גרורות בכבד וסרטן המעי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גרורות בכבד וסרטן המעי
    מירב
    18/09/2012

    אמי אובחנה לפני כחודש עם adenocarcinoma בגודל 6 ס"מ במרחק 10 ס"מ מהרקטום.
    לאחר בדיקת PET CT בתוצאות נכתב כך:

    בטן ואגן : קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה גבוהה בתהליך ברקטום המגיע אל המעבר הרקטו-סיגמואידלי בגודל כ- 5 ס"מ
    ב CT הסננה מזו-רקטלית וריבוי כלי דם.
    , קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה גבוהה בשלושה תהליכים בכבד באונה השמאלית והימנית הגדול כ- 1.8 ס"מ.
    טחול לבלב ואדרנלים תקינים. הכליות במימדים תקינים. אין עדות להידרונפרוזיס.
    רטרופריטונאום חופשי מבלוטות.
    אין עדות לבלוטות מוגדלות לאורך כלי הכסל או האובטורטורים.
    אין עדות לבלוטות מוגדלות במפשעות.

    שאר הממצאים תקינים.

    האם הנטיה לנתח במקרה כזה להוצאת הגרורות או הפניה לכימותרפיה.
    אמי היתה מאושפזת לניתוח במעי אך שוחררה על מנת למצות את הברור בכבד מאחר ובבדיקות קודמות (CT ואולטרסאונד) לא התקבלו תוצאות חד משמעיות.

    האם הטיפול במעי ידחה בשלב זה?

    תודה, מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גרורות בכבד וסרטן המעי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורות בכבד וסרטן המעי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    19/09/2012

    הנטיה בכל מקרה כן לנתח את המעי על מנת שלא ייחסם בהמשך.
    רוב הסיכויים כי הכבד לא ינותח בשל המצאות גרורות בשתי האונות של הכבד, אולם הכירורגים צריכים לעבור על הנתונים המדויקים ולהחליט.
    בנוסף יהיה צורך בטיפול משלים כימי בשל הגרורות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו