לאחר ניתוח של כריתת צקום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לאחר ניתוח של כריתת צקום
    רונדו
    24/02/2013

    שלום רב,
    אמא שלי, בת 88, עברה לנפי שבעה חודשים ניתוח לכריתת צקום-cecum- עקב גידול ממאיר שנתגלה בו ולאחר ביופסיה נקבע שדרגת הגידול הייתה 3 . זאת לאחר שבלוטת לימפה אחת הייתה נגועה במחלה מוך 16 שהוצאו בניתוח. היא מקבלת כבר כמעט חצי שנה כדוריXELODA במינון מופחת של 2000 מ"ג ליום ומלבד עייפות קטנה אין לה תופעות לוואי.
    בבדיקות דם וכן בבדיקת CT ללא חומר ניגוד נאמר ש"אין עדות להישנות או פיזור המחלה.ואולם נתגלתה מחלת טרשת עורקיםבאאורטה ובעורקי הכסל".
    בעוד כחודש היא תפסיק את לקיחת כדורי הכימתרפיה והיא נתונה בחרדה גדולה מפני חידוש המחלה.
    שאלתי:1- בבדיקות דם נתגלה שהמרקר CEA עלה ל-11 אך האונקולוג אמר שזאת תוצאה של לקיחת הכדורים. האם זה נכון והאם הפסקת הכדורים עשויה להביא לירידה בערכי המרקר?
    2- מה הבדיקות המומלצות שהיא צריכה לעבור ובמשך כמה זמן? האם היא צריכה לעבור קולונוסקופיה או סי.טי נוספים?
    3- לפני הניתוח היא סבלה מאנמיה קשה וההמוגלובין היה 7. לאחר הניתוח מטופלת בכדורי ברזל Gentle Iron -שלושה ליום. האם היא צריכה להמשיך לקחת כדורי ברזל? בבדיקה האחרונה ערכי ההמוגלובין הראו 12 והיא עלתה במשקל כמעט 4 קילוגרם מאז הניתוח.
    4- מה ניתן לעשות בנושא טרשת העורקים? היא מטופלת בכדורים נגד לחץ דם וכולסטרול.
    בתודה מראש ובאיחולי כל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאחר ניתוח של כריתת צקום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר ניתוח של כריתת צקום - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    03/03/2013

    שלום רב,

    1) מעקב קולונוסקופיה מומלץ בחלוף שנה מהניתוח.
    2) מעקב CT בוצע כבר ולכן יומלץ רק אם תהיה אינדיקציה לכך (עלית מרקרים, תלונות)- ובידי האונקולוג
    3) ברזל לוקחים עד לעליה של ערכי הפריטין (מחסני הברזל בגוף) מעל 100. בדיקת דם פשוטה.
    4) הטרשת תלוית גיל והטיפול הוא איזון גורמי סיכון כמו לחץ דם וכולסטרול- בדיוק מה שהיא עושה
    5) אם מדובר בחרדה קשה ניתן לטפל.
    6) ענין המרקרים מציע לסמוך על האונקולוג- זה נסיונם והמקצועיות שלהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך, דוקטור

    רונדו
    03/03/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר ניתוח של כריתת צקום - תגובה

    ד``ר עופר פורים
    18/03/2013

    ברצוני להוסיף לתגובה
    1. CEA יכול לעלות זמן מתן קסלודה צריך לחזור על הבדיקה לאחר כחודש מסיום הטיפול באם עדיין CEA מעל 5 ישנה סיבה לגשת לאונקולוג ולשקול ביצוע הדמיה כמו CT או PETCT
    2. מעקב אחרי אימך הוא קולונוסקופיה לאחר שנה ו-4 שנים ו CT ב-3 שנים ראשונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו