פורום הגנה עצמית, הגנה עצמית לנשים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך להרתיע תוקף?לרוני קליין
    מימי
    04/06/2007

    הייתי מעוניינת לדעת ,כיצד אשה צריכה להתנהג ,כשהיא לבד וחוששת מתקיפה? כיצד עליה להתנהג על מנת למנוע אפשרות שהתוקף יתקרב אליה ואם התקרב ומנסה לתקוף כיצד להרתיע אותו ולגרום לו לסגת? סה"כ התוקף חושב\ שהאשה חלשה\ והוא יכול להתגבר עליה ולתקוף אותה ושהוא החזק וכך הוא מנצל את זה. אז כיצד לשנות את המחשבה שלו ולגרום לו לחוסר בטחון? . הרבה תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להרתיע תוקף

    רוני קליין
    04/06/2007

    כמובן, מאד חשוב לדעת את המיומנות של הגנה עצמית במקרה שנותקף.

    את שואלת שאלה מאד חשובה בנוגע להרתעה.
    הרתעה היא תמיד קו ההגנה הראשון. המאבק הפיזי הוא קו ההגנה השני לאחר שהראשון לא עזר.

    אז איך מרתיעים תוקף כדי שיבטל את כוונתו לתקוף אותנו?

    הכל סובב סביב העיקרון של - לא להיראות טרף קל !!!
    איך עושים זאת?
    נעשו מחקרים בנושא.

    קורבן מועדף יכולה להיות:
    אישה שיש לה שיער ארוך, או קוקו - שיהיה נוח לתוקף לאחוז בה.

    אישה שהולכת עם בגדים שניראים לתוקף קלים לתלישה.

    אישה שההליכה שלה הססנית ומשדרת פחד.

    אישה שאינה נראית עירנית (למשל, מדברת בסלולרי, או עסוקה במשהו).

    לעומת זאת, את מי יעדיפו לא לתקוף?

    * אישה עם שיער קצר

    *אישה שנראית עירנית.
    במקרה של חשש מצד האישה שמישהו עוקב אחריה טוב תעשה אם תיזום קשר עין עם החשוד.
    למשל, תישאל אותו מה השעה. כך התוקף יבין שהוא יזוהה בעתיד על ידי האישה.

    * אישה שנראית אוחזת במשהו - מטריה או חפץ ארוך כלשהו.

    * אישה שהולכת במרכז הדרך (ולא, למשל, נצמדת לקיר, או למכוניות חונות - שם אפשר להפתיע
    אותה יותר בקלות)

    ואחרון חביב:
    * אישה שצועקת חזק ונאבקת מייד כשהסכנה מציגה את עצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזו שיטה כדאי?
    סיוון
    03/06/2007

    אני רוצה ללמוד איך להגן על עצמי, אבל אני לא חזקה במיוחד. תוכל להציע שיטה שטובה גם לבחורה נמוכה ורזה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איזו שיטה כדאי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיטת הגנה מומלצת לאישה נמוכה ורזה

    רוני קליין
    03/06/2007

    סיוון שלום.
    אם את באמת מוכנה להשקיע כדי לדעת להגן על עצמך אז את תצליחי.
    אל תדאגי שאת רזה ונמוכה. הרבה נשים נמוכות ורזות.
    הגנה עצמית אינה התמודדות בין כוח מול כוח. אלא בין כוח לבין מיומנות.
    את צריכה לרכוש מיומנות.

    איזו שיטה ללמוד?
    קודם כל, את חייבת להחליט:
    האם את מוכנה להתמסר ללימודים כדי להגיע לרמה גבוהה (שבנוסף להגנה עצמית יחשב כספורט בחייך וכפילוסופיית חיים).
    או, להגיע לתכל'ס כמה שיותר מהר בלי השקעה ארוכת טווח.

    אם בחרת באפשרות הראשונה של התמסרות ארוכת טווח - אז כמעט כל שיטה שתילמדי בצורה יסודית וממושכת יכולה לספק לך, בין היתר, כישורי הגנה עצמית טובים.

    אם בחרת באפשרות של לימוד מזורז של התכל'ס בהגנה עצמית ולא יותר מזה אז מבין אומנויות הלחימה הרבות אני ממליץ לך ללכת על שיטות הקשורות ל- ג'יו ג'יטסו.
    לדוגמא:
    * ג'יו ג'יטסו המקורית היפנית.
    * גירסות אחרות של ג'יו גיטסו. הן נקראות ג'יו ג'יטסו בתוספת שמות נוספים
    * שיטות הקוראות לעצמם במפורש "הגנה עצמית" בווריאציה כזאת או אחרת.
    * שיטות הקוראות לעצמם "הישרדות" בווריאציה כזאת או אחרת.

    כל אלה מתבססות, בעצם, על הג'יו ג'יטסו היפני המקורי עם דגשים שונים ותוספות בנושא של הגנה עצמית .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרצאות להגנה עצמית לרוני קליין
    נאמן
    03/06/2007

    רוני קליין, האם אתה נותן הרצאות בחוגי בית וכדומה, כמו חוג נשים ויצו, ואם כן כיצד אפשר ליצור קשר אתך כמו אימייל או טלפון?הרבה תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרצאות להגנה עצמית

    רוני קליין
    03/06/2007

    אני כבר הרבה שנים במאגר המרצים (לנושא הגנה עצמית לנשים) של מרכז ויצ"ו.

    בכל מקרה, האימייל שלי
    [email protected]

    נייד 052-3227801

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יותר מומלץ?
    מימי
    31/05/2007

    אני בת 25 ורציתי לשאול ,האם כדאי אם אני נמצאת לבד במקום לא הכי ידידותי למשל כשאני חוזרת הביתה לבד בלילה, האם כדאי לדבר באותו זמן בפלפון ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה יותר מומלץ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יותר מומלץ?

    רוני קליין
    01/06/2007

    לדבר בפלאפון במקום "לא ידידותי"בלילה נשמע לי כמו טעות על טעות.

    אם אין לך תשובה סבירה למקרה שתותקפי (ידע בהגנה עצמית) אז הרעיון לדבר בפלאפון מתוך אשליה שזה ירתיע תוקף רק מחמיר את מצבך.
    דווקא בזמן שאת חשופה לסכנה את צריכה להוריד פרופיל כלפי חוץ ולהגביר עירנות כלפי פנים.
    ללכת מהר. במיוחד במקומות ללא תאורה (תמיד עדיף לבחור מסלול מואר).

    בהעדר מיומנות בהגנה עצמית את תלויה לגמרי באביזרים שעליך לשאת איתך בתיק.
    כגון:
    מיכל קטן של גז מדמיע, או שוקר חשמלי.
    וזה צריך להיות אצלך מוחזק ביד באותו אזור מועד לפורענות !!!
    אם גם זה אין לך אז תחזיקי ביד צרור מפתחות.
    תבחרי את המפתח שנראה הכי דוקרני ותתדאגי שאת סוגרת את היד על הצרור כאשר המפתח שבחרת בולט החוצה. כמו דוקרן.
    במקרה חרום שמישהו תוקף אותך את תוקעת לו את המפתח ישר לתוך העין.
    ואם חלילה פיספסת -- את בועטת לו חזק באשכים.
    בטווח קצר יותר תוקעים ברך חזקה באשכים, ובטווח אפס מועכים לו את האשכים עם כף היד.

    לו היית יודעת הגנה עצמית היית צריכה לבצע עליו סידרת תקיפות עד למצב של נוקאאוט.

    אם לא למדת הגנה עצמית מסודרת - אני מקווה שלפחות תוכלי לרוץ מהר אחרי שהיכאבת לו מספיק כדי שלא יתאושש מייד וירדוף אחריך.

    נ.ב.
    אם את יודעת בוודאות שמשהו עוקב אחריך אז בנוסף לכל מה שכתבתי קודם את יכולה בו-זמנית:
    * ללכת מהר
    * להחזיק אביזר הגנה ביד אחת
    * להחזיק פלאפון ביד השניה ולעשות עצמך מדברת.
    המשפט הראשון שאת "אומרת" זה איפה את נמצאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפים להגנה עצמית -לרוני קליין
    רינת
    31/05/2007

    לרוני קליין:
    אני בת 17 ולעיתים יוצא לי לחזור הביתה מבילוי לבד. אני קצת מפחדת וכל הזמן שואלת את עצמי ,מה יהיה אם משהו יפתיע אותי ויתקוף אותי? שאלתי היא ,אם נניח לא לקחתי אף פעם קורס להגנה עצמית ,האם יש טיפים, שיכולים לעזור לי לנסות להגן על עצמי בסיטואציה כזו וגם להעלות לי את הבטחון? אשמח מאוד להתייחסותך ועזרתך ,וכמובן בהצלחה בפורום החדש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השיטה הטובה ביותר

    אורן תמיר
    31/05/2007

    אם אין לך כסף לממן עלות של קורס להגנה עצמית. קחי בובה בגובה אדם או תרשים ותתאמני בבית על תקיפה בבעיטת צד לאיזור הביצים. זו השיטה הזולה ביותר והיעילה ביותר. אם את קרובה לתוקף מידי בשביל בעיטת צד תתאמני על ברכיה עם הברך. או במקרה קרוב יותר תפיסה עם היד ולחיצה. אף אחד לא יתקוף אותך יותר בחיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברכות לפתיחת הפורום
    תקוה
    30/05/2007

    וגם שאלה,
    במה יעסוק הפורום קצת בהרחבה, בבקשה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברכות לפתיחת הפורום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגדרת עיסוקו של הפורום להגנה עצמית

    רוני קליין
    30/05/2007

    מטרת הפורום היא לעודד את המודעות של הציבור, ובמיוחד של הציבור הנשי, לנושא של הגנה עצמית.

    במסגרת זאת הגולשים יוכלו לקבל מידע על אפשרויות שיפור יכולת ההגנה עצמית שלהם. מידע זה יתקבל הן ממנהלי הפורום והן מגולשים אחרים.

    עם זאת חשוב להדגיש כי אסור לפרסם בפורום גופים מסחריים העוסקים בלימוד אומנויות לחימה.
    הדיון הוא על הפתרונות האפשריים לבעיות של הגנה עצמית אך לא נציין שמות של מכונים בתי ספר ומורים המלמדים את אומנויות הלחימה השונות.
    לשם כך יש מנועי חיפוש טובים באינטרנט שגולש ממוצע יכול לקבל מהם מידע מדוייק תוך שניות ספורות.

    לימוד הגנה עצמית אינו צריך להיות נחלתם של צעירים בלבד.
    זכותו הטבעית של כל אדם להגן על עצמו מפני אלימות.
    למרבה הצער הגנה עצמית היא מיומנות נלמדת,. כמו שחיה.
    לא נלמד שחיה - נהיה תמיד חשופים לסכנת טביעה.
    לא נלמד הגנה עצמית - נהיה תמיד חשופים לסכנת אלימות.

    הדחקת הבעיה עם "לי זה לא יקרה" או "יהיה בסדר" עלולה לחרוץ את גורלנו ברגע האמת.

    שיהיה לנו פורום פורה ומועיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום