דיכאון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיכאון
    מירב
    04/03/2015

    שלום,
    אני בת 40 + 3 התגרשתי לפני כחצי שנה. בשלושה חודשים האחרונים אני מרגישה מדוכדכת מאוד כנראה בשל כל מה שהדחקתי בשנה האחרונה ותפקדתי מצויין למרות המשבר. בשבועות האחרונים המצב החמיר ופוגע בתפקוד היומיומי שלי ובעבודה(אני עצמאית). פניתי לרופאת משפחה שרשמה לי ציפרלקס שיתחיל להשפיע רק בעוד 3 שבועות. ובינתיים כדור אלפרליד שיקל עלי באופן מיידי. 0.25 מ"ג עד פעמיים ביום. היומיים הראשונים היו מצויינים, הרגשתי כמי שחוזרת להיות אופטימית ושמחה. היום, שזה היום השלישי הרגשתי שוב שקיעה בבוקר, נטלתי כדור והפכתי למסוחררת וישנונית שהייתי חייבת לישון כ- 5 שעות.
    שאלתי היא האם התופעה נורמלית בתחילת נטילת התרופה. מצד אחד אני חייבת לתפקד במוטיבציה גבוהה אך לא יכולה להיות עייפה ולא ממוקדת.
    שאלה שניה האם ניתן לנטול את שתי התרופות במקביל עד תחילת השפעת הציפרלקס. הייתי מאוד נסערת אצל הרופאה ולא שאלתי את כל השאלות.
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון - תגובה

    שרון לויט
    08/03/2015

    היי מירב,
    אם הרופאה רשמה לך את שתי התרופות במקביל, כמובן שמותר ליטול אותן לפי המרשם. תופעת לוואי נפוצה של תרופות מהסוג של אלפרליד היא, שהן מרדימות ומטשטשות. לתרופות מסוג זה אין שום השפעה לטווח ארוך, הן מרגיעות רק באותו רגע ולאחר מכן ההשפעה חולפת. הצרה היא, שבמקביל לתופעות הלוואי שפוחתות עם הזמן וההסתגולת לתרופה, גם ההשפעה החיובית שלה פוחתת. בנוסף, התרופה נחשבת לממכרת מאוד, ולכן ככל שעובר הזמן התלות בה נעשית גבוהה יותר, באופן פרדוקסלי. כאשר נוטלים אותה מעל לכמה שבועות רצוף, יש להפחית את המינון בהדרגה, מאחר שבגלל התלות את עלולה לחוות סימני גמילה לא נעימים.
    לא ברור לי מדוע הרופאה רשמה לך אלפרליד, שכן היא משמשת כתרופת הרגעה, ואינה עוזרת לשפר את מצב הרוח ולהפחית דיכאון. בנוסף, לדעתי השימוש בתרופות ממשפחה זו (בנזודיאזפינים) הוא לא בריא ולא רצוי, בשל הסיבות שכתבתי למעלה. מדובר בתרופה שנועדה להרגיע חרדה שתוקפת אותך באותו הרגע, ותו לא, ואני הייתי שוקלת בזהירות אם כדאי להשתמש בה (בניגוד לציפרלקס, שיש לקחת באופן סדיר, האלפרליד הוא ממש לא חובה אם עדיין לא פיתחת כלפיו תלות).

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    מירב
    11/03/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו