מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדה ודיכאון למעלה מ- 10 שניםע24/05/2010
אני בת 36 נ+2
מטופלת בלוסטראל קרוב ל 10 שנים כמעט ברציפות.
בשנתיים – שלוש האחרונות לא חשה את יתרונות התרופה באופן ממשי.
אומנם מטפל מתסמיני החרדה אך לא במצבי הנפשי ולהיפך:
אני חשה (ובעצם מאז גיל 12 בערך) בבעיות זיכרון ומצב נפשי ירוד.
ההיסטוריה ארוכה וילדותי לא היתה נעימה במיוחד הן בבית והן בבי"ס,
אבל.. הענין הוא שקיום
חזרתי ללמוד באוני. הפתוחה.
קשה לי שוב לעכל את החומר ולזכור.
בעיות זיכרון קשות בזכירה לטווח קצר בעיקר לפעמים תחושת זרמים בראש.
וגם בעבודה מעירים לי וקוראים לי "יובל המבולבל".
תחושת ערפול בראש "עננים" אני קוראת לזה.
כעת קראתי על הפרעת קשב וריכוז ונראה שגם בזה אני לוקה (מתוך ויקיפדיה ADHD)
אני חרדה מהתעמלות במאמץ – דופק מהיר ומפחדת שאקבל התקף לב.
אני עצבנית ואימפולסיבית וחסרת מנוחה ושקט באופן ניכר בשנה האחרונה
וחסרת חשק ביחסי מין לרוב.
אני לא מעזה להתרחק מהבית ונחנקת רק מהמחשבה על נופש מחוץ לבית, שלא לדבר על טיסות
ועוד...
חלומות רעים מאד וחולשה עד כדי תחושת שפעת.
ועודי נוטלת סיטראלין(לוסראל) 1 כדור לערב.
ניסיתי לפני חצי שנה להעלות את המינון אך גם זה לא עזר.
אני רוצה עוד ילדים אך מפחדת נורא מהלידה וההריון והכל בעצם.
האם יש פיתרון באמת או שאני משלה את עצמי.
בנעורתי וילדותי אני חושבת שדובר על דיכאון
אח"כ הפך לחרדה בעלת תסמינים קשים, סחרחורות ואי שיווי משקל.
ואח"כ נוסף גם מעין דיכאון שכזה וחוסר שקט.
גם טיפולים פסיכולוגיים ניסיתי ללא הועיל
אפילו סדנת חרדה בתל השומר.
אני בחורה בתוכי בעלת שמחת חיים רבה ואנשים אוהבים אותי מאד
אני גם לא ממש נחשבת טיפשה ואולי להיפך
אבל כלום מזה לא יוצא לפועל בהכל כמו תחת פקק בתוכי.
לא עוזר ממש לתחושת התסכול מעצמי וההלקאה העצמית.
לא יודעת איבדתי כיוון....
האם יש באמת מרפה למצבי או...
אודה לך על תשובתך
וסליחה על ההשתפכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ודיכאון למעלה מ- 10 שנים
ד''ר אירנה נתנאל27/05/2010שלום לך,
ניסית טיפול פסיכולוגי? פסיותרפיה? אני מאוד ממליצה לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו תוכלי ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם מצבך. כלים אלה מאפשרים שליטה גם בהווה וגם בעתיד לטווך הארוך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

