מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זקוקה לעזרה.ריי01/09/2010
בת 20, מעולם לא הייתי בטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי כלשיהו.
חווה משהו שהייתי מתארת כהתקפי חרדה ודיכאון, ימים שלמים שבהם הדופק עומד על 150 ומעלה, אפילו אם אני רק יושבת או מתכוננת לשינה. הרגשת חנק, נשימה מאוד שיטחית, סחרחורת, ריקנות, ניתוק כמעט מוחלט מהסביבה. ניסיתי להרגיע את עצמי ו"להחזיר את עצמי למציאות" על ידי יציאה לציבור וניסיון לשוחח עם אנשים ולעשות את הפעולות היומיומיות שלי אבל כלום לא עזר. הרגשת אי נוחות, דיכאון, מחנק, איבוד שליטה, ופחד. הבנתי שהתקפי חרדה אורכים לא יותר מכמה שעות ואצלי זה נמשך לפחות שלושה ימים ככה שאני לא בטוחה איך לאבחן את זה.
בערך מתחילת גיל ההתבגרות אני חווה דיכאונות חוזרים, ניסיון התאבדות בערך בגיל 13 ע"י נטילת קופסה שלמה של "קלונקס" (תרופה שהיתה רשומה לאמא שלי באותה תקופה), אחרי גיל 18 זה החמיר והדיכאון העובר ושב התלווה בניתוח יתר של הכל, מחשבות רעות ושליליות שרצות בראש ללא שליטה, בעיקר לפני שינה המצב נהיה ממש רע. מחשבות על מוות של קרובים, מחשבות על מחלות, על נטישה. אי יכולת להתמודד עם דברים טובים שקורים ורגעים טובים בחיים גורמים לי להרגשת אי נוחות, כאילו שאני מעדיפה שיהיה לי רע מאשר טוב, כי לא יודעת איך להתמודד עם הטוב.
כשאני מנסה לשלוט בפרצי המחשבות זה רק מחמיר, כאילו אני מנהלת קרב עם הראש שלי. חוסר שלווה תמידי, מחשבות על המוות והיקום והחיים שאחרי, מחשבות על משמעות ושאלת שאלות שאין להן תשובה, קושי להשתלב ב"חיים האנושיים" והדברים שמעניינים את האנשים ביומ- יום. הרגשה של בדידות, שינאה עצמית. לפעמים אני מסתכלת במראה שעות והכל נראה לי כל כך עקום ומכוער ומעוות ויש לי חשק לגלח את הראש או חשק לקלף מעצמי את העור. רוב הזמן אני בשליטה אז לעולם לא אעשה משהו כזה לעצמי. אבל בנוגע לפציעה עצמית, הרגל שיש לי מאז גיל ההתבגרות, במצבים ממש קשים של חוסר שליטה ואיבוד השפיות והמון כעס הייתי חותכת את עצמי לעיתים די קרובות, עכשיו אני עושה את זה הרבה פחות, ומשתמשת במספריים שאינן חדות ושמה לב שלא אעשה משהו מסוכן. זו דרך מאוד לא בריאה לשחרר כעס או רגשות שעולים על גדותיהם, אבל לצערי זה עובד טוב יותר מלבעוט בקיר או לצעוק לתוך כרית.
אני פורקת את כל זה רק עכשיו מפחד שאשאר לבד בעולם, כי אני הורסת על מערכת יחסים שהיתה לי, והפעם זה נורא חשוב לי... אני חוווה מצבי רוח קיצוניים, שימחה ואז דיכאון נוראי כמה שעות לאחר מכן, משנה את השיעות שלי כל הזמן. לפעמים פשוט מרגישה ריקה, כאילו אני לא מסוגלת להרגיש או לאהוב, הרגשת ריקנות מפחידה פשוט... פחד ממחוייבות, הרגשת מחנק תמידית, רצון לברוח, גם מהטוב, תמיד רצון לברוח.. אני מודעת לעובדה שיש לי בעיה. אני צריכה עזרה..
איזה טיפול אני צריכה? מה יש לי? משהו מוגדר או שאני סתם חולת נפש...?
ומצטערת על החפירה, במידה ומישהו קרא את כל זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מאמין שאני קורא את זה...
anonymous111120/04/2011אמנם ההודעה ישנה מאוד... אבל מה שקראתי פה הוא תיאור מדוייק של עצמי ומה שאני עובר בחיי היום יום... גם אני בן 20... מנסה להבין מה קורה איתי, משתמש בפרוזק וקלונקס בשנה האחרונה, אבל עדיין חווה את הדברים האלה...
עד היום חשבתי שמשהו פשוט לא בסדר איתי, אבל את תיארת בדיוק 1/1 את המצב שאני נמצא בו, פשוט מטורף...
מקווה שאת נמצאת במצב טוב יותר והצלחת להשיג קצת שקט ושלווה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש דומה
גם מזדהה28/04/2011גם לי יש את מה שאת מתארת ריי , ואני בן 26.. יש לי את זה מגיל צעיר מאוד וממש כמעט אחד לאחד מה שאת מתארת,.. תכלס כדאי לך ללכת לאיזשהוא טיפול שיכול לעזור לך, יש הרבה סוגים שונים של גישות שיכולות לעזור, אני גם התחלי טיפול לא מזמן ויש מצב שהוא עוזר (או שלא..מה שבטוח יש עוד הרבה אלטרנטיבות, סך הכל אם עושים דברים זזים הכי חשוב לא להתקע במקום ולטחון את זה ולהפך בזה יותר מיידי זמן, פשוט לעשות את מה שעשוי לעזור , עצם העשייה כבר מרים , והמשך התנועה זה עניין של אנרציה וזה כבר מרגיש יותר טוב, קיצר, יש תקוה, אל תאבדי אותה תמשיכי להלחם בעצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזקוקה לעזרה. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/04/2011שלום לך,
אני ממש מצטערת לשמוע שעד כה לא פנית לעזרה מקצועית. הטיפול המשולב של תרופות ופסיכותרפיה CBT מאוד יכול לעזור לך לשפר את המצב וללמוד לשלוט בו. עליך ללמוד כלים לוויסות רגשי, להתמודדות עם חרדה ועם דיכאון, ללמוד כישורים חברתיים שיאפשרו לך תקשורת תקינה עם הסובבים. עליך ללמוד כלים להתמודדות עם מחשבות הטורדניות שתוקפות אותך וגורמות לך למצוקה משמעותית. אני מאוד ממליצה לך לפנות לעזרה מקצועית.
חזקי ואמצי!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

