מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עונתי פעמייםצליל23/02/2015
בן 30 חווה דיכאון קשה חדשיים באביב וחדשיים בסתיו. מישהו מכיר? לא רק בחורף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עונתי פעמיים - תגובה
שרון לויט24/02/2015היי צליל,
דיכאון עונתי בהחלט יכול להיות קשור בעונות אחרות ולא רק בחורף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים
צליל24/02/2015תודה. אבל האם נתקלת בדיכאון עונתי כה ארוך? 4 חודשים במצטבר כל שנה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים - תגובה
שרון לויט24/02/2015בוודאי. דיכאון יכול גם להתחיל כדיכאון עונתי ולהימשך גם מעבר ל"זמן המוגדר" לעונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים
צליל24/02/2015ומה לנסיונך הכי יעיל? התרופות מתקשות בתקופה זו וטיפול בחשמל יעיל 4ך קשה. פסיכותרפיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים - תגובה
שרון לויט24/02/2015פסיכותרפיה אכן יכולה להועיל מאוד, בעיקר טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). ניתן גם לנסות טיפול בגרייה מגנטית למוח (TMS).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים
צליל25/02/2015למה טיפול קוגנטיבי עדיף? ולגבי מגנטי אני מטופל בחשמל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים - תגובה
שרון לויט25/02/2015שמעתי על מקרים בהם הטיפול בנזעי חשמל לא הצליח, והטיפול בגירוי מגנטי כן.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי עדיף- קודם כל מפני שהוא הטיפול הפסיכולוגי היחיד שקיימות לגבי יעילותו ראיות מחקריות חזקות מאוד, דבר שעד היום לא הצליחו להשיג לגבי טיפולים אחרים.
איך זה עובד? הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, בניגוד לטיפולים אחרים, נותן כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיה. כלומר, לא רק מדברים על הבעיה ועל החיים בכלל, אלא המטפל ממש מכוון אותך ואומר לך מה לעשות על מנת להרגיש יותר טוב. בנוסף, נמצא שדיכאון קשור מאוד בדפוסי חשיבה שליליים וקיצוניים, שהטיפול עוזר מאוד לשנות ולמתן. כלומר, המטפל מלמד אותך לא "לראות הכל שחור", אלא לפתח השקפת עולם מציאותית יותר, דבר שעוזר מאוד לשפר את מצב הרוח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים
צליל25/02/2015במקרה שלי הדיכאון לא מאופיין בדפוסי חשיבה שליליים. לא רואה שחור וכו. פשוט חולשה גדולה, אנרגיה נמוכה וחוסר מצב רוח. נראה לי שטיפול קוגנטיבי יהיה פחות יעיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונתי פעמיים - תגובה
שרון לויט25/02/2015כמובן שקיים גם החלק ההתנהגותי, שהרבה פעמים הוא משמעותי יותר. הוא עובד על עיקרון "עם האוכל בא התיאבון" כלומר- עם הפעילות, באות האנרגיות, ולא להיפך. מציאת פעילויות לאדם הנמצא בדיכאון, והפיכתו לאקטיבי יותר (בעיקר פעילויות הגורמות סיפוק ו/או תחושה של יעילות ומסוגלות), משפרת את מצב הרוח אולי יותר מכל דבר אחר.
אנשים רבים נוטים לחשוב, שיש צורך קודם כל "להתחזק" או להעלות את רמת האנרגיה ורק אז להיכנס לפעילות. גם זו מחשבה מוטעית, שכן זה דרך כלל לא עובד ככה, אלא בצורה הפוכה- הפעילות היא זו שתורמת לעלייה באנרגיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

