דפיקות לב מהירות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דפיקות לב מהירות
    ענת
    24/04/2011

    אני בת 29, ילדתי לידה ראשונה לפני 5 חודשים. כחודש לאחר הלידה התחילו לי כאבי שרירים ורקמות בגוף בעיקר בשכמות ובידיים, כאבי גרון ואוזניים, חולשה, צמרמורות, סחרחורת, הקאות, קשיי נשימה, נדודי שינה, חלומות סיוט וכו'. הרופאים חשבו שאולי הכאבים נובעים מפיברומיאלגיה. הרופאת משפחה העלתה חשד לדיכאון לאחר לידה ורצתה שאני אקח כדורים נגד הדיכאון. אני לא רציתי לקחת את הכדורים כי באמת לא הרגשתי בדיכאון רק הרגשתי כאבים בגוף וחולשה גדולה.
    היום המצב השתפר, אני ישנה יותר טוב, ואני סובלת הרבה פחות מכאבים בגוף. הדבר היחיד שמפריע לי הוא שיש לי דפיקות לב מהירות ובטן מכווצת. כמו שמרגישים בשעת לחץ. אני מרגישה את זה המון (כמעט כל היום). בהתחלה חשבתי שאני לחוצה בגלל הלימודים אבל אז שמתי לב שגם כשאין לי ממה להיות לחוצה (למשל בזמני חופש) הבטן שלי מכווצת ויש לי דפיקות לב מהירות.
    האם זו חרדה?? מה ניתן לעשות? ממש אין לי סיבה להיות לחוצה ונמאס לי מההרגשה הזו. אני פשוט רוצה לחזור למצב נורמלי כמו לפני הלידה. (עד כמה שאפשר)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דפיקות לב מהירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דפיקות לב מהירות - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    30/04/2011

    מאי שלום,

    ראשית חשוב להבהיר כי סימפטומים גופניים של התקפי חרדה כגון, התכווצויות ודפיקות מהירות יכולים להפיע גם במצבים שבהם אין שום לחץ סיבתי. ככול שמתרגזים יותר, נבהלים או מתרגשים מהסימפטומים הללו הם חוזרים שוב ושוב. על מנת לצמצם תדירות ועוצמתם ניתן לעשות מספר דברים:
    א. התחושות יכולות להיות מאוד לא נעימות אך הן כלל לא מסוכנות ולכן אין צורך להתרגש מהן.
    ב. קבלי את הסימפטומים ואל תיהי מופתעת כשיגיעו. קבלי את מה שגופך עושה. את יכולה לאמור לעצמך: "הינה זה שוב התחיל ואני יכולה לתת לגוף שלי לעבור את זה". זכרי שההפתעה, התרגשות, כעס וכו' מחמירה ומגבירה, מעצימה ומקבעת את ההתקפים.
    ג. תסיחי את דעתך לדברים אחרים.
    ד. תרגילי הרפיה של שרירים ונשימות בזמן ההתקף וביום יום בכלל יכולים מאוד לעזור.

    מקווה שההתקפים יחלשו בהדרגה עד שיחלפו כלל.
    טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) יכול מאוד לעזור לך ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם המצב. CBT הינו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל. ניתן לשלב גם ביופידבק ומדיטציה.


    תרגישי טוב,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו