שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס.
    דן
    02/02/2012

    שלום רב,אבי בן 72 עשה בדיקה ובדו"ח של אנדוסקופיה נמצא :בקרקעת הצקום פוליפ בקוטר כ-25 ממי על בסיס רחב ועבה,רך ומדמם במגע.

    הרופא הבודק אמר שזה נראה פוליפ שפיר לא סרטני ,מועמד לנסיון להסירו- הופנה ל-ct, ונשלחה ביופסיה.

    כמו כן, אדגיש שאבי נוטל אספירין קבוע לכן לא היה ניתן באותו רגע להסירו, הגיע לבדיקה עקב ירידה במשקל 4ק"ג למרות שתוצאה זו מתבטאת לאחר ניתוח החלפת ברך 5 חודשים קודם, אין אינדיקציות שונות כמו בעיות עיכול, יציאות, ושאר דברים מחשידים.

    1. שאלתי הינה, האם גודלו של הפוליפ 25 ממי= 2.5 ס"מ יכול חלילה להעיד על התפתחות סרטנית? למרות אבחנת הרופא שזה שפיר ולא נראה סרטני גם עקב גודלו.

    2.האם מיקום הפוליפ מהווה בעיה כלשהי במדע הרפואי גם לאחר הסרת הפוליפ?

    ידוע לי על תוצאות שאר הבדיקות המשלימות שטרם הובאו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגביי פוליפ? מעי הגס. - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    05/02/2012

    בהחלט יתכן שהפוליפ שפיר למרות גודלו. מירב הסכויים שאכן כך אם המראה שפיר. תשובה סופית לאחר הסרתו בקולונוסקופיה ובחינתו ההסטולוגית במכון הפתולוגי.

    המיקום נפוץ, מעט יותר בעיתי בשל דופן דקה מבחינת הסיכון בכריתה, אך הסרתו משם הוא דבר שבשגרה עם סיכון נמוך בסך הכל.

    המעקב כמקובל עם קולונוסקופיה לפי ממצאי הפוליפ. אין כאן בעיה מיוחדת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו