מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מפחדת ומתביישת מרופאים ובדיקותשושי01/09/2017
שלום, בת 27... יש לי פחד מאוד גדול מרופאים ובדיקות. לפני שנה התעלפתי ופינו אותי לבית חולים התאשפזתי שבועיים ובבדיקות דם (לפני כן לא עשיתי בדיקות דם 20 שנה) היה משהו לא תקין בשבועיים האלה עברתי הרבה מאוד בדיקות (גם קרדיולוגיות, גם נוירולוגיות וגם אנדוקריניות) לבסוף גילו שזה גידול קטן שפיר במח הוא פשוט לוחץ על ההיפופיזה וגורם לכמה בעיות. לכן אני צריכה לעשות כל שלושה חודשים ביקור אצל אנדוקרינולוג ובדיקת דם וכל חצי שנה mri. הייתי גם אצל רופא נשים פעם אחת וגם באוחטרסאונד (דרך הבטן) היו בעיות... הוא אמר לי לחזור עוד חודש ולא חזרתי... התחלתי טיפול תרופתי לגידול עשיתי את בדיקת דם הראשונה וביקרתי אצל האנדו' ושוב לא יצא תקין. שלחו אותי לבדיקה נוספת שמזריקיים לוריד חומר ולוקחים דם כל שעה ולא הלכתי. אני לא מסוגלת לעבור את הדברים האלה מה גם שממש קשה למצוא אצלי ורידים לבדיקות דם או עירוי... אני יודעת שזה ילדותי אהל זה מאוד קשה לי...הפסקתי ללכת מינואר לא ביקרתי בקופת חולים. שלשום הרופא משפחה התקשר אמר לי שאני צריכה לבוא (אני גם צריכה mri) הוא קצת גער בי על האדישות שלי והתפדחתי... זה לא שאני מחפשת תשומת לב אבל זה נראה ככה מבחוץ.... גם יש סיכוי שאצטרך ניתוח להוציא אותו תלוי בתוצאות של ה mri שיגיד אם השתנה, גדל... פחד מוות... אני מתנהגת בטפשות אני יודעת... זה גם יכול לפגוע לי בראיה כי זה קרוב לעצב הראיה... אבל אני לא יודעת איך להתגבר... יש לי גם בעיה נוספת שאני בכלל לא מעיזה לומר לרופא המטפל, אני קראתי על זה ואני יודעת שזה יגרור עוד בדיקות חלקן מביכות ואני לא אהיה מסוגלת לעשות את זה... הדבר שהכי קשה לי בכל הסיפור זה שהרופא משפחה מעיר לי וזה נראה שאני מחפשת תשומת לב.. להיפך, אני לא אוהבת שכל התשומת לב עליי... זה ממש ממש מביך אותי השיחות עם הרופא על האדישות..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מבדיקות רפואיות
יניב רוזן03/09/2017שלום,
חרדה ולעיתים פוביה מבדיקות רפואיות, בדיקות דם, מזרקים ומרופאים הנה חרדה נפוצה. את לא היחידה שחווה קשיים מסוג זה. החרדה יכולה להשתייך לפוביה ספציפית כמו פוביה ממזרקים, ולהיות גם חלק מחרדה רחבה יותר, כמו תסמונת החלוק הלבן וחרדה קיומית אבל האיבחון לא חשוב כרגע כלל.
את נמצאת במצב שהפחד לחוות חרדה הוא כול כך גבוה עד כי את מעדיפה להימנע מבדיקות רפואיות כאשר מצבך הרפואי הוא לא טוב. את מסכנת את עצמך, בעוד שטיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע לך להתגבר על החרדות בצורה מהירה יחסית. בטיפול לומדים לזהות את דפוסי החשיבה המעוותים שיוצרים רמת סכנה גבוהה ולכן מעוררים את החרדה. לומדים לתקן מחשבות אלו, ועורכים תהליך של חשיפה הדרגתית ומבוקרת לסיטואציות המאיימות, וכך נחשפים לפערים בין התרחישים הקטסטרופליים של החרדה לבין התוצאות בפועל. בעצם יוצרים אלמנט של התרגלות במקום הימנעות שרק מחזקת את החרדה.
את חייבת לדאוג לבריאותך הפיסית. ברוב המקרים קל לטפל בחרדה שלך. אנא פני למטפל קוגניטיבי התנהגותי והצילי את חייך פעמיים. גם תוכלי לדאוג לבריאותך הפיסית וגם הנפשית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה...
שרי04/09/2017הטיפול הקוגנטיבי יכול לעזור לי להתגבר על בדיקות אנטימיות? יש בדיקות שמתכננים שאעשה ואני לא מדמיינת את עצמי עושה... מוזר לי להרגיש טבעי בלהיחשף מול רופא שהוא אדם זר... אני קוראת הרבה על הבעיה ואני פשוט מפחדת ממה שהולך להיות...
מה גם שמאוד מפריעה לי המחשבה שיש סיכוי שעד סוף החיים השגרה שלי תהיה ביקור אצל רופאים... זה הרגשה רעה ומתסכלת.. הזדקנתי בגיל 27... אני לא קולטת שאני במצב הזה בכלל... למה דווקא אני שזה הפחד הכי גדול שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה מבדיקה אינטימית
יניב רוזן05/09/2017היי שרי,
אנסה להסביר לך כמה דברים על אף המגבלה הטבעית של הפורום.
אין אף אדם, לא זכר ולא נקבה שנהנה מבדיקה פולשנית. ובכול זאת, נשים יולדות, אנשים עושים קולונוסקופיה וכו. די בלקרוא את הדברים שלך כדי לזהות דפוסי חשיבה שגויים. אין לך שום הוכחה שכול חייך יהיו סביבי בדיקות רפואיות - זו חשיבה קטסטרופלית שמלבה את החרדה. אם לומר נכון, דווקא אם תטפלי בעצמך יקטן הסיכוי שתצטרכי לראות רופאים. דבר אחר, זה שאת מרגישה זקנה זה לא אומר שאת זקנה. צריך להפריד בין רגש להיגיון. לדוגמה, אם נכשלתי בראיון קבלה לעבודה ואני מרגיש כישלון זה לא אומר שאני כישלון. לסיום, ישנם ילדים צעירים שהגורל מזמן להם מאבקים על בריאותם הנפשית או הפיסית. מאבקים שלולא הבעיה סביר שהיו פוגשים בגילאים מבוגרים הרבה יותר. צריך לקום ולהילחם. אפשר לעשות חשיפות לבדיקה פולשנית. תתפלאי. חשיפה יכולה להתחיל בדמיון. המוח מגיב כמעט באותה הצורה. אפשר לעשות חשיפה עם הורה. ניתן לעשות ביופידבק באמצעתו נחשפים לסרטים של בדיקות דומות ולומדים להרגע ולהוריד את החרדה. וועוד הרבה חשיפות מקדימות שיחזקו את הביטחון העצמי שלך והאמונה שלך בעצמך.
מקווה שעזרתי, ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני רוצה לבוא לטיפול...
שרי08/09/2017הי שוב שלום, אני רוצה לבוא לטיפול... ראיתי שאתה מקבל בחיפה... מה זמני הפעילות? ומה עלות למפגש? והאם לדעתך אני אשתנה? לא יודעת למה אבל אני קצת פסימית.. לפחות אני מנסה... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלטות....
יניב רוזן08/09/2017היי שרי,
את מוזמנת להתקשר אליי ונדבר על כול הדברים ששאלת. ניתן להתקשר למספר הטלפון שמתחת לתמונה שלי. או ללחוץ על התמונה ולהגיע לאתר שלי ולהתקשר למספרים שקיימים שם.
סופש נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

