בקשה לעצה ועזרה בניתוח תוצאות ביופס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בקשה לעצה ועזרה בניתוח תוצאות ביופס
    יוליה
    09/12/2012

    שלום רב, סבתא שלי בת 74, עברה ניתוח קלסטומיה בבית חולים קפלן. הגענו לבית חולים עם חסימת מעי. ובמהלך בדיקת סיטי וניתוח התגלה (לפי מילים של המנתח ) שיש גידול במעי הגס עם גרורות בכבד. זה קרה לפני שבועיים. לפני יומיים קיבלנו את תוצאות הביופסיה של המקטע שהוציאו במהלך הניתוח. תוצאות הבדיקה הם: "בפתולוגיה מדובר ב MOD. TO POORLY DIF. CA עם גרורה באחת מ15 הקשריות למפה. מקור הדגימה, Colon sigmoidectomy. בפורמלין קטע מעי גס סגור ולא מסומן, באורך 10 סמ" ובקוטר 2.5 סמ. הקצוות סגורים בתפרי מתכת. הנסיובית חלקה -מגורגרת. בפתיחת התכשיר 2.5 ס"מ מהקצה הקרוב ביותר נמצא נקע גידולי בקוטר 4 ס"מ. הנגע שטוח, מכוייב בעל שוליים מורמים תופס 2/3 מהיקף המעי. ומורכב מרקמה אפורה נוקשה הנראת חודרת לדופן המעי אל תוך רקמת השומן הפריקולית. אבחנה :
    Moderatyely to poorly differentiated adenocarcinoma measuring 4 cm in diameter macroscopiaically. The tumor infilttrates the whole muscular wall and pericolic fat tissue. Perineural and intraneural invasion present.
    No vascular invasion identified.
    Surgical margins including serosal not involved. Metostasis of carcinoma in 1 out 15 lymph nodes.
    Metastasic lymph node is 0.3 cm in diameter without pericapsular invasion.
    Patohological stage T3, pNa1
    . אודה מאוד להסבר על אבחנה זו. מה זה אומר והאם מדובר בגידול ממאיר? באיזה שלב זה נשמע? ומה אפשרויות טיפול מומלצים במצב וגיל כזה. אודה מאוד להמלצה על אונקולוג מומחה שכדאי להרשם עליו לטיפול. תודה רבה על כל עזרה. מאוד מודאגת ומחכה לתשובה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה לעצה ועזרה בניתוח תוצאות ביופס - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    09/12/2012

    שלום רב, מדובר על סרטן מעי גס, אשר נותח על מנת להקל על החסימה,
    אם יש גרורות בכבד זה כנראה על סמך מה שראו בניתוח עצמו או ב CT. אם זה נכון אז הגידול בשלב גרורתי.
    מקובל לתת כמותרפיה משלימה ויש כמה משלבים אפשריים שמאריכים חיים הרבה מעבר למה שהיה מקובל בעבר.
    אם תמשיכו טיפול בקפלן כדאי לשאול מי מהאונקולוגים מומחה בגידולי מערכת העיכול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת. .

    יוליה
    09/12/2012

    תודה רבה על תשובתך המהירה. אשמח מאוד לשמוע על טיפולים שאתה ממליץ שניתנים בשלב כזה. איזה שלב זה? מה בדרך כלל עושים? האם כדאי לעשות בדיקות נוספות שאתה ממליץ לפני שמליטים על טיפול?
    אנחנו מאוד דואגים שהיא תוותר על התטיפול כי לא תרצה להטריח מישהו ותוותר על עצמה. אני מאוד דואגת. מוכנה לשמוע על כל טיפול בכל מחיר שיומלץ אבל באמת מוכח שעובד.
    תגידו בבקשה עם אני קובעת עכשיו תור לאחד האנקולוגים באחד הבית חולים, האם זה אומר שאני מחוייבת לעשות את הטיפול רק איתו? או שאני יכולה לשמוע ולהגיע לייעוץ לחוות דעותשל כמה מומחים ואז להחליט?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת. . - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    10/12/2012

    קיימים היום טיפולים במסגרת סל התרופות שהינם הטובים בשוק ובשלב ראשון אין צורך לרוץ אחרי טיפולים יקרים ונסיוניים בכל מחיר.
    תמיד ניתן ואף רצוי ללכת לחוות דעת שניה, על מנת לתת לכם שקט נפשי שעשיתם את הטוב ביותר. מצד שני חשוב לתת אמון ברופא מטפל. חשוב למטופל ולמטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו