פאקסט 20 מג האם להמשיך או להפסיק?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פאקסט 20 מג האם להמשיך או להפסיק?
    דניאל
    11/06/2016

    שלום. עברתי דכאון וחרדה לפני כשנתיים. חצי שנה לקחתי ציפרלקס ואז רופאהנתנה לי פאקסט 20 מג. זה ממש עושה לי טוב וגם לאחר טיפול cbt היום אני בסדר גמור. אק מפחדת מאוד לרדת במינון או להפסיק. האם יש לזה השלכות בעתיד?
    האם עליי להפסיק או עלול להזיק בריאותית באיזושהי צורה. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פאקסט 20 מג האם להמשיך או להפסיק? - תגובה

    שרון לויט
    12/06/2016

    היי דניאל,
    כמובן שמבחינה בריאותית מומלץ שלא לקחת תרופות במשך כל החיים. בנוסף, לכל הנוטלים תרופות לתקופה ממושכת מומלץ לעבור מדי פעם בדיקה לתפקודי כבד, ולברר האם יש בדיקות ספציפיות אחרות הקשורות בנטילת תרופה זו.
    דיכאון וחרדה אינם חייבים להיות בעיות כרוניות, במיוחד כשמטפלים בהם ב- CBT וקיימת האפשרות שיחלפו לחלוטין, לכן גם אין צורך בנטילת התרופות למשך כל החיים. במיוחד אם חווית רק אפיזודה אחת של דיכאון.
    כדי להפחית במינון התרופה עד להפסקתה, צריך לפנות לרופאה המטפלת ולבקש ממנה הנחיות לכך. ההפחתה וההפסקה הן בדרך כלל הדרגתיות, כך שניתן קודם כל להפחית במינון ולבחון את ההשפעות של ההפחתה. תמיד אפשר להעלות שוב את המינון. שנית, אפשר ולפעמים רצוי לקבל ליווי ממטפל ה- CBT שטיפל בך בתקופת הפחתת התרופה והפסקתה, כסוג של ביטחון. לגבי חרדות, כאשר לא חוששים מעצם חזרתן הן גם לא חוזרות, וחשוב מאוד "לסגור את הפינה" הזו בסיום הטיפול.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו