שאלה חשובה מאוד ! לגבי גנטים חרדתיים ודיכאוניים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה חשובה מאוד ! לגבי גנטים חרדתיים ודיכאוניים
    שמואל הנגיד
    02/03/2016

    שלום לכם

    אני סובל מהפרעות חרדה OCD דיכאון ו ADD.
    מטופל תרופתית כנראה לכל החיים.

    אשתי גם סובלת מחרדות OCD ודיכאונות.

    ואני מאוד חושש על הילדים, כי בעצם גם אם בן זוג אחד סובל זה מסוכן גנטית.
    ואם שנינו סובלים, זה מסוכן פי שתיים אולי פי ארבע.

    מה אני יכול לעשות ברמה האופרטיבית, למנוע הופעות של חרדות אובססיות ודיכאונות אצל ילדים המקסימים.

    כמובן שאיני רוצה להכניס להם תסבוכים בראש. אבל האם קיים בכלל "פסיכולוגיה מונעת". האם הגנטיקה תתבטא בהכרח ? או שגם אם מבחינה גנטית יש לבנאדם את הפוטנציאל, אפשר להקדים תרופה למכה. (במובן המטאפורי)

    ואדגיש שוב, אני יודע שלא תמיד הגנים מתבטאים ופעילים, יש טווח סטטיסטי מסוים.

    אבל אם נצא מנקודת הנחה שבאחד מילדי אכן שוכן גן פעיל עם אנומליה הגורמת להפרעות דלעיל, והגן הזה רק מחכה ומתוזמן להתפרץ בגילאים שהוא נוטה להתפרץ.

    האם יש דרך פעולה למנוע את הבעיות , כי תמיד מניעה עדיפה מטיפול.

    תודה רבה

    (חשבתי למשל הטמעת רעיונות CBT, בחינוך. בלי קשר ל"טיפול". אולי יש עוד דרכים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה מאוד ! לגבי גנטים חרדתיים ודיכאוניים - תגובה

    שרון לויט
    06/03/2016

    שלום לך,
    אתה מציין נקודה חשובה, ואכן יש התנהגות שיכולה למנוע, או לפחות לצמצם את הסיכוי, להופעתם של OCD, חרדות ודיכאון אצל ילדיך. הפרעות אלה רק על בסיס גנטי, אלא גם על התנהגות נרכשת ועל תכונות נרכשות כמו פרפקציוניזם ורצון גבוה בשליטה. דיכאון יכול להיבנות על בסיס של פסימיות והערכה עצמית נמוכה. קודם כל, כדאי להשתדל לא לבצע טקסים נראים לעין ליד הילדים, מאחר שהם לומדים התנהגויות כאלה ונוטים לחקות אותן. שנית, כדאי לשדר לילדים אווירה של רוגע, ולשדר להם את "ההיפך" מפרפקציוניזם. כלומר, להעביר להם את המסר שהישגים אינם הדבר הכי חשוב בחיים, שמותר לקבל ציונים בינוניים וכו'. כדאי להשתדל לא לגונן עליהם יותר מדי, ולתת להם תחושה שהעולם הנו מקום בטוח יחסית, ושסכנות לא אורבות להם בכל מקום.
    כדי לצמצם סיכוי לדיכאון, כדאי לתת להם חיזוקים ותשומת לב חיובית כדי להעלות את בטחונם העצמי, ולשדר ראייה אופטימית ומלאת תקווה על החיים.
    יתכן שתתקשו לעשות זאת (אולי בגלל תכונות האופי והעמדות שלכם). בהחלט ניתן לפנות למטפל שיכול לתת הדרכה בנושא וללמד אתכם כיצד להתנהג.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו