כאבי בטן אצל ילדה בת 7 וחצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבי בטן אצל ילדה בת 7 וחצי
    עופר
    07/06/2011

    שלום רב,

    אצל בתי החלו להופיע כאבי בטן לפני כחודשיים,היא מתלוננת על כאבי בטן במיוחד ובאופן די קבוע בבוקר לאחר ששותה או אוכלת דבר מה.בתיאור המיקום היא מדגימה עם היד באיזור בטן עליונה(בין קיבה למעי דק ) כללי,לא נקודתי.כמו כן קיים ריח רע מהפה .לכן הילדה נימנעת מלאכול בבוקר ורק בבית הספר היא אוכלת בהפסקה.
    פנינו לרופאת ילדים ונישלחנו למספר בדיקות:דם ,אולטרא סאונד,וצואה לחיידק הליקובטור פילורי.כל זה ליפני בירור אצל רופא גסטרו ילדים.
    נכון לעכשיו ביצענו את בדיקת הצואה שיצאה שלילית(אף כי נלקחה לילה ליפני הבדיקה ולא נשמרה בתנאי קירור).בדיקת אולטרא סאונד לבטן שיצאה תקינה.
    עם בדיקת הדם יש בעיה של פחד מצד הילדה ,אבל אני משוכנע שנעבור גם את זה.
    האם לפי הסימנים הנוכחים ייתכן ומדובר ב-RAP , ותו לא?
    כמו כן האם ניתן לאבחן הליקובטור פילורי גם ע"י בדיקת נשיפה?
    תודה מראש,עופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן אצל ילדה בת 7 וחצי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    07/06/2011

    ניתן לאבחן הליקובקטר בתבחין נשיפה אולם בדיקת הצואה טובה גם כן ודורשת פחות שיתוף פעולה.
    RAP היא אבחנה הניתנת לאחר שלילת גורמים אורגאניים- יש צורך בביקור במרפאת גסטרו ילדים והשלמת בירור קודם לכן.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו