ממצאים בקולונוסקופיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ממצאים בקולונוסקופיה
    אלגרו
    24/06/2014

    לד"ר שלום רב,
    אני בן 60 ועשיתי קולונוסקופיה לפני מספר ימים. זוהי הקולונוסקופיה השניה לאחר 5 שנים. בממצאים כתוב שהכל תקין מלבד " מספר בודד של סעיפים" וכי מומלץ לאכול תפריט המורכב מהרבה סיבים.
    שאלותיי:
    1- אמא שלי חלתה בסרטן המעי הגס עם גרורות בכבד ובעצמות .היא חלתה בגיל 86. האם יש קשר בין הימצאות סעיפים ולבין סרטן המעי הגס?
    2- מה ניתן לעשות על מנת לצמצם או למנוע התפתחות מחלת סעיפים והאם זה מסוכן?
    3- הרופא המליץ לעשות קולונוסקופיה כל 5 שנים. האם מקובלת עליך המלצה זאת?
    4- שמעתי שבעתיד תהיה בדיקת דם סמוי בצואה היכולה לגלות אפילו אם יש פוליפים. האם זה נכון והאם יש כוונה להכניס אותה לסל הבריאות?
    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצאים בקולונוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאים בקולונוסקופיה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    25/06/2014

    לא נמצא קשר בין סעיפים לסרטן המעי הגס.
    צמצום סעיפים כפי שהומלץ- דיאטה עתירת סיבים.
    סעיפים לרוב לא מורגשים ולא מסוכנים, במיעוט המקרים יכולים לדמם או להיות מודלקים. אם זה יקרה אתה כבר תרגיש זאת.
    קולונוסקופיה כל 5 שנים- סביר. אם יש לך כבר שתי בדיקות תקינות בהכנה טובה- ההמלצה לבדיקה הבאה בקוים המנחים שלנו- להמתין 10 שנים.
    בדיקה כמו זאת שהזכרת כרגע בשלב הפיתוח המחקרי ועוד לא קיימת בשוק. מבוססת על דנ"א סרטני. בתוך כמה שנים יתכן ותהיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו