מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך להרתיע תוקף?לרוני קלייןמימי04/06/2007
הייתי מעוניינת לדעת ,כיצד אשה צריכה להתנהג ,כשהיא לבד וחוששת מתקיפה? כיצד עליה להתנהג על מנת למנוע אפשרות שהתוקף יתקרב אליה ואם התקרב ומנסה לתקוף כיצד להרתיע אותו ולגרום לו לסגת? סה"כ התוקף חושב\ שהאשה חלשה\ והוא יכול להתגבר עליה ולתקוף אותה ושהוא החזק וכך הוא מנצל את זה. אז כיצד לשנות את המחשבה שלו ולגרום לו לחוסר בטחון? . הרבה תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להרתיע תוקף
רוני קליין04/06/2007כמובן, מאד חשוב לדעת את המיומנות של הגנה עצמית במקרה שנותקף.
את שואלת שאלה מאד חשובה בנוגע להרתעה.
הרתעה היא תמיד קו ההגנה הראשון. המאבק הפיזי הוא קו ההגנה השני לאחר שהראשון לא עזר.
אז איך מרתיעים תוקף כדי שיבטל את כוונתו לתקוף אותנו?
הכל סובב סביב העיקרון של - לא להיראות טרף קל !!!
איך עושים זאת?
נעשו מחקרים בנושא.
קורבן מועדף יכולה להיות:
אישה שיש לה שיער ארוך, או קוקו - שיהיה נוח לתוקף לאחוז בה.
אישה שהולכת עם בגדים שניראים לתוקף קלים לתלישה.
אישה שההליכה שלה הססנית ומשדרת פחד.
אישה שאינה נראית עירנית (למשל, מדברת בסלולרי, או עסוקה במשהו).
לעומת זאת, את מי יעדיפו לא לתקוף?
* אישה עם שיער קצר
*אישה שנראית עירנית.
במקרה של חשש מצד האישה שמישהו עוקב אחריה טוב תעשה אם תיזום קשר עין עם החשוד.
למשל, תישאל אותו מה השעה. כך התוקף יבין שהוא יזוהה בעתיד על ידי האישה.
* אישה שנראית אוחזת במשהו - מטריה או חפץ ארוך כלשהו.
* אישה שהולכת במרכז הדרך (ולא, למשל, נצמדת לקיר, או למכוניות חונות - שם אפשר להפתיע
אותה יותר בקלות)
ואחרון חביב:
* אישה שצועקת חזק ונאבקת מייד כשהסכנה מציגה את עצמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזו שיטה כדאי?סיוון03/06/2007
אני רוצה ללמוד איך להגן על עצמי, אבל אני לא חזקה במיוחד. תוכל להציע שיטה שטובה גם לבחורה נמוכה ורזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת הגנה מומלצת לאישה נמוכה ורזה
רוני קליין03/06/2007סיוון שלום.
אם את באמת מוכנה להשקיע כדי לדעת להגן על עצמך אז את תצליחי.
אל תדאגי שאת רזה ונמוכה. הרבה נשים נמוכות ורזות.
הגנה עצמית אינה התמודדות בין כוח מול כוח. אלא בין כוח לבין מיומנות.
את צריכה לרכוש מיומנות.
איזו שיטה ללמוד?
קודם כל, את חייבת להחליט:
האם את מוכנה להתמסר ללימודים כדי להגיע לרמה גבוהה (שבנוסף להגנה עצמית יחשב כספורט בחייך וכפילוסופיית חיים).
או, להגיע לתכל'ס כמה שיותר מהר בלי השקעה ארוכת טווח.
אם בחרת באפשרות הראשונה של התמסרות ארוכת טווח - אז כמעט כל שיטה שתילמדי בצורה יסודית וממושכת יכולה לספק לך, בין היתר, כישורי הגנה עצמית טובים.
אם בחרת באפשרות של לימוד מזורז של התכל'ס בהגנה עצמית ולא יותר מזה אז מבין אומנויות הלחימה הרבות אני ממליץ לך ללכת על שיטות הקשורות ל- ג'יו ג'יטסו.
לדוגמא:
* ג'יו ג'יטסו המקורית היפנית.
* גירסות אחרות של ג'יו גיטסו. הן נקראות ג'יו ג'יטסו בתוספת שמות נוספים
* שיטות הקוראות לעצמם במפורש "הגנה עצמית" בווריאציה כזאת או אחרת.
* שיטות הקוראות לעצמם "הישרדות" בווריאציה כזאת או אחרת.
כל אלה מתבססות, בעצם, על הג'יו ג'יטסו היפני המקורי עם דגשים שונים ותוספות בנושא של הגנה עצמית .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרצאות להגנה עצמית לרוני קלייןנאמן03/06/2007
רוני קליין, האם אתה נותן הרצאות בחוגי בית וכדומה, כמו חוג נשים ויצו, ואם כן כיצד אפשר ליצור קשר אתך כמו אימייל או טלפון?הרבה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרצאות להגנה עצמית
רוני קליין03/06/2007אני כבר הרבה שנים במאגר המרצים (לנושא הגנה עצמית לנשים) של מרכז ויצ"ו.
בכל מקרה, האימייל שלי
[email protected]
נייד 052-3227801* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יותר מומלץ?מימי31/05/2007
אני בת 25 ורציתי לשאול ,האם כדאי אם אני נמצאת לבד במקום לא הכי ידידותי למשל כשאני חוזרת הביתה לבד בלילה, האם כדאי לדבר באותו זמן בפלפון ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה יותר מומלץ?
רוני קליין01/06/2007לדבר בפלאפון במקום "לא ידידותי"בלילה נשמע לי כמו טעות על טעות.
אם אין לך תשובה סבירה למקרה שתותקפי (ידע בהגנה עצמית) אז הרעיון לדבר בפלאפון מתוך אשליה שזה ירתיע תוקף רק מחמיר את מצבך.
דווקא בזמן שאת חשופה לסכנה את צריכה להוריד פרופיל כלפי חוץ ולהגביר עירנות כלפי פנים.
ללכת מהר. במיוחד במקומות ללא תאורה (תמיד עדיף לבחור מסלול מואר).
בהעדר מיומנות בהגנה עצמית את תלויה לגמרי באביזרים שעליך לשאת איתך בתיק.
כגון:
מיכל קטן של גז מדמיע, או שוקר חשמלי.
וזה צריך להיות אצלך מוחזק ביד באותו אזור מועד לפורענות !!!
אם גם זה אין לך אז תחזיקי ביד צרור מפתחות.
תבחרי את המפתח שנראה הכי דוקרני ותתדאגי שאת סוגרת את היד על הצרור כאשר המפתח שבחרת בולט החוצה. כמו דוקרן.
במקרה חרום שמישהו תוקף אותך את תוקעת לו את המפתח ישר לתוך העין.
ואם חלילה פיספסת -- את בועטת לו חזק באשכים.
בטווח קצר יותר תוקעים ברך חזקה באשכים, ובטווח אפס מועכים לו את האשכים עם כף היד.
לו היית יודעת הגנה עצמית היית צריכה לבצע עליו סידרת תקיפות עד למצב של נוקאאוט.
אם לא למדת הגנה עצמית מסודרת - אני מקווה שלפחות תוכלי לרוץ מהר אחרי שהיכאבת לו מספיק כדי שלא יתאושש מייד וירדוף אחריך.
נ.ב.
אם את יודעת בוודאות שמשהו עוקב אחריך אז בנוסף לכל מה שכתבתי קודם את יכולה בו-זמנית:
* ללכת מהר
* להחזיק אביזר הגנה ביד אחת
* להחזיק פלאפון ביד השניה ולעשות עצמך מדברת.
המשפט הראשון שאת "אומרת" זה איפה את נמצאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפים להגנה עצמית -לרוני קלייןרינת31/05/2007
לרוני קליין:
אני בת 17 ולעיתים יוצא לי לחזור הביתה מבילוי לבד. אני קצת מפחדת וכל הזמן שואלת את עצמי ,מה יהיה אם משהו יפתיע אותי ויתקוף אותי? שאלתי היא ,אם נניח לא לקחתי אף פעם קורס להגנה עצמית ,האם יש טיפים, שיכולים לעזור לי לנסות להגן על עצמי בסיטואציה כזו וגם להעלות לי את הבטחון? אשמח מאוד להתייחסותך ועזרתך ,וכמובן בהצלחה בפורום החדש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השיטה הטובה ביותר
אורן תמיר31/05/2007אם אין לך כסף לממן עלות של קורס להגנה עצמית. קחי בובה בגובה אדם או תרשים ותתאמני בבית על תקיפה בבעיטת צד לאיזור הביצים. זו השיטה הזולה ביותר והיעילה ביותר. אם את קרובה לתוקף מידי בשביל בעיטת צד תתאמני על ברכיה עם הברך. או במקרה קרוב יותר תפיסה עם היד ולחיצה. אף אחד לא יתקוף אותך יותר בחיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברכות לפתיחת הפורוםתקוה30/05/2007
וגם שאלה,
במה יעסוק הפורום קצת בהרחבה, בבקשה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגדרת עיסוקו של הפורום להגנה עצמית
רוני קליין30/05/2007מטרת הפורום היא לעודד את המודעות של הציבור, ובמיוחד של הציבור הנשי, לנושא של הגנה עצמית.
במסגרת זאת הגולשים יוכלו לקבל מידע על אפשרויות שיפור יכולת ההגנה עצמית שלהם. מידע זה יתקבל הן ממנהלי הפורום והן מגולשים אחרים.
עם זאת חשוב להדגיש כי אסור לפרסם בפורום גופים מסחריים העוסקים בלימוד אומנויות לחימה.
הדיון הוא על הפתרונות האפשריים לבעיות של הגנה עצמית אך לא נציין שמות של מכונים בתי ספר ומורים המלמדים את אומנויות הלחימה השונות.
לשם כך יש מנועי חיפוש טובים באינטרנט שגולש ממוצע יכול לקבל מהם מידע מדוייק תוך שניות ספורות.
לימוד הגנה עצמית אינו צריך להיות נחלתם של צעירים בלבד.
זכותו הטבעית של כל אדם להגן על עצמו מפני אלימות.
למרבה הצער הגנה עצמית היא מיומנות נלמדת,. כמו שחיה.
לא נלמד שחיה - נהיה תמיד חשופים לסכנת טביעה.
לא נלמד הגנה עצמית - נהיה תמיד חשופים לסכנת אלימות.
הדחקת הבעיה עם "לי זה לא יקרה" או "יהיה בסדר" עלולה לחרוץ את גורלנו ברגע האמת.
שיהיה לנו פורום פורה ומועיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









