מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול בדיכאון וחרדהשושי27/03/2015
היי,
אני מטופלת מזה מספר שנים בכדורים נגד דיכאון וחרדה.
לאחרונה היה לי התקף דיכאון נוסף והרופא החליט לתת תרופות נוספות לחיזוק הכדורים שלי.
הוא אמר שיקח כחודש עד שהכדורים הנוספים יתחילו להשפיע והמליץ בינתיים על כדורי הרגעה מידיים לשיפור ההרגשה במיידי.
לאחר כשבועיים התחלתי לרדת מכדורי ההרגעה בצורה הדרגתית וכעבור יומיים-שלושה חזרו כל התסמינים של הדיכאון והחרדה - רעד,שלשולים,חוסר תיאבון,חוסר מצב רוח,בלבול וכו'.
כיצד אדע האם מדובר בתופעות גמילה מכדורי ההרגעה או שפשוט הכדורים שנתן הפסיכיאטר עדיין לא התחילו להשפיע?
כשאני על כדורי ההרגעה אני מתפקדת נהדר, ברגע שאני מפסיק אותם חוזרים כל התחושות הלא טובות.
אני מפחדת להתמכר לכדורי ההרדעה ולכן מנסה לרדת מהם כמה שיותר מהר אבל לא מצליחה.
שאלתי היא, כמה זמן אפשר להיות על כדורי הרגעה בממוצע בלי לפתח בהם תלות?
וכיצד אדע האם הסימפטומים שמופיעים הם תופעות גמילה או שעדיין הכדורים לא התחילו להשפיע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בדיכאון וחרדה - תגובה
שרון לויט08/04/2015היי שושי,
אינני רופאה, אך לדעתי סביר יותר שהתופעות שחווית נובעות מחרדה. נדרשים מספר שבועות של טיפול בכדורי ההרגעה כדי שהגוף יתחיל לפתח תלות. ברור, שכאשר את מטופלת בהם הסימפטומים פוחתים, וכאשר מפסיקים את הטיפול בהם- הסימפטומים חוזרים.
אם את רוצה להיגמל מכדורי ההרגעה ולדעת איך להתמודד עם החרדות בלעדיהם, מאוד ממליצה שתפני לטיפול פסיכולוגי, רצוי בגישה קוגניטיבית התנהגותית. הרי בכל פעם שיש החמרה או הרגשה רעה יותר, הפסיכיאטר יכול להוסיף לך תרופות או להגדיל את המינון, ובטווח הארוך אין לזה סוף. אבל כדי להיגמל ולהרגיש טוב ללא תרופות, נדרשים כלים להתמודדות- אחרת רוב הסיכויים שהחרדה והדיכאון יחזרו כאשר מפחיתים בתרופות.
חג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

