התמודדות לאחר דיכאון וכשלון בחיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות לאחר דיכאון וכשלון בחיים
    אלי
    22/02/2016

    שלום לכולם,
    אני בן 27 והייתי בדכאון תקופה די ארוכה.
    בגיל 23 התחלתי ללמוד לתואר מסויים ולא הלך לי. למדתי 3 שנים אבל לא סיימתי אותו מחוסר עניין ודכאון.
    לאחר מכן היה לי קשה ישנתי המון, וכל מיני תקופות "עצובות".
    לאחרונה די התחלתי לחזור לעצמי, והתחלתי בסמסטר שעבר תואר בתחום אחר, נהנה והולך לי טוב.
    הבעיה היא שבתקופה האחרונה אני מבין שבזבזתי כל כך הרבה זמן מהחיים שלי, חלק גדול מדי ללא עבודה ולא לימודים, והדבר מכניס אותי לסטרס מטורף וחוסר שינה.
    אמנם אני כרגע במצב "טוב" ועם המון מוטיבציה להמשך , אך אני חושב מה היה אם זה לא היה קורה לי, אם הייתי מתאפס על עצמי לפני מספר שנים. הייתי יכול למצוא עבודה טובה, לסיים תואר כבר., ולהיות עם חסכון כסף יפה.
    המחשבות האלו לא עוזבות אותי, ובתקופה האחרונה יש לי ממש כאבי ראש והרגשה רעה מאוד של סטרס מטורף שגורם לי לכאבים שונים ומשונים , שבחיים לא חוויתי . איך להתמודד?
    בנוסף בהמשך שאחפש עבודה "במקצוע" מה ארשום בקורות חיים על הזמן האבוד? הרי דיכאון לא מוכר בצורה יפה. איך להסביר את העניין?

    אודה להתייחסות. תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות לאחר דיכאון וכשלון בחיים - תגובה

    שרון לויט
    23/02/2016

    היי אלי,
    תוכל "לשחרר" מן המחשבות האלה כשתבין שאין טעם בהן, שכן צער על העבר לא יעזור. לא ניתן לשנות אותו. עיסוק היתר במחשבות על העבר אף יכול לעצור אותך מהתקדמות בהווה ובעתיד, כך שעדיף לא לבזבז עליהן עוד זמן, ולהיות עסוק בהתקדמות הנוכחית שלך. חשוב איפה תרצה להיות בעוד שנתיים, שלוש או חמש שנים. אין טעם לחשוב איפה יכולת להיות עכשיו לולא הדיכאון, שכן הדיכאון לא היה בשליטתך. בנוסף, כמו שאמרתי, אם תחשוב על "איפה יכולת להיות" אתה עלול להחמיץ את המקום בו אתה יכול להיות עוד חמש שנים.
    רצוי לקבל את העבדה שיש דברים שאינם בשליטתנו, ועם זאת, מאחר שאתה יודע שיש לך נטייה לדיכאון, אתה יכול לפעול כדי למנוע אותו.
    לגבי קורות החיים, אני מציעה לפנות למישהו שעוסק בכתיבת קורות חיים באופן מקצועי, ולהתייעץ איתו. אני בטוחה שיש אנשים שעברו דברים דומים, והצליחו למצוא עבודות. רצוי לשאול מיהו שמבין ספציפית בנושא של כתיבת קורות חיים, כדי לדעת מה לכתוב.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תגובתך

    אלי
    23/02/2016

    תודה על תגובתך , מה שאת מתארת כל כך נכון .
    אני מנסה ליישם את מה שאמרת, אבל לפעמים חוזרים אלי הרגשות הרעים והסטרסט במצבים שונים בחיים כמו:
    1. שפגשתי מישהוא שכן סיים את התואר הראשון שהתחלתי וכרגע עובד במקום מסודר וטוב.
    2. והכי גרוע כששואלים אותי מה עשית בשנים כך וכך....

    אשמח לטיפים נוספים והצעות נוספות לטיפול.
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תגובתך - תגובה

    שרון לויט
    25/02/2016

    היי אלי,
    מאוד קל להשוות את עצמך לאנשים שנמצאים במקום בו אתה רוצה להיות, ולהרגיש רע עקב כך. אולם, השוואה כזו מתעלמת מכל האנשים שאתה נמצא במקום הרבה יותר טוב מהם. אנשים רבים בגילך עדיין נמצאים בדיכאון (או סובלים מבעיה נפשית אחרת), לא למדו, לא התקדמו ולא עשו הרבה בחייהם. בנוסף, חלק מהאנשים נמצאים במצב פחות טוב משלך ללא קשר לסיבות נפשיות. למה לא להשוות בינך לבינם וליצור השוואה שתשפר את הרגשתך?
    אני חושבת שהתגובה לשאלות של הסביבה תלויה בשואל, עד כמה הוא קרוב אליך ועד כמה אתה מוכן לשתף אותו. לדעתי, מאנשים שהם יחסית קרובים אליך אין ממה להתבייש, ואפשר לשתף שהיית בדיכאון, או במצב נפשי קשה שמנע ממך להתקדם. אנשים קרובים לא ישפטו אותך. כשמדובר באנשים פחות קרובים, שלא נוח לך לשתפם, אפשר לחשוב על תשובה מוכנה. למשל, שהתלבטת מה ללמוד, לא הצלחת להחליט, לא הצלחת למצוא עבודה, היית בצומת דרכים (בלי לפרט) וכו'.
    הטיפול המומלץ ביותר עבור הבעיה הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT), שנותן לך כלים להתמודד עם מצבים קשים, להפוך חשיבה שלילית לחיובית יותר, ואפילו לחסן מפני חזרתו של הדיכאון בעתיד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו