בטוח שבטוח ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בטוח שבטוח ?
    קומנט
    27/06/2011

    למרות (או אולי מכיוון) שאני רופאה ואף עוסקת במחקר, חשוב לי לקבל, בנוסף לחיפוש ב PubMed,
    נתונים לשאלה הבאה :

    לאחר התייעצות עם רופא הגסטרו, עם המכון הטרטולוגי ואף בפורומים השונים,
    ע"י כולם נאמר שאסקול (6 כדורים, סה"כ 4.8 גרם) וחוקן רפאסל (4 גרם) ביום, לחלוטין אינם מסוכנים בהריון,
    לא מבחינת סוג התרופות ולא מבחינת המינון.

    עד כמה מבוססת הקביעה הנ"ל שקובעת כי התרופות והמינונים שהוזכרו לעיל בטוחים לשימוש בהריון ?
    האם בוצעו מחקרים שונים ורבים בנושא ? האם מדובר במחקרים איכותיים שנערכו כהלכה ? היכן נערכו המחקרים ?
    החל ממתי בוצעו המחקרים ? לאורך כמה שנים ? וכו'.

    אין הכוונה שתערכו במקומי את החיפוש, אלא אשמח לקבל תשובה ממישהו שמכיר את הנושא.

    להבדיל, הרי גם בנוגע לתרופה DES טענו כי היא בטוחה לשימוש בהריון,
    ורק לאחר 30 שנים גילו את הבעיות הקשות שהיא גרמה לבנות שנולדו,
    לכן חשוב לי לדעת עד כמה הקביעה הנ"ל מבוססת ועל כמה Data היא מסתמכת.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בטוח שבטוח ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטוח שבטוח ? - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    27/06/2011

    שלום דוקטור
    5ASA נמצאים בשימוש בתחום גסטרו מעל 50 שנה אז לראשונה התחילו שימוש בו הרוימטולוגים (סלזופירין)
    קיימת סיפרות גדולה ועשירה -המקום הכי טוב באמת להסתכל בקוכריין . הרי זה תמיד שיכול של תועלת מול סיכון
    אבל -המינונים שאתה מתאר הם גבוהים ואם גברת בהפוגה אפשר בהחלט להוריד ואולי להפסיק את החוקנים.
    במקרה של תחול התלקחות סוף הריון או אחיו תמיד נוכל להשתמש בסטארואידים.

    בברכה ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך, הדילמה היא

    קומנט
    27/06/2011

    האם אכן כדאי להוריד כעת מינונים, לאחר שהמינון הגבוה יחסית, אך שנחשב בטוח,
    מייצר מצב של רמיסיה קלינית, ולהוריד זאת ממש לפני הכניסה להריון.

    הרגשה אישית שלי היא שהחלק שעוזר מאוד הוא בעיקר החוקן ולא הכדורים,
    אך השאלה היא האם עדיף להמשיך עם המינון הגבוה במשך כל ההריון,
    לטובת סיכוי גבוה יותר להריון שקט,
    או לבצע כעת ניסויים בהורדת מינונים (של הכדורים), שעלולים לפגוע ברימיסה.

    במידה ואחליט לנסות להוריד את מינוני הכדורים,
    נניח משישה כדורים לשלושה (או כמות אחרת שיומלץ עליה)
    האם יש תקופת זמן שבמהלכה כדאי להמנע מהריון, ע"מ לבחון את השפעת הורדת המינון ?

    לדוגמא, במידה ואמתין חודשיים לאחר הורדת המינון, ובחודשיים הללו הרימיסה תשאר על כנה,
    האם זה אומר שהורדת המינון לא השפיעה ואפשר לנסות להכנס להריון ללא חשש ?
    האם מספיק להמתין שבוע ? אולי צריך 4 חודשים ? :-)
    האם יודעים בערך לומר תוך כמה זמן ניתן לדעת האם שינוי המינון השפיע או לא ?

    רוב תודות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך, הדילמה היא - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    27/06/2011

    אני חושבת שזה לא המקום לנהל דיון מיקצועי מעמיק
    וחוץ מזה -כל מקרה לגופו-מה המחלה אצל המטופלת ספציפית שלך -משך? חומרה? וכו'
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו