוקר .
    מהבוקר שלמחרת כבר לא היתי אותו אדם ההתקפות עלו והחמירו עד כדי כך שהיתי קופה במקום פיק ברקיים לא היתי מסוגל ללכת פחדתי לפנות למקומות הרלוונטים . לבעיה
    רק לאחר תקופה התחלתי ללכת לרופה ולספר על הבעיה הו נתן כל מיני טיפולים קלונקס וכדורי הרגעה לימנהם כגון ציפרלוקס לוריוון וליום קזנזיס קיפרלה . זה פוגעה לי ביכולת היום יומית אנני מסוגל לנסוע מחוץ לעיר ניסיתי כמה פעמים ועוד כשאני מקבל קריאה לנסוע לסידור מחול לאזורי אני מתחיל להכנס לטרומה ומבטל את הנסיעה כל עבודתי היתה בנויה מנסיעות חוץ ירדתי בהכנסותי מעל 50 אחוז בשנה האחרונה אני כמעט ולא יוצא מהבית כי בבית אני מרגיש פחות גרוע אני לא מסוגל לחשוב על ההגה . אנחנו 4 נפשות ואשתי לא עובדת .
    שאלתי. חשבתי ללכת לביטח לאומי להגיש תביעה אן לי הרבה מסמכים רק מסמכים של רופה פנימי שמכיר תמצב שלי מלפני שנים יש לציין שכמה שנים לא הלכתי לקופת חולים לגבי מצבי הנוכחי התמודדתי עם הכדורים ועם המון כחות שכבר אין לי . הרמתי ידיים
    שאלתי . האם אני צריך ללכת לביטוח הלאומי להגיש תביעה ואם כן / נכות מההעבודה או כללית / ואם בכלל מגיע לי תודה אשמח לקבל תשובה בהקדם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים ודיכאון קשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים ודיכאון קשים - תגובה

    שרון לויט
    28/12/2014

    היי אבי,
    אם הבעיה שלך פוגעת בתפקודך בצורה קשה, בהחלט שווה להגיש תביעה לביטוח הלאומי. אינני יודעת אם כדאי לתבוע גם את מקום העבודה ואם הבעיה תוכר כתאונת עבודה. לשם כך, הייתי מציעה להתייעץ עם עורך דין או באחד הפורומים המשפטיים, למיטב זכרוני יש גם פורומים ספציפיים שעוסקים בנושאים הקשורים בביטוח לאומי.
    בנוסף, כדאי לציין שהבעיה שלך בהחלט ניתנת לטיפול. אם מדובר בחרדה, התרופות הן ברובן מיותרות ואין צורך לקחת כל כך הרבה סוגים. מדובר בבעיה פסיכולוגית, שחשוב לזכור שאינה גורמת בשום צורה נזק לגוף. תחושת פחד יכולה לפחות עם הזמן, כאשר לא נמנעים מביצוע פעולות וחוזרים לשגרת חיים רגילה. ברור לי שקשה להגיע לכך בכוחות עצמך, מאחר שהמצבים שמהם אתה נמנע עדיין מפחידים אותך מאוד, ולכן מומלץ להיעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. זאת במקביל לפנייה לביטוח לאומי. אתה יכול לנסות לקבל סיוע ואחוזי נכות, אך במקביל לא פחות חשוב שתטפל בעצמך ותעזור לעצמך לצאת ממצב זה, שבהחלט קיימת דרך יציאה ממנו!

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו