ממצאים בקולונוסקופייה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ממצאים בקולונוסקופייה
    עמיר
    24/10/2010

    שלום בן 37. בצעתי קולונוסקופיה. היה ממצא של פוליפ ססילי 3 ממ בקרקעית הצקום. בנוסף פוליפ בעומק 25 סמ בסיגמה , על גבעול קצר 10 ממ שהתפרק לפירורים בזמן הוצאתו לפתולוגיה. שני הפוליפים כאמור נכרתו.
    תוצאת הביופסיה שבה נכתב על שני הפוליפים:
    TUBULAR ADENOMAS LOW GRADE DYSPLASIA.
    הבנתי שמדובר במשהו טרום סרטני.
    הוריי ביצעו את הבדיקה אחריי. שניהם בני 66 וביצעו זאת לראשונה. אבי יצא ללא ממצאים.
    לאימי נכרת פוליפ אחד הזהה לשלי (גודל 7 מ"מ).

    שאולותיי:
    מתי עליי לבצע בדיקה חוזרת? הרופא המליץ בעוד 3 שנים - לי זה נראה רחוק מידי.
    מבחינת מדיניות הבדיקה כלפ ילדיי. מה ההמלצה? באיזה גיל כדאי להם להיבדק?
    כיום הם בני 10 ו- 6.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצאים בקולונוסקופייה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאים בקולונוסקופייה - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/10/2010

    שלום לעמיר
    אצלך נמצאו 2 פוליפים שהם מסוג אדנומה טובולרית שלה יש פוטנציאל לממאירות אם משאירים אותם לגדול עוד כ 10 שנים
    בשביך זה אנו עושים גלוי מוקדם בכדי לכרתום עוד בשלב תרום ממאיר.
    חסרים כמה פרטים עלך ועל משפחתך אבל באופן עקרוני-אם יש סיפור משפחתי - אז פעם ב5 שנים -אלה אם יש חשד לתסמונות גנטיים אז מעקב הוא קצת שונה.

    3 שנים זה נשמה זמן סביר לבדיקת מעקב כי היו לך 2 פוליפים אחד מהם כ 1 סמ'

    ילדים נבדקים בד"כ החל מגיל 40 אלה אם יש תסמנונות .
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו