בן 12 חבריו מהיסודי מתנכלים לו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 12 חבריו מהיסודי מתנכלים לו
    טל
    23/09/2015

    בני עלה לחטיבת הביניים. מאז תחילת השנה לא יוצא מהבית לחברים ולא מזמין איליו חברים. גם קודם לא היה "חיה חברתית" ותמיד העדיף לשחק בלגו וברובוטיקה לבד בבית אבל היו מידי פעם גיחות של חברים ובכל יום הולדת תמיד היתה החבורה הקבועה שלו שהוזמנה. אתמול שמעתי במקרה חברים שלו ליד ביתנו "מסתלבטים על חשבונו" בהיעדרו וזה הדליק לי עוד נורות אדומות. התחלתי לחקור אותו (את בני ) להבין אם יש בעיה. הוא לא רצה לשתף פעולה ואמר שאין כלום אבל בסוף השתכנע ועל סף בכי אמר שהם (החברים הישנים מהישוב שלנו ושהיו איתו מהגן ועד כתה ו') אומרים לו מילים (לא ממש שיתף..דוגמא:" חחח...איזה אופניים מאפנים יש לך...") ובאופן כללי מסתלבטים עליו. יש אחד שמוביל והשאר צוחקים יחד איתו.
    מה אתם ממליצים ? האם לפנות לילד המוביל? להורים שלו שאנחנו מכירים היטב? האם זה יותר יזיק מועיל?
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 12 חבריו מהיסודי מתנכלים לו - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    28/09/2015

    טל שלום,
    המעבר לחטיבת הביניים אינו פשוט - הן מבחינת השתלבות במערך החדש והן בשמירת הקשר עם ה"ישן"... איני יודעת כמה זמן שחבריו אלה מתנכלים/צוחקים עליו ומה עורר זאת וכדאי להמשיך לבדוק לפני שנוקטים בפעולה כזו או אחרת. עודדי את בנך ואמרי לו שטוב עשה שסיפר ושיתף, ושאתם שם בשבילו. הרי כל כך קשה לשאת בכול לבדו! בססי את המון ביניכם כדי שימשיך לשתף ותוכלו לדעת מה קורה בחייו.
    בנוסף, אני מציעה לחשוב אתו מה כדאי לעשות... יתכן שכדאי לחכות עוד זמן מה ויתכן שכדאי לחזק אותו כדי שהוא יוכל לענות ולהתמודד. שמרי את שלב ההתערבות ההורית לזמן בו ההרגשה תהיה שהיא מחויבת המציאות ובנך אינו יכול "לטפל" במצב לבדו. אם זה יהיה המצב הרי שכדאי להעריך גם מי הם ההורים ואיך כדאי לפנות אליהם... זכרי שמדובר בגיל ההתבגרות ויש השלכות גם לכך.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החברה היא טיזרית

    שירי
    02/10/2015

    כבר מהגן. במערכת החינוך אין חינוך. מכבים שריפות. מי שלא חזק לא ישרוד. החברה היא אלימה ומגעילה ולא סובלנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו