איך יודעים מה באמת הבעיה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך יודעים מה באמת הבעיה?
    יערה
    14/04/2014

    שלום
    בתי בת 13, אני במערכת יחסים ארוכה.
    בתי עברה טלטלות לא פשוטת לצערי עקב הגירושין ועוד . נולדה עם בעיות משמעותיות בוויסות תחושתי.
    באישיות שלה מאוד רגישה מופנמת ועדינה אך יחד עם זאת המון התקפי זעם שמופנים כלפי עצמה.
    בחודשים האחרונים לא קרה שינוי מהותי בחייה אך התנהגותה השתנתה מקצה לקצה.
    התרסה כלפיי בצורה קשה, חוסר מוכנות לקבל אף כלל ממני שנהוג בבית, אין רצון להתגמש כלל.
    איומים כגון "אם לא תתני לי לעשות מה שארצה (מתי לישון כולל שינה בשעות שהן יותר כבר בוקר מאשר לילה, כמה זמן ובמה לצפות בטלוויזיה באופן חופשי, אכילת ממתקים במקום אוכל ועוד) אז אעבור לאבא"
    החינוך שאני מעניקה לה כולל סדר יום קבוע אך גמיש בהתאם לנסיבות, אני עקבית וחושבת שאני מעניקה לה המון אהבה.
    בתקופה האחרונה החלה בטיפול פסיכולוגי . כרגע המטפלת לא רואה בעיה
    חוץ מבית הספר שגם שם החלו גלישות בבעיות התנהגות לאחרונה, אני היחידה כלפיה מופנית העויינות והאמירות הקשות.
    לדברי אביה ההתנהגות אצלו מושלמת (הוא מעניק חופש מוחלט כפי רצונה והיא אכן כך נראה נהנית מזה)
    אמירות כמו "אין לי רגשות" ועוד.
    מודעת לכך שלא תוכלו "לאבחן"
    אך בהתחשב בכך שבגיל ההתבגרות פורצות לצערי גם הפרעות נפשיות (יש במשפחה הקרובה לצערי תורשה ) איך ניתן לדעת האם זהו מרד בלבד או שמא יש כאן אכן בעיה?
    האם יש איזשהם סימנים שמבדילים או שהכל נראה אותו דבר?
    איך יודעים לפני שמאוחר מדי שזה לא סתם נניח מרד גיל ההתבגרות וזה משהו אחר?
    ההתנהגות שלה השתנתה מהקצה לקצה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך יודעים מה באמת הבעיה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יודעים מה באמת הבעיה? - תגובה

    שלי ורדי
    14/04/2014

    שלום יערה,
    אני מבינה מדברייך שעצם קיום תורשה של פתולוגיה נפשית במשפחתך מעצימה את דאגתך ובצדק במידה מסוימת. ייתכן שזו התבגרות וייתכן, ואני מקווה שלא, שעם הגברת הדחפים הקיימת בתחילת גיל ההתבגרות כל מיני רגשות צצו החוצה, רגשות שליליים, בלבול שלה עם עצמה ואימפולסיביות יתרה שמאפיינת את הגיל ומאפשרת ביטוי גדול יותר של רגשות שונים. אל תשכחי גם שילדים משליכים חלק מהבעיות שלהם עצמם על אמהות שלהם בעיקר, קצת פחות על האבות, בייחוד כשלא גרים עם האב..אז ההתפרצויות עלייך יכולות להביע את הקרבה הגדולה דווקא שהיא חשה ואת הצורך בו זמנית לקחת מרחב ממך ולהגדיר את עצמה מחדש- למצוא את הנפרדות ממך , ואם זה קשה לה אז הריב משרת אותה כי נותן לה תחושת נפרדות ונבדלות. לגבי הפתולוגיה האפשרית, אני כן ממליצה לך שהבת תמשיך עם הטיפול, זה יכול או למנוע או להפחית את העוצמה של הבעיות. לא תמיד לצערי ניתן למנוע פסיכופתולוגיה רצינית אך לפחות להפחית...אני מקווה שזה לא המקרה. אם בתך לא משתפת פעולה בטיפול פרטני, ואני מקווה שכן, ניתן לשקול טיפול משפחתי - את והיא ביחד - כדי לבנות תקשורת אחרת, קונסטרוקטיבית יותר.

    בהצלחה, וחג שמח!

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו