מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דיכאון ממושך שלא נגמרעדי14/11/2016
שלום.
אני בת 31 וסובלת מדיכאון כבר 10 שנים. ניסיתי בשנים הללו יותר מ25 סוגי נוגדי דיכאון מכל הסוגים ונמשפחות וללא הועיל.
לפני כ5 שנים ניסיתי להפסיק טיפול של כדורים מכיוון שלא עזרו והיו לי תופעות לוואי קשות ביותר שכללו תפיסות שרירים , רגישות לרעשים וחרדות קשות. כעבור כמה חודשים נשברתי וחזרתי לטיפול התרופתי ושוב מצאתי את עצמי באותו לופ והחלפות סוגים ושום דבר לא עוזר באת לצאת מהמצב.
אני מוצאת את כצמי עם דימוי עצמי נמוך אף על פי שכולם אומרים לי כמה יפה אני ומוצלחת. זה לא עוזר כי מבפנים מרגישה כישלון חרוץ.
התנסיתי בטיפול פסיכולוגי מספר לא מבוטל של פעמים ובכל פעם שיצאתי משם או שהרגשתי שזה לא מועיל או שהרגשץי רע יותר. לעתים נעזרתי באלכוהול וזה גם מטלטל אותי ומוריד אותי.
יש לי ocd שבא לידי ביטוי בשטיפת ידיים מרובה ובאבוססיית ניקיון, אני עייפה מהכל.
לפני 4 חודשים הפסקתי שוב טיפול תרופתי וכל התופעות חזרו ביתר שאת ואני חשה תחושות קשות ומייסרות שקשה לי להסביר וזה מתסכל עוד יותר.
אני מאוד רוצה לצאת מהמצב בכוחות עצמי ללא טיפול תרופתי כי הוא לא הועיל ורק שיגע לי את הגוף.
אני מבודדת את עצמי מחברה.
עובדת מכיוון שיש לי מחויבות ולויאליות למקום עבודה ופה אני לא מוותרת לעצמי אך מאוד מאוד קשה לע לתפקד.
אשמח לעצה או עזרה מה כן אפשר לעשות.
מודה ומתנצלת על אורך הכתוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון
שרון לויט15/11/2016היי עדי,
קודם כל, עצם העובדה שאת מבודדת את עצמך מחברה ולא ממש מפתחת תחומי עניין מעבר לעבודה שאת "חייבת" לעשות, ככל הנראה תורמת להרגשה הרעה. אם תלכי רק לשיחות או תקחי תרופות, בלי ניסיון ממשי לשנות את דפוסי ההתנהגות שלך, זה לא יועיל בהרבה. מה שתעשי קובע בצורה חד משמעית איך תרגישי!
כדאי להיות יותר פעילה, ולהעסיק את עצמך ככל האפשר. אפשר לעסוק בכל דבר שייתן לך תחושה שאת יעילה, וכמובן יש ערך מוסף לפעילויות שמעניינות ומספקות אותך. פעילות גופנית היא מומלצת מאוד, ויש לה השפעה נהדרת על הסובלים מדיכאון.
בנוסף, אינני יודעת באילו סוגים של טיפולים פסיכולוגיים היית, אך הטיפול המומלץ הוא טיפול פסיכולוגי בגישה קוגניטיבית התנהגותית (טיפול CBT). זהו טיפול שנותן לך כלים של ממש לשפר את חייך, מבחינת דפוסי התנהגות ודפוסי חשיבה שמגבילים אותך.
פרט לכך, עבור אנשים שטיפול תרופתי לא מתאים להם, קיימים טיפולים רפואיים נוספים, כגון גרייה מגנטית למוח (TMS) ונוירופידבק. שווה לברר עליהם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

