מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עומד להרים ידייםא16/01/2011
אני בן 30 וסובל מדיכאון קשה כבר כמעט שנתיים, במשך 15 חודשים האחרונים ניסיתי תרופות שנונת נגד דיכאון (שנרשמו ע"י פסיכיאטרים שראו אותי), אך אלה לא עזרו ולדעתי אף החמירו את המצב בגלל תופעות הלוואי שלהם תוך כדי לקיחה וייסורי גמילה בעת הנסיון להפסיק,
מצבי כרגע הוא שהדרך היחידה שבעזרתה אני יכוול לרדת מהמיטה הוא לקיחה של אופיאטים שהשגתי(במינון נמוך), רק איתם אני מצליח לקום ואולי אפילו קצת לתפקד,
אני רואה פסיכולוג אך אין לי אשנים אחרים\חברים לשתף איתם.
בעת לקיחת התרופה האחרונה התחלתי כבר לפקפק קשות בסיכויי ההצלחה של נוגדי הדיכאון תחושה שמתחזקת לאחר כל כשלון של כל תרופה ומצטרפת אליה תחושה שהפסיכיאטר בכלל לא קרוב להביון באיזה מצוקהה אני נמצא, אני מרגיש שכל יום שעובר מקרב אותי בצעדי ענק לעבר תהום אבל אני לא מרגיש שיש למישהו פתרון כלשהו,
הדבר היחידי שנותן לי כח הם הסמים שעד עכשיו נלחמתי (והצלחתי) לא לעלות במינון שלהם אלא להשתמש בהם במקרה חירום רק כדי שיתנו לי דחיפה ראשונית אבל בחודש האחרון אני מרגיש שכל הסכרים עומדים להיפרץ.
מה עליי לעשות? יש מה לעשות מבחינה פסיכיאטרית? להתחיל לקחת תרופה חדשה ולחכות כמה שבועות לבדוק השפעה זו כבר לא אופציה מבחינתי!!! אני מרגיש שאני שוקע מיום ליום (אם לאמשעה לשעה),
אני כבר כותב עם דמעות בעיניים, אם יש פתרון בבקשה תאמרו לי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחזיק מעמד
אמיר16/01/2011תחשוב על דברים טובים שהיו לך ועל החלומות שלך
תשתדל כמה שפחות לצלול ולחשוב על השלילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצה
א20/01/2011כשאני מגיעה למצב של דמעות ויאוש אני אוטמת את הראש מהכל ושמה בפול ווליום שיר שאני ממש אוהבת ופשוט מתמסרת למנגינה שלו, ובוכה, בסוף אחרי כמה פעמים ברצף יש משהו אחד בחיים ששווה לחיות בשבילו, אפילו אם זה התו הקטן והעלוב של הגיטרה...
תחזיק מעמד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעומד להרים ידיים - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן22/01/2011שלום.
לפי המחקרים כ-30%-40% ממצבי הדיכאון נכנסים לקטגוריה של דיכאון עמיד. על המספרים האלו צריך להוסיף את החולים שלא מצליחים להסתדר עם תופעות הלווי של התרופות. אוכלוסיה של חולים בדיכאון עמיד נמצאת בהחלט בסיכון מוגבר.
חשוב לציין כי התאמת התרופות הוא תהליך מאוד אינדיבידואלי.
ישנם טיפולים לא תרופתיים שיכולים לעזור: גרייה מגנטית למוח (TMS) או נזעי חשמל (ECT). תרפיה התנהגותית קוגניטיבית (ׂCBTׂ.
מידע נוסף על טיפול בדיכאון לתרופות ניתן לקרוא בכתבות: http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=6148
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=5477
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7705
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

