מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך מתחילים? - הלכתי לאיבוד...אהוד17/02/2015
היי,
אני אספר את הסיפור שלי בקצרה:
מאז שאני זוכר את עצמי אני לא נהנה מכלום ולא מחובר לכלום ובאופן כללי בדאון תמידי. לא מצליח למצוא את ההנאה בהנאות האלמנטריות של החיים ולא מתחבר לאנשים בכלל (כולל משפחה...). מרגיש מנותק מהעולם וכל תקשורת עם אנשים עושה לי רע. עוד בתור ילד לא הבנתי מה התועלת בפעולות בסיסיות של היום יום וזה רק החמיר עם הזמן. בצבא זה הגיע לשיא שיכל להיגמר רע מאוד (או שלא...). מאז עברו 10 שנים ועדיין לא עשיתי עם זה כלום. איכשהו תמיד הצלחתי להסתיר את זה אבל בזמן האחרון זה כבר פשוט מפריע לי בתפקוד השוטף וברור לי שאי אפשר להמשיך ככה.
אמממ.... מה עושים עם כל זה?
מאיפה אני יודע לאיזה סוג טיפול לגשת? ואם בכלל טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי?
יש כל כך הרבה סוגי טיפול שכבר הלכתי לאיבוד... למה זה לא פשוט כמו לקבוע תור לאורתופד?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מתחילים? - הלכתי לאיבוד... - תגובה
שרון לויט17/02/2015היי אהוד,
קודם כל, כאשר בודקים טיפולים קונבנציונליים (לא אלטרנטיביים הנחשבים לפחות יעילים), יש שני סוגי טיפול פסיכולוגי עיקריים: הראשון הוא טיפול דינמי, שהוא טיפול פסיכולוגי "רגיל", ובו אתה מנהל שיחה חופשית עם המטפל, בדרך כלל תוך התמקדות בעבר. הסוג השני הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (שנקרא גם טיפול CBT), שהוא טיפול קצר יותר (בדרך כלל נמשך כמה חודשים), ומטרתו לתת לך כלים מעשיים להתמודד עם הבעיה ולפתור אותה. זאת מעבר לקבלת התמיכה והאמפתיה מן המטפל, שכמובן קיימות בכל טיפול. טיפול CBT הוא הטיפול שהוכח מחקרית כיעיל ביותר עבור דיכאון ובעיות שדומות לדיכאון.
כדי להגיע לטיפול פסיכולוגי, פונים לפסיכותרפיסט, שיכול להיות פסיכולוג, עובד סוציאלי או פסיכותרפיסט מתחום אחר. פסיכותרפיסט הוא כל מי שעוסק בטיפול פסיכולוגי, וכיום לא חייבים להיות פסיכולוג לשם כך, מאחר שמגיעים לתחום זה גם ממקצועות טיפוליים אחרים.
כשמדובר בטיפול רפואי (תרופות/ אחר), פונים לפסיכיאטר. ניתן לשלב את הטיפול הרפואי בטיפול הפסיכולוגי, ואין סתירה ביניהם כשמדובר בדיכאון. הפסיכיאטר מציע לך בתחילה טיפול תרופתי בתרופות נוגדות דיכאון שהוא בוחר לנסות. התרופות מתחילות להשפיע בדרך כלל רק לאחר מספר שבועות בהם נוטלים מינון מלא (מעלים את המינון בהדרגה). אם תרופה אחת אינה משפיעה בצורה מספקת, נוהגים לנסות תרופות אחרות.
במידה שהאדם ניסה תרופות שונות ללא אפקט משמעותי, נהוג להציע טיפולים רפואיים אחרים, כמו: גרייה מגנטית למוח (Deep TMS). לעיתים קרובות אין צורך בכך, שכן הטיפול הפסיכולוגי עשוי לעזור מאוד.
מקווה שעזרתי לך לעשות סדר בדברים ולהבין טוב יותר את שיטות הטיפול השונות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המידע
אהוד18/02/2015ועל הסדר בבלאגן. עכשיו צריך לקבל החלטות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעה דיסוציאטיבת
גיל18/02/2015נשמע לי כמו הפרעה דיסוציאטיבית\ דפרסונליזציה.
כדאי לדעתי לשוטט בפורומים וכולי, ולקרוא על זה יכול לעזור מאוד בהבנה.
וגם לשאול מומחה אם זאת האבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעה דיסוציאטיבת - תגובה
שרון לויט18/02/2015אשי מקצוע אינם עושים אבחנות, וודאי שלא אבחנות מורכבות כאלה, על סמך תגובה בפורום. כמובן שלאנשים שאינם אנשי מקצוע ואינם מזדהים מותר לכתוב ככל העולה על רוחם, אך הדברים אינם נכונים ויש סכנה לגרום בכך נזק לקורא ההודעה. לתשומת ליבכם!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשוב ליזום
גיל18/02/2015אני מתנצל אם נשמעתי החלטי.
מזדהה עם הסיפור שלו.
אני מבין את הגישה שאת מציגה בתור בעלת מקצוע.
ניתן להבין את הבלבול של הבחור וכולי. וזה באמת מבלבל.
מניסיון שלי בחיים, אפשר להיקלע לסכנה שאתה סומך על פסיכולוגים ואנשי מקצוע שיתנו את התשובה הנכונה. אין תשובה נכונה לכולם. הבעיה שגם אנשי מקצוע מוגבלים לפעמים בנקודת המבט למה שהם מכירים.
יש גם הרבה גישות אלטרנטיביות, מדיטציה צמחי מרפא וכולי, שזה לא פחות יעיל לפעמים.
ככל שזה מבלבל אין מה לעשות ובאחריות המטופל לבדוק מה עובד לו ומה מדבר אליו, וכדאי לשמור על ראש פתוח, מעבר למה שקונבנציאנלי ועם חותמת של בעלי מקצוע. וחשוב להקשיב למה שהלב אומר.
חשוב לחקור ולבדוק גם בעצמך ותודה לאל, יש היום הרבה אינפורמציה ואנשים טובים ובעלי ניסיון אישי, גם אם לא בעלי תואר שיכולים לעזור.
זו דעתי ואני לא מתכוון להגיד שאני צודק יותר ממישהו אחר. זו דעתי על סמך הניסיון שלי בחיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעריך את התגובה שלך
אהוד18/02/2015לא ציפיתי לקבל פה אבחון בפורום וברור לי שזה שיש להתייחס לאפיון כזה בהסתייגות.
בכלל, גם מאבחנה של איש מקצוע אחרי כמה דקות הייתי מסתייג. עד היום לא ברור לי איך הקב"נית בצבא אבחנה אותי תוך שתי דקות כאישיות אקסטרוורטית על סמך זה שלהיות בסביבת אנשים עושה לי רע וירדתי 18 ק"ג בשנה :/* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקראתי קצת, למדתי משהו חדש
אהוד18/02/2015קטונתי מלאבחן את עצמי, אבל ממה שקראתי ההפרעה שרשמת לא מאפיינת את המצב שלי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

