מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדה???הילה11/06/2015
שלום מזה 9 חודשים יש לי חולשה קיצונית(לא מצליחה לקום מהמיטה),כאבים בכל הגוף בכל העצמות בגוף קפיצות שרירים חזקות(שבגללן אני נכנסת עוד יותר לחרדות),רעידות פנימיות בגוף וביידים זרמים חשמליים דקירות בעמוד השדרה ,סחרחורות ותחושה של לחץ בראש(כאילו אני בבועה והעיינים שלי יוצאות החוצה) דופק מהיר במקומות שונים בגוף,רעשים חזקים ממערכת העיכול ועוד...העלתי 22 קילו במשקלי תוך כמה חודשים (בעברי סבלתי מבולימיה נורבוזה אך גברתי על המחלה ולא נשאר לה שום זכר...
אני מרגישה חסרת אונים ממש המצב רק מחמיר מיום ליום היום למשל נפלתי מהחולשה ומהסחרחורת בבוקר ועד עכשיו אני במיטה קמתי לאכול וחזרתי למיטה ועוד פעם לאכול ולמיטה ,
רופאת המשפחה שלחה אותי למספר מצומצם של בדיקות שהיו תקינות ואז היא קבעה שמדןבר בחרדות דיכאון אני מנגד בטוחה שיש לי משהו והם לא עולים על זה...
ממש על סף ייאוש(בת 28) פלוס אחד
אני קוראת המון על מחלות ואני מרגישה כאילו אני כלואה בעצמי כולם מכנים אותי היפוכונדרית ואני מתעקשת שזה מחלה אחרת(מפחדת מאוד מסרטן וניוון שרירים)
האפ כל תופעות הנהל באמת תגובות שלמחרדה ודיכאון שנמשכים כבר 9 חודשים???? האם עליי לקחת ציפרלקס כמו שרופאת המשפחה המליצה (אני לא לוקחת כי אני עדיין חושבת שיש לי מחלה אחרת ומפחדת שהציפרלקס יחמיר את ה"מחלה"
בבקשה לא להתעלם ולענות לי תודה
זה לא בא לי בהתקפים זה מצב קבוע בהרגשה הפיזית ומצב משתנה בהרגשה הנפשית לפעמים אני קמה יותר עם תקווה...
יש רופאה אחד שאמר שלדעתו מדובר במחלה פסיכוסומטית. הייתכן???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה??? - תגובה
שרון לויט12/06/2015היי הילה,
התופעות את מתארת בהחלט נשמעות כמו סימפטומים של חרדה. הם יכולים להיות מתמשכים, כפי שתיארת, מאחר שחרדה לא "עוברת" מעצמה, אלא קיים כאן תהליך שממשיך להזין את עצמו. במילים אחרות, כנראה שהפעולות שאת מבצעת ממשיכות "להאכיל את המפלצת", שעם הזמן רק הולכת וגדלה ולא חולפת. ציפרלקס לדעתי אינו הפתרון, מאחר שהוא בבחינת "פלסטר"- רק ממסך את הבעיה ואינו פותר אותה. הוא אינו משנה את דפוסי החשיבה שלך ואינו מלמד אותך להתייחס אחרת לסימפטומים גופניים לא נעימים. אני ממליצה בחום לפנות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, שייתן לך כלים של ממש להתמודדות ולפתרון מלא של הבעיה, כך שתלמדי לעצור את ההתנהגויות וצורת החשיבה שגורמות לחרדה לגדול עוד ועוד.
אם את בטוחה שיש לך מחלה שהרופאים לא מאבחנים- זו ממש ההגדרה של היפוכונדריה, וככל הנראה החרדה ממנה את סובלת היא בכיוון זה. המונח "מחלה פסיכוסומטית" מתייחס למחלה גופנית הנגרמת כתוצאה מסימפטומים נפשיים (למשל- פיתוח אולקוס כתוצאה מלחץ). אם קיימת מחלה כזו, יש לאבחן אותה בשמה המדויק (אסטמה, אולקוס, לחץ דם גבוה וכו') ולהסביר לך כיצד התפתחה ואילו סימפטומים נפשיים קשורים בה. להעלאת מונח כזה בלי מתן אבחנה מדויקת אין כל משמעות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
הילה12/06/2015תודה שרון יש משהו שיכול לעזור לי להקל על הסימפוומי עד שאני יפנה לגורמים הרלוונטיים נהיום קמתי עם כאבי תופת בכל העצמות בגוף איני מסוגלת לתפקד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
שרון לויט13/06/2015אין הרבה דרכים להקל מיידית על סימפטומים של חרדה. הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות, הוא לקבל אותם ולזכור שאינם מסוכנים לגוף. פעילות גופנית יכולה לעזור מאוד, ומעבר לכך אפשר להיעזר בתמציות טבעיות למיניהן (רגיעון, רסקיו). כדורי הרגעה ניתנים רק במרשם רופא, ובכל אופן איני ממליצה עליהם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
הילה13/06/2015תודה שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום הילה
שיראל11/07/2016סובלת מתחושות דומות האם את מצאת פתרון לבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

