שאלה לפרופ' לאון גרינהאוס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לפרופ' לאון גרינהאוס
    אנה
    11/05/2010

    שלום פרופ',
    חשוב לי לקבל חוות דעתך מכיוון שאני יודעת שאתה מהמומחים בתחום, ופגישה פרטית עמך עולה לא מעט. לכן בתקווה שתוכל לפחות לכוון אותי ולתת לי קצת תקווה שאוכל בסוף לראות את האור.
    הנני בת 44.5 נטלתי סרוקסט/פאקסט במינון של 40 מ"ג במשך 15 שנים בגלל אירוע של חרדה ודיכאון. רוב השנים הרגשתי מצויין עם הכדורים מלבד מספר אירועים קטנים של תחילת הריון ולידה שהיו לי בהן קצת נפילות רגשיות, אך אח"כ זה הסתדר. באוקטובר 2009 פניתי לפסיכיאטרית לשאול דעתה לגבי כדור חלופי עם פחות תופעות לוואי של השמנה ועייפות יתר, והיא הציעה את הציפרלקס, התחלתי לקחת אותו במינון של 10 מ"ג עד לפברואר 2010, עד אז הרגשתי יחסית טוב מלבד הרגשה כללית של חוסר שמחת חים ורייקנות. בפברואר 2010 חל שינוי במצבי נכנסתי לחרדה ודיכאון עקב משבר כלכלי שעברנו. עד היום אינני יודעת אם זה בגלל המשבר ו/או בגלל החלפת הכדור סרוקסט שאיתו עברתי משברים כספיים בעבר ביתר קלות. בעקבות כך הפסיכיאטרית העלתה לי את מינון הציפרלקס ל- 25 מ"ג, כאשר השינוי לטובה החל רק כעבור חודשיים. היו כ- שבועיים שהרגשתי מצויין וחזרתי לעצמי, אך שוב בשבועיים האחרונים היתה רגרסיה ואני שוב במין חרדות ומצוקה נפשית של אי שקט ועצבנות, אמנם הרבה פחות מהתחלת המשבר, אך עדיין עם קושי לתפקד כרגיל, וקשיי שינה. פניתי שוב לפסיכיאטרית בעקבות כך, ואז הוחלט לחזור לכדור הראשון שהוא פאקסט (יש לציין שעברו 3 חודשים מאז התחלתי את הציפרלקס) שאני לוקחת כרגע במינון של 20 מ"ג ל- 5 ימים וביום החמישי אני אמורה להעלותו ל- 40 מ"ג.
    שאלתי: כרגע אני עדיין לא במיטבי, אך האם זה אמור להשתפר? האם הכדור שלקחתי בעבר יחזור להשפיע ולעזור לי כמו שהיה במשך 15 שנים? אני כולי תקווה. וכן, האם ייתכן שהציפרלקס לא עוזר לי? הייתכן שבמהלך התקופה יש רגרסיות עד שמגיעים לאיזון מלא? האם יתר פעילות של בלוטת התריס שכרגע מאוזנת, יכולה גם להשפיע על רגרסיות? והאם תקופה של טרום וסת יכולה גם להשפיע עלרגרסיות?
    סליחה על הפנייה המפורטת והארוכה, אך אתה כמומחה יודע מהם ייסורי נפש הגדולים מייסורי גוף.
    אני פשוט רוצה לחזור ולתפקד כרגיל וששמחת החיים תחזור לחיי.

    תודה מראש על תשובתך המהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לפרופ' לאון גרינהאוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממתינה לתשובתו של פרופ לאון גרינהוס

    אנה
    12/05/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופ' לאון גרינהאוס

    13/05/2010

    לאנה שלום
    תרופות מהסוג של פאקסט ידועות על אובדן השפעתן כעבור זמן ממושך של טיפול. חזרה לאותה תרופה כעבור 3 חודשים של הפסקה הינו ראיון מצוין. לא משנה מדוע פאקסט הפסיק לעבוד חשוב שהוא חוזר לעבוד. לפעמים אפשר לחזק את התרופה עם תוספת כמו תרופה בשם sorbon. אני מקווה שתרגישי טוב בקדדם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו