מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה חשובה מאוד ! לגבי גנטים חרדתיים ודיכאונייםשמואל הנגיד02/03/2016
שלום לכם
אני סובל מהפרעות חרדה OCD דיכאון ו ADD.
מטופל תרופתית כנראה לכל החיים.
אשתי גם סובלת מחרדות OCD ודיכאונות.
ואני מאוד חושש על הילדים, כי בעצם גם אם בן זוג אחד סובל זה מסוכן גנטית.
ואם שנינו סובלים, זה מסוכן פי שתיים אולי פי ארבע.
מה אני יכול לעשות ברמה האופרטיבית, למנוע הופעות של חרדות אובססיות ודיכאונות אצל ילדים המקסימים.
כמובן שאיני רוצה להכניס להם תסבוכים בראש. אבל האם קיים בכלל "פסיכולוגיה מונעת". האם הגנטיקה תתבטא בהכרח ? או שגם אם מבחינה גנטית יש לבנאדם את הפוטנציאל, אפשר להקדים תרופה למכה. (במובן המטאפורי)
ואדגיש שוב, אני יודע שלא תמיד הגנים מתבטאים ופעילים, יש טווח סטטיסטי מסוים.
אבל אם נצא מנקודת הנחה שבאחד מילדי אכן שוכן גן פעיל עם אנומליה הגורמת להפרעות דלעיל, והגן הזה רק מחכה ומתוזמן להתפרץ בגילאים שהוא נוטה להתפרץ.
האם יש דרך פעולה למנוע את הבעיות , כי תמיד מניעה עדיפה מטיפול.
תודה רבה
(חשבתי למשל הטמעת רעיונות CBT, בחינוך. בלי קשר ל"טיפול". אולי יש עוד דרכים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה מאוד ! לגבי גנטים חרדתיים ודיכאוניים - תגובה
שרון לויט06/03/2016שלום לך,
אתה מציין נקודה חשובה, ואכן יש התנהגות שיכולה למנוע, או לפחות לצמצם את הסיכוי, להופעתם של OCD, חרדות ודיכאון אצל ילדיך. הפרעות אלה רק על בסיס גנטי, אלא גם על התנהגות נרכשת ועל תכונות נרכשות כמו פרפקציוניזם ורצון גבוה בשליטה. דיכאון יכול להיבנות על בסיס של פסימיות והערכה עצמית נמוכה. קודם כל, כדאי להשתדל לא לבצע טקסים נראים לעין ליד הילדים, מאחר שהם לומדים התנהגויות כאלה ונוטים לחקות אותן. שנית, כדאי לשדר לילדים אווירה של רוגע, ולשדר להם את "ההיפך" מפרפקציוניזם. כלומר, להעביר להם את המסר שהישגים אינם הדבר הכי חשוב בחיים, שמותר לקבל ציונים בינוניים וכו'. כדאי להשתדל לא לגונן עליהם יותר מדי, ולתת להם תחושה שהעולם הנו מקום בטוח יחסית, ושסכנות לא אורבות להם בכל מקום.
כדי לצמצם סיכוי לדיכאון, כדאי לתת להם חיזוקים ותשומת לב חיובית כדי להעלות את בטחונם העצמי, ולשדר ראייה אופטימית ומלאת תקווה על החיים.
יתכן שתתקשו לעשות זאת (אולי בגלל תכונות האופי והעמדות שלכם). בהחלט ניתן לפנות למטפל שיכול לתת הדרכה בנושא וללמד אתכם כיצד להתנהג.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

