הפרעת אישיות גבולית, OCD והתפתחות א

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת אישיות גבולית, OCD והתפתחות א
    Doctor
    26/09/2015

    אוקיי, אני נמצא באמת במצב מאוד מאוד מורכב, והלכתי לאיבוד...
    אני מאובחן בהפרעת אישיות גבולית ו-OCD.
    עד גיל 19, די נמנעתי מכל דבר, והייתי סגור בחדר שלי ובמאין עולם משלי...
    בגיל 19 התחלתי להפגש עם פסיכולוג, נהיה בינינו קשר ממש ממש טוב, וממש התחברתי אליו...
    בגיל 21 אחרי משבר מיני רבים עזבתי אותו... מכמה סיבות:
    1. התחלתי להקשר אליו ולהיות תלותי ולראות בו כהורה, ונמאס לי רציתי לפתח את עצמי בלעדיו וכאב לי כל הזמן להרגיש רגשות נטישה ממנו
    2. על אף החיבור המדהים שהיה לי איתו.. לא הצלחתי לפתור בעיות מהותיות.. וכל הזמן נפלתי למשברים בחזרה
    3. כסף

    נשארנו בקשר (פגישות אקראיות, אסאמס מדי פעם)- אבל לא משהו טיפולי ועקבי...
    העברתי את החיים שלי עד גיל 25 ממשבר למשבר, ממקום למקום...

    בגיל 25 נחשפתי לתחום בהתפתחות אישית וקואצ'ינג.. בהתחלה לא האמנתי... אבל אחרי הצלחות מסוימות, התחלתי לפתח מוטיבציה והרגשתי שהגעתי הביתה וסוף סוף קיבלתי משמעות והצלחה לחיי... שדרכה גם השגתי הצלחות וגם על הדרך למדתי לאזן את עצמי ולהתמודד עם כל מיני דברים מהעבר, למדתי לחיות עם האובססיות שלי וזה לא דבר שהפריע באופן משמעותי

    והיו לי כל מיני מטרות להשיג... כצפוי אחרי תקופה קצרה, עשיתי מעשה של הרס עצמי והתמכרות חדשה ונפלתי למצב נפשי קשה... המשכתי בתחום של ההתפתחות האישית אבל כל הזמן רציתי לחזור ליום של המשבר ולתקן את הכל...

    יש איזו תחושה של משהו שהתחלתי ואני חייב לסיים אותו כראוי אבל בחיים אני לא אצליח לחזור לעבר ולסיים אותו כמו שצריך.. והתחושה הזאת מלווה אותי כבר שנתיים עד שפשוט אני לא יכול לעשות שום דבר, עד שלא יסגר המעגל שבלתי אפשרי לסגור אותו... זה כל הזמן מציק וכל הזמן שמה ואני לא יכול להמשיך...

    חזרתי לבית של ההורים שלי.. ואני כבר שנה פשוט מסתגר בחדר.. לא יכו ללהמשיך, כל הזמן מחשבות על איך יכלתי לסגור את המעגל והוא בחיים לא יסגר...

    כל הפעולות שלי נובעות מאופן אובססיבי, מהמקום האובססיבי הזה.. כדי למלא משהו.. או כדאי לעשות משהו שהייתי צריך לעשות אותו בעבר, הכל נורא נוקשה.. ואני בכלל לא חי את מה שאני כרגע

    תעזרו לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אישיות גבולית, OCD והתפתחות א - תגובה

    שרון לויט
    02/10/2015

    שלום לך,
    אני מבינה שאתה לכוד בסוג של מעגל שלילי שקשה לצאת ממנו. הרצון לתקן את העבר מוביל אותך להסתגרות ולחוסר תפקוד, שהוא בתורו מוביל אותך לראות רק את העבר (כי ההווה מאוד דל) ולהתמקד בו. יהיה לך קשה מאוד לצאת ממצב זה ללא עזרה מקצועית. יש צורך במציאת מטפל שיהיה מודע לנטייה שלך לפתח בו תלות, ויידע להתגבר על המכשול הזה. אם קשה לך להשיג תקציב לטיפול, אפשר לפנות למרפאה ציבורית לבריאות הנפש (השירות אמור להיות זמין יותר לאחר הרפורמה שנכנסה לתוקף לאחרונה).
    לדעתי, בהחלט לא כדאי ללכת לפסיכולוג בלי לדעת כיצד הוא עובד ואיך הוא יכול לעזור לך מעבר לתמיכה הרגשית והאמפתיה. עבור הבעיות המורכבות שמהן אתה סובל, הייתי ממליצה על טיפול DBT (טיפול התנהגותי דיאלקטי המותאם במיוחד להפרעת אישיות גבולית). טיפול כזה יכול לעזור לך להפסיק עם ההרס העצמי ולהתחיל לבנות את חייך שלב אחרי שלב. יש כנראה צורך בעבודה יסודית ומעמיקה, מאחר שככל הנראה, במשך כל חייך חווית הסתגרות וחוסר מגע עם הסביבה.

    בהצלחה וחג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואש

    Doctor
    02/10/2015

    התנסיתי בטיפול DBT, לא התחברתי... סתם ישבה מולי עו"ס שתיקפה את כל מה שיש לי להגיד.

    אני הולך לאשפז את עצמי בבית חולים כי אין לי איפה לגור, איפה שאני גר כרגע אני מרגיש כל הזמן חוויה של אונס ואלימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואש - תגובה

    שרון לויט
    06/10/2015

    אני מבינה שאתה חש ייאוש. אולי לא התחברת למטפלת, אך אין זה אומר שהטיפול אינו יעיל ושאי אשר לעור לך.
    אשפוז פסיכיאטרי מיועד לשם השגת/ החזרת איזון תרופתי אצל אנשים שחווים הזיות ו/או מסוכנים לעצמם או לסביבתם. אני לא חושבת שאפשר להתאשפז כפתרון למקום מגורים...

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי

    Doctor
    06/10/2015

    ההורים שלי בימים האחרונים כמעט ולא נמצאים, אז אני חווה איזשהי רגיעה ונחת.

    במכון DBT הייתי מטופל אצל 3 מטפלות... לא התחברתי לרוח הטיפול והמקום, לכל אחד יש את המטרות שלו... והם לא תומכות במטרות וערכים שלי.. אין לי שום עניין להיות במקום שמנסה "לנרמל" אותי, חוץ מזה שזה טיפול מאוד מאוד שטחי ששם דגש רק על ההתנהגות, לא בשבילי.
    מצאתי טיפול שנקרא ממוקד סכמה שמאוד מצא חן בעיניי- אבל הוא מאוד יקר.

    לגבי האשפוז בבית חולים, כל הפעמיים שהתאשפזתי היו מהסיבות האלה... ברור שיש לי גם מחשבות אובדניות.. אבל אני לא חושב שאני במצב מסוכן לעשות אותם.

    אני שונא להיות חלק מהבית חולים... אבל לדעתי זאת הברירה היחידה כרגע לקבל את השקט והמנוחה שאני צריך... אז לשבועיים שלושה להנמיך פרופיל ולהקריב, אבל לצאת םע הזדמנות לחיים שלמים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי - תגובה

    שרון לויט
    08/10/2015

    סכמה תרפיה זה אכן טיפול מדהים ויעיל מאוד. חשוב להבין שמחיר טיפול אינו תלוי בסוג הטיפול, אלא במטפל עצמו ובתעריף שהוא מחליט לגבות. יש מטפלים שעוסקים בסכמה תרפיה וגובים תעריף סביר. שווה לבדוק את העניין.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו