מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בטוח שבטוח ?קומנט27/06/2011
למרות (או אולי מכיוון) שאני רופאה ואף עוסקת במחקר, חשוב לי לקבל, בנוסף לחיפוש ב PubMed,
נתונים לשאלה הבאה :
לאחר התייעצות עם רופא הגסטרו, עם המכון הטרטולוגי ואף בפורומים השונים,
ע"י כולם נאמר שאסקול (6 כדורים, סה"כ 4.8 גרם) וחוקן רפאסל (4 גרם) ביום, לחלוטין אינם מסוכנים בהריון,
לא מבחינת סוג התרופות ולא מבחינת המינון.
עד כמה מבוססת הקביעה הנ"ל שקובעת כי התרופות והמינונים שהוזכרו לעיל בטוחים לשימוש בהריון ?
האם בוצעו מחקרים שונים ורבים בנושא ? האם מדובר במחקרים איכותיים שנערכו כהלכה ? היכן נערכו המחקרים ?
החל ממתי בוצעו המחקרים ? לאורך כמה שנים ? וכו'.
אין הכוונה שתערכו במקומי את החיפוש, אלא אשמח לקבל תשובה ממישהו שמכיר את הנושא.
להבדיל, הרי גם בנוגע לתרופה DES טענו כי היא בטוחה לשימוש בהריון,
ורק לאחר 30 שנים גילו את הבעיות הקשות שהיא גרמה לבנות שנולדו,
לכן חשוב לי לדעת עד כמה הקביעה הנ"ל מבוססת ועל כמה Data היא מסתמכת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטוח שבטוח ? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/06/2011שלום דוקטור
5ASA נמצאים בשימוש בתחום גסטרו מעל 50 שנה אז לראשונה התחילו שימוש בו הרוימטולוגים (סלזופירין)
קיימת סיפרות גדולה ועשירה -המקום הכי טוב באמת להסתכל בקוכריין . הרי זה תמיד שיכול של תועלת מול סיכון
אבל -המינונים שאתה מתאר הם גבוהים ואם גברת בהפוגה אפשר בהחלט להוריד ואולי להפסיק את החוקנים.
במקרה של תחול התלקחות סוף הריון או אחיו תמיד נוכל להשתמש בסטארואידים.
בברכה ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך, הדילמה היא
קומנט27/06/2011האם אכן כדאי להוריד כעת מינונים, לאחר שהמינון הגבוה יחסית, אך שנחשב בטוח,
מייצר מצב של רמיסיה קלינית, ולהוריד זאת ממש לפני הכניסה להריון.
הרגשה אישית שלי היא שהחלק שעוזר מאוד הוא בעיקר החוקן ולא הכדורים,
אך השאלה היא האם עדיף להמשיך עם המינון הגבוה במשך כל ההריון,
לטובת סיכוי גבוה יותר להריון שקט,
או לבצע כעת ניסויים בהורדת מינונים (של הכדורים), שעלולים לפגוע ברימיסה.
במידה ואחליט לנסות להוריד את מינוני הכדורים,
נניח משישה כדורים לשלושה (או כמות אחרת שיומלץ עליה)
האם יש תקופת זמן שבמהלכה כדאי להמנע מהריון, ע"מ לבחון את השפעת הורדת המינון ?
לדוגמא, במידה ואמתין חודשיים לאחר הורדת המינון, ובחודשיים הללו הרימיסה תשאר על כנה,
האם זה אומר שהורדת המינון לא השפיעה ואפשר לנסות להכנס להריון ללא חשש ?
האם מספיק להמתין שבוע ? אולי צריך 4 חודשים ? :-)
האם יודעים בערך לומר תוך כמה זמן ניתן לדעת האם שינוי המינון השפיע או לא ?
רוב תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך, הדילמה היא - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/06/2011אני חושבת שזה לא המקום לנהל דיון מיקצועי מעמיק
וחוץ מזה -כל מקרה לגופו-מה המחלה אצל המטופלת ספציפית שלך -משך? חומרה? וכו'
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאב לאחר בדיקת קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה
יציאות מרובות וכאב בטן עליונה מרכז/ ימין
כאבים בבטן שמאלית תחתונה וחשד לדלקת במעי
נטילת פרוביוטיקה לחולה קוליטיס
תוצאות קולונוסקופיה קוליטיס כיבית.
נטילת מבברין בשימוש קבוע
מתי צריך לעשות קולונוסקופיה?
כאבי בטן תחתונה חזקים לא חולפים
בדיקת קולונוסקופיה לאישה בת 86
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

