ברוגז בין אחים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ברוגז בין אחים
    רונית
    18/10/2014

    שלום רב,
    אני גרושה שנה. הבן בן 13.5 הבת בת 11.5 כבר מספר חודשים שהבן לא מדבר עם אחותו. הוא כל הזמן אומר שהוא שונא אותה מבחינתו היא לא אחותו,מתעלם ממנה מקלל אותה . בארוחות הוא לא מדבר איתה .ניסיתי לדבר איתו ולברר מה הסיבה. הוא אומר שכל מה שהוא עושה גם היא (הוא מנגן גיטרה והיא עכשיו גם רוצה ללמוד, שניהם מנגנים בפסנתר ולטענתו היא מנגנת שירים שהוא גם רוצה).
    אני מרגישה שהוא ממש שונא אותה זה מפריע לי מאוד ואני פוחדת שזה יימשך ויתקבע.
    אין לי מושג מה לעשות המשפחה והיחסים ביניהם כ"כ חשובים לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברוגז בין אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברוגז בין אחים - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    20/10/2014

    רונית שלום,
    תחרות, קנאה ואפילו שנאה בין אחים ואחיות הינם רגשות אנושיים ומוכרים.
    נדמה לי - שיחד עם זאת - קשה לנו ההורים להתמודד עמם, לפעמים יותר מאשר לילדינו עצמם... המחשבות על שלמות המשפחה והעתיד לא מרפות.
    אני רוצה להציע, בראש ובראשונה, להתייחס לרגשות אלה לא בהכרח כאל "אויבים" אלא כחלק מהמרקם האנושי שלנו. ממקום כזה תוכלי להיות פחות מאוימת ולהגיב באופן שמאפשר לבנך להרגיש את רגשותיו, אך גם להעביר מסר שניתוק מגע והתעלמות אינן הדרכים היעילות להתמודדות.
    נסי להבין מדוע הוא כל כך מוצף בגללה, מנסה להתרחק... מדוע התנהגותה אינה מחמיאה לו?
    האם מה שקורה ביניהם קשור לגירושין או התקיים עוד קודם לכן (גם אם בעוצמות אחרות)...? האם זה קשור למסרים שאתם ההורים, ו/או אחד מכם מעביר/ה?
    באם המצב ימשיך כדאי יהיה לשקול ללכת להדרכת הורים טובה, לליווי ולתמיכה...
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו