בריחת ברזל - מהיכן?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בריחת ברזל - מהיכן?
    רון
    28/03/2011

    בריחת ברזל – למה ומאיפה?

    בן 57, מתאמן בחדר כושר 3-4 פעמים בשבוע.
    נוטל באופן קבוע אלוריל בשל חומצת שתן גבוהה שגרמה לפני כשנה לפריצת גאוט.

    קיימת אצלי בשנים האחרונות נטיה של ירידה בהמוגלובין ובשאר ערכי הברזל.

    המוגלובין: בשנים 2001-2008 ערכי ההמוגלובין נעו במגמת ירידה קלה מ - 14.5 ל- 13.5 ומ 2008 ועד 2009 המשך ירידה בערכים: מ - 12.8 ל - 12.4
    לאחר נטילת כדורי ברזל ערכי ההמוגלובין עלו ל - 13.7 ול - 14.5

    לאחר שהפסקתי את נטילת כדורי ברזל ירדו הערכים שוב,תוך שנה ל - 14.3 ובבדיקה האחרונה ל- 13.6

    כך גם לגבי הפריטין: מאז שהפסקתי ליטול כדורי הברזל גם מגמת ערכי הפריטין בירידה.
    הפריטין היה לפני כשנתיים בסביבות 10 (במשך כל השנים כלל לא נבדק) ולאחר שנטלתי כדורי ברזל עלה לערכים 47 והגיע עד 65.אך מאז שהפסקתי את כדורי הברזל (משום החשש להתנגשות בין האלוריל לכדורי הברזל) ערך הפריטין בנסיגה כל הזמן וירד ל 40, (ההמוגלובין ירד באותה עת מ – 14.5 ל 14.3) ולאחר מכן ירד הפריטין לאחר שלושה חודשים ל – 27 ושוב לאחר מספר חודשים ל 24 ובבדיקה האחרונה ירד ל - 20.

    עשיתי לפני כשלוש שנים בדיקות - קולונוסקופיה (תקין למעט טחורים פנימיים - ללא דימום)

    גסטרוסקופיה ( לפני כשנתיים) - תקין למעט בקע סרעפתי
    בדיקת סרולוגיה לפני כשנתיים – תקין.
    בדיקת דם בצואה לפני כשנתיים - תקין.


    פרוקטולוג בכיר, כמו רופא פנימי בכיר אחר, סבר כי יש לבצע קולונוסקופיה ולאחר מכן לטפל בטחורים הפנימיים (בגודל 1-2 ס"מ "היכולים להסביר דמם" לדבריו, למרות שבבדיקות לא התגלה דימום מהם ואין סימן של דם ביציאות)

    קולונסקופיה בוצעה לפני כשבועיים : תקינה ופוליפ רקטלי שנכרת – תקין.

    הגסטרואנטרולוג סבור שאין בשלב זה לבצע שוב גסטרוסקופיה אלא בדיקה של המעי הדק והפנה אותי לבדיקת mre
    (בשל אי ספיקת כליות קלה העדפתי שלא לבצע בדיקת ct )

    א. רופא גסטרו טען כי הפרוקטולוג טועה ואם אין סימני דם בזמן יציאה אין דימום מהטחורים. מי צודק?

    ב. הוא המליץ על בדיקת המעי הדק באמצעות גלולת מצלמה. האם לא כדאי קודם בדיקת mre ? האם בדיקת הגלולה לא מסוכנת משום שהגלולעה עלולה להיתקע במעי הדק? והיכן ניתן לבצע זאת?

    ב. האם כדאי לוותר על בדיקה נוספת של הגסטרוסקופיה?

    ג. מה הערכת המומחה בנוגע למקור הדמם?

    ד. המומחה שהמליץ על בדיקת הגלולה טוען כי רב הסיכויים שלא נמצא משהו במעי הדק כי אם היה מדובר במחלה קשה ההמוגלובין היה יורד לאחר שהפסקתי את כדורי הברזל הרבה מתחת למינימום וגם לא היה עולה לאחר שנטלתי את הכדורים. הוא אמר גם שיתכן ולא יגלו את מקור הדימום.

    הערה: אני אוכל הרבה מאד מזון המכיל סיבים כולל פירות וירקות, דייסות שיבולת שועל וסולת מלאה פעמיים ביום, קורנפלקס עם סובין, לחם מחיטה מלאה ושותה כמות גדולה של מים ועד לפני מספר ימים (במשך שנים רבות) כמעט ולא אכלתי בשר והמעטתי באכילת בי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בריחת ברזל - מהיכן?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריחת ברזל - מהיכן? - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    28/03/2011

    שלום לרון
    אני לא כל כך מבינה בשביל מה אתה עושה כל כך הרבה בדיקות דם? -הגיע זמן לפעול ולבצע בדיקות אנדוסקופיות בנסיון לגלות מקור לאיבוד הברזל : גסטרו וקולונוסקןפיה ואולי בדיקת קפסולה של מעיה דק
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומה בנוגע ל - mre?

    רון
    28/03/2011

    תודה עבור התשובה. אך קולונסקופיה עשיתי לפני כשבועיים - תקין. גסטרו עשיתי לפני כשנתיים. כדאי לחזור שוב על הבדיקה?

    האם יש לדעת צורך גם בבדיקת mre? ועד כמה יש סכנה בבדיקת הקפסולה.

    רון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומה בנוגע ל - mre?

    רון
    28/03/2011

    תודה עבור התשובה. אך קולונסקופיה עשיתי לפני כשבועיים - תקין. גסטרו עשיתי לפני כשנתיים. כדאי לחזור שוב על הבדיקה?

    האם יש לדעת צורך גם בבדיקת mre? ועד כמה יש סכנה בבדיקת הקפסולה.

    רון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומה בנוגע ל - mre? - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    30/03/2011

    שלום רון
    לפי פרוטוקול המקובל בכל העולם להשלמת בירור של לחסר ברזל יש לבצע בדיקת קפסולה של מעי הדק והיא עדיפה על MRE בהדגמת רירית שיכולה להיטת מקור לאיבוד הברזל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו