מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם כל מה שקורה לי זה מדיכאון ?אור13/07/2015
בן 23. משקל 60. נוטל תרופות פסיכיאטריות מגיל 20.
סובל מהתקפי היפר ונטליציה חריפים מלווים בהמון חרדה .
טופלתי בעבר באסטו, רסיטל וסרוקסט אך ללא הצלחה.
טיפולי ה-SSRI לא המענה שלי כך הבנתי ביחד עם הפסיכיאטר.
ולכן כיום אני 3 חודשים בלי תרופות בכלל. מרגיש בסדר יחסית
אך הבעיה לכתחילה נשארה.
אני חווה ביום יום סטרס יומ יומי שמתבטא:
כאבי ראש כרוניים
גמגמום בדיבור\דיבור לא שוטף
בעיות במערכת העיכול
חשיבה חרדתית וסגורה (נמנע מסיטואציות חברתיות, רואה כל דבר שלילי, חוסר ביטחון)
זיכרון לקוי (לא מסוגל לשחזר במוחי זיכרון אחד בשלמותו)
לא מצליח לעשות חישובים במוח
מרגיש שאני לא מנצל את המוח במלוא הפוטנציאל שלו
אין דמיון
חוסר שיווי משקל
השבוע לאחר תקופה לא קצרה, קיבלתי התקף היפר ונטליציה מלווה בחרדה חזק מאוד, שכלל:
הרגשת חשמל ונימולים חריפה מאוד בכל הגוף
מכפות הידיים, רגליים, בטן, ידיים וראש.
הרגשתי כאילו נותנים לי מכות בבטן.
אצבועות הידיים שלי פשוט ננעלו פנימה.
לא יכולתי להוזיז את האצבעות בשני הידיים לא הצלחתי להחזיק כדור הרגעה
אז פשוט הכניסו לי אותו לתוך הפה.
שריפה בחזה.
קוצר נשימה
סחרחורת.
וכל פעם שעצמתי את העיניים,
התחלתי לראות הזיות ויזואליות ממש מפחידות ומלחיצות שפחדתי לעצום את העינים.
אחרי כדור לוריבאן, נרגעתי. והכל היה בסדר
ביצעתי בעבר בדיקות רפואיות מקיפות כולל צילום חזה, CT מוח, בדיקות דם מקיפות,
ונמצאו תקינים.
נקודת האור תמיד קוראת אחרי התקף של היפר ונטילציה, כשהוא נגמר..
אני מרגיש נורא נקי וצלול, אחרי שרמות הפחמן והחמצן הופכות להיות מאוזנות בגוף,
חוזר לי כל הביטחון העצמי כל השמחת חיים, אני לא מרגיש שום שמץ של לחץ וחרדה
אם למשל לפני 30 דקות לא יכלתי לשלוף מהזיכרון מה עשיתי אתמול, אני בקלות יכול לשלוף מהזיכרון זיכרון של ילדות מלפני 14 שנה ולראות אותו בבירור במוחי כמו סרט,
אני יכול לחשוב בצורה בהירה פתאום כל המאגרי ידע פתוחים אני כבר לא מרגיש סנילי
זה בעצם איך שאני אמור לתפקד וככה אני זוכר את עצמי בעבר הרחוק, לפני שכל הדברים הללו צצו אל חיי.
רציתי לדעת למה זה קורה לי דוקא אחרי היפר ונטילציה, באיזה מצב נמצא הגוף שמאפשר את זה? ואיך אני יכול לשמר את זה ולא שיום למחרת הכל חוזר לי.
(כי זה פשוט כל פעם אחרי התקף כזה מגיע השחרור המדהים ואז חוזר חלילה)
אולי יש לי בעיה ברמות הפחמן והחמצן בגוף שגורמות לכל זה
ואני צריך אולי משאף או משהו או לעשות בירור נשימתי.
בירורים שלא בדקתי עד כה שיכולים להיות המקור לבעיה
או שזה הכל דיכאון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם כל מה שקורה לי זה מדיכאון ? - תגובה
שרון לויט14/07/2015היי אור,
הסימפטומים שאתה מתאר אינם קשורים בדיכאון אלא בחרדה.
אני ממליצה להפסיק עם הבירורים הרפואיים, הם אינם תורמים לך דבר! בנוסף, הבדיקות הללו מהוות סוג של אישור והרגעה, שבטווח הארוך רק מחמירה את החרדות. זאת מאחר, שההרגעה טובה לזמן קצר בלבד, ולאחר מכן החרדה חוזרת ואתה נעשה תלוי בהרגעה מסוג זה על מנת להבין (כביכול) מה יש לך ולהירגע שוב.
את הדפוס השלילי הזה ניתן לשבור רק כשלומדים להתמודד עם החרדה ולא לחפש הרגעות. בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT) לומדים איך לעשות זאת. עם ההתמודדות, החרדה הולכת ופוחתת עד שנעלמת כליל, ואין צורך בתרופות.
אגב, לשאלתך, אין הסבר מדוע הצלילות מתרחשת דווקא אחרי היפר ונטילציה. כל אדם הסובל מחרדה חווה את הסימפטומים קצת אחרת, ובסדר שונה, ייתכן שאחרי "שיא" החרדה, כלומר עוצמתה המקסימלית, מתחילה ההקלה ולכן ההרגשה הטובה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

