מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם חוויתי התקף חרדה?לימור07/04/2011
שלום,
אני בת 28, חצי שנה אחרי לידה שניה. לפני כחודש וחצי התחלתי ליטול רסיטל 20 מ"ג עקב לחץ ומתח. בשבועיים האחרונים העליתי את המינון ל-40 מ"ג. הכדורים לא משפיעים ואני אחליף אותם בקרוב (בהתייעצות עם רופא, כמובן).
לפני כשבוע בשעות הערב המאוחרות חוויתי כאבים עזים בשן, כאבים חדים ופתאומיים שנראו לי מוזרים ומפחידים כי חוויתי בעבר כאבי שיניים וזה לא היה דומה לזה. התקשרתי לרופא שיניים שפועל 24 שעות והודעתי שאני מגיעה.
בדרך לשם (בעלי נהג) התחלתי לחשוש שאולי מדובר בהתקף לב מאחר שהכאבים היו עזים ומוזרים ומאחר שקראתי בעבר שכאבי שיניים יכולים להעיד על התקף לב. הרגשתי גלי חום והתחלתי להזיע מה שהגביר את תחושת הלחץ שלי. כמו כן הרגשתי שידי הימנית כבדה וחסרת תחושה וחשתי עקצוצים בשתי כפות הידיים שלי. ביקשתי מבעלי שיסע לבית חולים כי כנראה יש לי משהו חמור .
איכשהו השתלטתי על עצמי ולא נסענו לבי"ח. נסענו לרופא שיניים שאבחן 3 חורים בצד שכאב לי. לאחר טיפול השיניים לא הרגשתי עוד כאבים.
ולשאלותיי: האם חוויתי התקף חרדה? אני יודעת שהתקפי חרדה מתפתחים כתוצאה מסחרחורת, האם יש מצבים שזה מתפתח כתוצאה מכאב שיניים מפחיד או משהו דומה לזה? האם העובדה שעכשיו אין לי כאבי שיניים מעיד שבאמת אין לי בעיות בלב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם חוויתי התקף חרדה? - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן08/04/2011ללימור שלום. כנראה חווית התקף חרדה. התקף חרדה -הופעלה אזקת שווא של המערכת האוטונומית בגוף, לעיתים אף מפחידה אבל היא כלל לא מסוכנת. התחושות הגופניות שמלוות את ההתקף זהות לתחושות שאנו חווים במהלך פעילות גופנית (דפיקות לב, קוצר נשימה, כאבים, חור תחושות וכו').
הדרך היעילה ביותר לטפל בהתקפי החרדה הינה שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק. בזמן הזה ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בהתקפים. כאשר מושגת שליטה מירבית ניתן בהדרגה להפסיק את התרופות. CBT מאפשר שליטה בהתקפים בהווה וגם למנוע חזרתיותם גם לטווח הארוך. ציטאלופרם הינה תרופה טובה ולא ממכרת היא מאוד עוזרת ומרבית הנוטלים מסתגלים היטב לתרופה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

