בדיקת פרוקטוסיגמ

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת פרוקטוסיגמ
    רועי
    25/05/2015

    שלום רב,

    אבי בן 74, עבר לפני כשלושה שבועות ניתוח לכריתת מעי גס ימני.
    לפני מס' ימים קיבל בדואר זימון לבדיקה הבאה (לא נאמר לו על כך דבר מהרופא ולכן החוסר בהירות):
    שם הבדיקה: פרוקטוסיגמואידוסוקופיה קשיחה אבחנתית, ללא/עם איסוף דגימה
    (לצורך בדיקה של חלל החלחולת).

    שאלתי היא:
    לפני הניתוח אבי עבר סיטי + פט סיטי (נעשה פט סיטי בגלל חשד לממצאים בכבד, שנשלל ב"ה. מצ"ב עותק פט סיטי). הפט סיטי הראה קליטה פתולוגית רק באזור הגידול הראשוני בצקום (האזור שנותח). האם ניתן להסיק מכך שבבדיקת הפט סיטי (שבדק את אזור הצוואר, חזה, בטן ואגן) נבדק גם אזור החלחולת או שרק הבדיקה אליה קיבל זימון תוכל לבדוק את המצב שם? (האם ניתן להסיק מהבדיקות המצ"ב שאין גידולים נוספים מלבד הגידול שהוסר מהמעי?)

    במידת הצורך, להלן תוצאת הבדיקה הפתולוגית של הגידול שהוסר בניתוח:

    Well differentiated adenocarcinoma with tumor cell budding and invasion to muscularis propria and peritumoral purulent inflammation.
    no vadcular invasion seen. Surgical margins are free.
    Appendix is normal.
    23 lymph nodes found free of metastasis

    תודה והמשך יום נעים!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת פרוקטוסיגמ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת פרוקטוסיגמ - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    25/05/2015

    הPET די רגיש גם לחלל המעי אבל לא מחליף לגמרי קולונוסקופיה, בפרט לצורך כריתת פוליפים, גידולים קטנים וכו. יש גם גידולים שלא קולטים.
    אגב, לא לגמרי הבנתי מדוע הוא צריך כעת בדיקה, האם לא עבר בדיקה לפני הניתוח? אם כן, לרוב מבוצעת בדיקה כשנה מהניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תודה רבה על תגובתך

    רועי
    26/05/2015

    לפני הניתוח הוא עבר בדיקה, ולא ברור לנו אם מדובר בבדיקה זהה. מצ"ב המסמך שקיבל עם סיומה. האם ניתן מכך להסיק שעבר רק בדיקה ידנית או את הבדיקה המדוברת? (השארנו הודעה בבי"ח וממתינים לתגובה גם משם).
    המון תודה והמשך יום נעים.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו