מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לאחר ניתוח של כריתת צקוםרונדו24/02/2013
שלום רב,
אמא שלי, בת 88, עברה לנפי שבעה חודשים ניתוח לכריתת צקום-cecum- עקב גידול ממאיר שנתגלה בו ולאחר ביופסיה נקבע שדרגת הגידול הייתה 3 . זאת לאחר שבלוטת לימפה אחת הייתה נגועה במחלה מוך 16 שהוצאו בניתוח. היא מקבלת כבר כמעט חצי שנה כדוריXELODA במינון מופחת של 2000 מ"ג ליום ומלבד עייפות קטנה אין לה תופעות לוואי.
בבדיקות דם וכן בבדיקת CT ללא חומר ניגוד נאמר ש"אין עדות להישנות או פיזור המחלה.ואולם נתגלתה מחלת טרשת עורקיםבאאורטה ובעורקי הכסל".
בעוד כחודש היא תפסיק את לקיחת כדורי הכימתרפיה והיא נתונה בחרדה גדולה מפני חידוש המחלה.
שאלתי:1- בבדיקות דם נתגלה שהמרקר CEA עלה ל-11 אך האונקולוג אמר שזאת תוצאה של לקיחת הכדורים. האם זה נכון והאם הפסקת הכדורים עשויה להביא לירידה בערכי המרקר?
2- מה הבדיקות המומלצות שהיא צריכה לעבור ובמשך כמה זמן? האם היא צריכה לעבור קולונוסקופיה או סי.טי נוספים?
3- לפני הניתוח היא סבלה מאנמיה קשה וההמוגלובין היה 7. לאחר הניתוח מטופלת בכדורי ברזל Gentle Iron -שלושה ליום. האם היא צריכה להמשיך לקחת כדורי ברזל? בבדיקה האחרונה ערכי ההמוגלובין הראו 12 והיא עלתה במשקל כמעט 4 קילוגרם מאז הניתוח.
4- מה ניתן לעשות בנושא טרשת העורקים? היא מטופלת בכדורים נגד לחץ דם וכולסטרול.
בתודה מראש ובאיחולי כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח של כריתת צקום - תגובה
ד``ר נתן גלוק03/03/2013שלום רב,
1) מעקב קולונוסקופיה מומלץ בחלוף שנה מהניתוח.
2) מעקב CT בוצע כבר ולכן יומלץ רק אם תהיה אינדיקציה לכך (עלית מרקרים, תלונות)- ובידי האונקולוג
3) ברזל לוקחים עד לעליה של ערכי הפריטין (מחסני הברזל בגוף) מעל 100. בדיקת דם פשוטה.
4) הטרשת תלוית גיל והטיפול הוא איזון גורמי סיכון כמו לחץ דם וכולסטרול- בדיוק מה שהיא עושה
5) אם מדובר בחרדה קשה ניתן לטפל.
6) ענין המרקרים מציע לסמוך על האונקולוג- זה נסיונם והמקצועיות שלהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך, דוקטור
רונדו03/03/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחר ניתוח של כריתת צקום - תגובה
ד``ר עופר פורים18/03/2013ברצוני להוסיף לתגובה
1. CEA יכול לעלות זמן מתן קסלודה צריך לחזור על הבדיקה לאחר כחודש מסיום הטיפול באם עדיין CEA מעל 5 ישנה סיבה לגשת לאונקולוג ולשקול ביצוע הדמיה כמו CT או PETCT
2. מעקב אחרי אימך הוא קולונוסקופיה לאחר שנה ו-4 שנים ו CT ב-3 שנים ראשונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאב לאחר בדיקת קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה
יציאות מרובות וכאב בטן עליונה מרכז/ ימין
כאבים בבטן שמאלית תחתונה וחשד לדלקת במעי
נטילת פרוביוטיקה לחולה קוליטיס
תוצאות קולונוסקופיה קוליטיס כיבית.
נטילת מבברין בשימוש קבוע
מתי צריך לעשות קולונוסקופיה?
כאבי בטן תחתונה חזקים לא חולפים
בדיקת קולונוסקופיה לאישה בת 86
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

