מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם חרדה?גלית01/03/2011
בת 41 נשואה+, אני חווה מזה מספר חודשים תחושות מוזרות ובלתי מוסברות ומודאגת מאוד. זה החל בנימול קל בלחי שמאל שהקרין לאוזן. אני מטבעי טיפוס היסטרי ופחדן ברמות שאי אפשר לתאר, דואגת כל היום ועל כל שטות גם לי וגם לקרובים אלי וזה נורא. מייד כשחשתי את הזרמים התחלתי לחשוב על דברים קשים ביותר, אבל הפחד שיתק אותי ופחדתי ללכת לראות רופא. בסוף איכשהוא קיבלתי כוחות ופניתי למיון. שם ערכו לי בדיקות דם כלליות+בדיקת נוירולוג מקיפה+CT ראש+דופלר עורקי צוואר וכל הבדיקות היו תקינות. אבל אני כמו שאני אפילו לרופאים לא מאמינה. התופעות חלפו לתקופה קצרה וחזרו בחודש האחרון ובגדול: אני חשה רעדים פנימיים (בלתי נראים לעין בכל הגוף, בעיקר ברגליים+צמרמורות+אי שקט נפשי וחוסר רצון לדבר עם אף אחד ואם לדבר אז תמיד אני עונה בעצבים+תחושת שיוט וריחוף בכל הגוף וחוסר יציבות כללית). ככל שאני דואגת יותר כנראה התסמינים מחמירים יותר. פניתי לרופאת המשפחה שוב והיא מייד אמרה שאצלי הכל על רקע נפשי חרדתי ואין לי שום דבר ונתנה לי ציפרלקס 10 מ"ג פעם ביום. התחלתי רק היום ואני חשה יותר גרוע.
שאלותי:
. האם הסימנים מתאימים להתקף חרדה או שיש לי סיבה לדאגה מדברים רציניים יותר?
כמובן שאין לי שקט נפשי עד שאדע מה יש לי.
מה עושים?
אשמח לתשובה מהירה ועזרה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם חרדה? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/03/2011גלית שלום,
תופאות שאת מתארת מתאימות לתחושות של חרדה. סימפטומים אלה מאוד לא נעימים, מפחידים אך הם כלל לא מסוכנים. ציפרלקס אמור לעזור. צריך רק לתת לו זמן. בנוסף, מומלץ לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ומאפשר לרכוש כלים של שליטה בחרדה בהווה וגם לטווח הארוך. בזכות הכלים שתלמדי ניתן למנוע התדרדרות של מצב בעתיד.
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבינה אותך...
רינה10/03/2011שלום גלית. אנייודעת בדיוק איך את מרגישה.ובזאת אני רוצה לעודד אותך. לי יש את אותו הדבר שהתחיל לפני שנתיים וחצי.לי לא היה אף להבין מה אני מרגישה. התחלתי עם קלונקס-וזה לא עזר. ועברתי את אותן הבדיקות כמוך .ובכן הציפרלקס 10 מ"ג עוזר יופי .אלה התקפי חרדה! לא דיכאון!. וותעקשי על זה! בענין לענות על שאלות של רופאים.אחרי הציפרלקס [בלקיחה בבוקר לאחר אכילה קלה-את תרשישי חדשה לאחר 2-3 שבועות.ולא לחשוב על ההתקפים יותר. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבינה אותך...
רינה10/03/2011שלום גלית. אנייודעת בדיוק איך את מרגישה.ובזאת אני רוצה לעודד אותך. לי יש את אותו הדבר שהתחיל לפני שנתיים וחצי.לי לא היה אף להבין מה אני מרגישה. התחלתי עם קלונקס-וזה לא עזר. ועברתי את אותן הבדיקות כמוך .ובכן הציפרלקס 10 מ"ג עוזר יופי .אלה התקפי חרדה! לא דיכאון!. וותעקשי על זה! בענין לענות על שאלות של רופאים.אחרי הציפרלקס [בלקיחה בבוקר לאחר אכילה קלה-את תרשישי חדשה לאחר 2-3 שבועות.ולא לחשוב על ההתקפים יותר. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

