האם זה פיזי או נפשי - כבר אובדת עצות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם זה פיזי או נפשי - כבר אובדת עצות
    שיראל
    13/07/2016

    היי אני בת 29 יש לי שני ילדים, ובשנה האחרונה אני סובלת מכאבים שונים במקומות שונים בגוף, סחרחורות בחילות כאבי ראש כאבי שרירים ושריפה בגוף בידיים וברגליים. התסמינים מוםיעים באופן יומיומי כל היום בלי הפוגות והם התפתחו באופן הדרגתי. בהתחלה זה התחיל מכאבים בבליעה בקיבה צרבות חזקות - עעשיתי עשרות בדיקות רפואיות בכולן התתברר כי אין בעיה רפואית והרופאה הגסטורלוגית הציעה שמדובר בסטרס בתקופה בה לקיתי בתסמינים במערכת העיכול התחלתי לעסוק בכך באופן אובססיבי להסתכל ולקרוא באינטרנט ולפתח חרדות מכך שיש לי מחלות שונות ומשונות, לאחר הסיפור הזה הגיעה תקופה בה סבלתי מתסמונת קדם וסתית קשה כשבוע לפני המחזור הכוללת כאבי ראש בחילות סחרחורות דיכאון קשה ותחושת חוסר אונים. אחר כך זה עבר לחלוטין סתם פתאום בלי סיבה או טיפול, ובשבועיים וחצי האחרונים הצטרפו לחגיגה גם כאבי שרירים בכל הגוף עם תחושה של שריפה (וחרדות שנלוו לכך כמו מחשבות שמא חליתי בניורופתיה או בטרשת נפוצה) אני מרגישה כאילו מדובר בכדור שלג מתגלגל וכל פעם משהו נגמר ומשהו אחר מתחיל, תחושת הכאב קיימת כל הזמן אם כי בעוצמות שונות שאני יושבת לבד במשרד בעבודה התחושה חזקה יותר אך כשאני בבית עם הילדים או בבילוי מרגישה פחות את הכאבים. אציין שאני ישנה בסדר גמור בלילה לא מתעוררת ונרדמת בקלות איני מרגישה עייפות במהלך היום אלא רק כאבים ותחושת ייאוש (או שהכאבים גורמים לייאוש או שהייאוש גורם לכאבים) עוד אוסיף שהכאבים ומצב הרוח הירוד החלו לאחר תקופה ארוכה בה חוויתי התעללות נפשית ממעסיקיי במקום העבודה (שבו אני עדיין עובדת) ולאחר תקופה ארוכה של בירור רפואי של ממצא אקראי של גוש בכליות שהדיר שינה מעיניי ימים רבים. איני יכולה להתנתק מהתחושה שיכול להיות שכן מדובר במחלה קשה או כרונית או חשוכת מרפא כמו פיברומיאלגיה או טרשת נפוצה או נוירופתיה לא מצליחה להתנתק מהאינטרנט ולהפסיק לקרוא, והכאב משתלט על כל אספקט בחיי הוא מורגש כל הזמן וכל היום במקומות שונים ובעוצמות שונות (אך בזמן השינה אני ישנה היטב ולא מתעוררת מכאבים או מתקשה להרדם). לפני כשבועיים התחלתי טיפול פסיכולוגי כולל CBT, אבל בינתיים לא מרגישה שינוי או שיפור... וכבר מתחילה לחשוש שלא מדובר במשהו נפשי אלא במשהו פיזי ואולי הייתי צריכה להמשיך ולבדוק ולא לעצור היכן שעצרתי (את נושא השריפה והנימולים שהתחילו לפני שלושה שבועות לא בדקתי בכלל - מלבד בדיקה ניורולוגית ע"י רופא במיון שבה נתנו לי אסיבל ואמרו לי שזה נראה כמו משהו נפשי ולא פיזי) האם מה שאני מתארת יכול להתאים לבעיה נפשית כלשהי (האם זה הגיוני שהכאבים קבועים ולא בהתקפים כמו שהיה מצופה מהתקף חרדה) או שבכל זאת יכול להיות שזה משהו פיזי? ייתכן ולא תהיה לי ברירה אלא לפנות לטיפול תרופתי? האם בכל מקרה הטיפול הוא לכל החיים או שניתן לקחת טיפול באופן זמני ? אודה לתשובות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה פיזי או נפשי - כבר אובדת עצות - תגובה

    שרון לויט
    13/07/2016

    היי שיראל,
    התסמינים יכולים בהחלט לנבוע מסיבה נפשית, ככל הנראה חרדה. יש גם חרדה "צפה" שקיימת כל הזמן. היא אינה חזקה כמו בהתקפי חרדה (שבהם האדם נכנס לפאניקה מוחלטת), אך יכולה בהחלט לגרום לתחושות פיזיות מתמשכות. אם התחושות קיימות בכל הגוף, סביר יותר שמדובר בחרדה מאשר בכאב נוירופתי (ממקור נוירולוגי) שמתמקד בד"כ באזור אחד בגוף.
    הפחד מהתחושות עצמן ומעצם פרשנותן כמחלה קשה, הוא שגורם לתחושות האלה להתמשך ולהתעצם, כמו גם מתן תשומת לב מוגברת למה שקורה בגוף ו"סריקת" הגוף. בטיפול שאת עוברת את אמורה ללמוד לפרש את התחושות האלה נכון, לא לפחד מהתחושות הפיזיות וכן מרגש החרדה הלא נעים, ולאמץ גישה כללית של "חוסר התייחסות" לתחושות שלך. זו עבודה שתצטרכי לעשות, ולא ניתן לעשות אותה תוך שתי פגישות בלבד (אלא אם כן המצב מאוד קל).
    ממש לא חובה לשלב טיפול תרופתי, אך אם את מעוניינת בכך הוא בהחלט יכול וצריך להיות זמני, ולא לכל החיים.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו