לפונקס לד"ר גוברמן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לפונקס לד"ר גוברמן
    אילה
    08/07/2010

    אני חולה בדיכאון עמיד והוצא לי תרופה בשם לפונקס רציתי לדעת מהם סיכויי הצלחה של הטיפול הנ"ל ?
    ואם אפשר לקבל כמה שיותר מידע על התרופה הזאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לפונקס לד"ר גוברמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: שי

    ד''ר אלונה גוברמן
    11/07/2010

    שלום. לפונקס היא תרופה נוגדת פסיכוזה. אופן הפעולה העיקריים שלה הם הקולטנים לדופאמין ולסרוטונין במוח. תרופה זו משמשת לטיפול במקרים חמורים של שסעת (סכיזופרניה) אשר לא הגיבו לשניים או יותר סוגים של תרופות. ניתן לצפות לשיפור ב- 30% מהמקרים שהיו עמידים לטיפולים אחרים. בגלל הסכנה שתרופה זו עלולה לגרום לדיכוי מספר תאי הדם הלבנים ולפירכוסים, ניתנת התרופה רק במקרים קשים. התחלת הטיפול בקלוזאפין מומלצת היום רק בהשגחה אישפוזית, וזאת לפחות עד שיצטבר מידע נוסף לגבי תופעות הלוואי שלה. יחסית לפנותיאזינים, נראה שתרופה זו גורמת פחות תופעות לוואי, ויתרונה הגדול הוא בכך שהיא כמעט שאינה גורמת תנועות בלתי רצוניות בגפיים ובפנים.
    תופעת הלוואי העיקרית הינה דיכוי ייצור תאי הדם הלבנים. תופעות נוספות כוללות פירכוסים, השפעות אנטיכולינרגיות, והפרשה מרובה של רוק.
    יש לבצע ספירת דם פעם בשבוע עד 18 שבועות, ולאחר מכן לפחות פעם בחודש. כמו-כן יש לבצע בדיקות תפקודי כבד.
    בברכה





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפונקס

    מ
    11/07/2010

    שלום שי,
    גם אני סבלתי מדיכאון עמיד תקופה ממושכת, עד שהציעו לי טיפול בלפונקס.
    הטיפול מחייב בדיקת דם חודשית והבאתה לפסיכיאטר לקבלת מרשם.
    בנוסף נודע לי בדיעבד כי התרופה כלל אינה נועדה לטיפול בדיכאון, אלא בסכיזופרניה ובסממנים פסיכוטיים.
    אולי כמו תרופות אחרות, גם תרופה זו עושה המון דברים שאולי אחד מהם הוא לטפל בבעיה.
    רק עכשיו, לאחר 4 שנים בהם נטלתי את התרופה במינון של 350 מ"ג, אני מבינה מהן תופעות הלוואי שלה:
    קהות, שינה מרובה, ריור, דיכוי רב של החשק המיני, קושי בריכוז, ובמקרה שלי - פרכוסים אפילפטיים שיצרו צורך בנטילת תרופה נוספת, כנגד הפרקוסים.
    אקיצר -
    אינני רופאה ואיני מכירה את מצבך, אך יש לשקול בכובד ראש תחילת טיפול בתרופה זו.
    טופלתי גם בנזעי חשמל, טיפול שאכן הביא לשיפור במצבי, אולם אז הסתבר לי שיש "לתחזק" את הטיפול מידי פעם, דבר שמבחינתי לא בא בחשבון.
    כיום אני לוקחת ציפרלקס במינון נמוך והורדתי כמעט לגמרי את הלפונקס, מנהלת וחיה חיים טובים.
    מאחלת לך רק טוב.
    מ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו