התייעצות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התייעצות
    רונה
    16/09/2010

    אני בת 32 לפני כחמישה חודשים הרגשתע לא טוב ומאז יש לי בסחרחורות כאב ראש חולשות בגוף ,עשיתי הרבה בדיקות והכל תקין ואמרו לי שזה כנראה התקפי חרדה בעיקבות זה הפסיכיאטרית נתנה לי תרופא בשם ציטאלופרם ואני מפחדת לקחת אותה (בכלליות אני לא לוקחת בכלל תרופות ).רציתי להתייעץ האם כדאי להשתמש בה? האם יש לה תופעות לוואי קשות? באיזה שלב ביום עדייף לקחת אותה? תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות

    ד''ר אלונה גוברמן
    17/09/2010

    שלום. ציטאלופראם -היא תרופה נוגדת דיכאון ממשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI). שימושים נוספים לתרופה זו כוללים: טיפול בהפרעה כפייתית (obsessive-copulsive disorder), בהפרעת חרדה (panic disorder), ובתסמונת קדם וסתית. תופעות הלוואי העיקריות של ציטאלופראם כוללות בחילה, כאב ראש, יובש בפה, ירידה או עלייה בתיאבון, וקשיי שינה.
    המינון ההתחלתי המקובל הוא 20 מ"ג ביום ( מתחילים מ10 מג וכעבור 4 ימים מעלים ל20 מג). ניתן להעלות את המינון באופן הדרגתי עד מנה מקסימלית של 60 מ"ג ליום אך חשוב להיות במעקב של רופא המטפל.
    תופעות הלוואי הנפוצות של ציטאלופראם הן: בחילה, כאב ראש, יובש בפה, ירידה או עלייה בתיאבון, ישנוניות, עצבנות יתר וקשיי שינה. תופעות אלו בדרך כלל קלות וחלקן יכולות לחלוף. תופעות נוספות פחות נפוצות הן: שלשול, הקאה, ירידת לחץ דם, כאב בטן, קצב לב לא תקין, קשיים במתן שתן והסמקה של הפנים.
    מומלץ לטול את הכדור בשעות הבוקר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו