קשיים לבת הזקונים במסגרת הצבאית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשיים לבת הזקונים במסגרת הצבאית
    מוריה
    02/10/2015

    ביתי הקטנה התגייסה לפני כחודש לצבא. במהלך לימודיה ביסודי ובתיכון היינו עדים לבעיות חברתיות שהיו לה.
    עוד ביום הגיוס בלישכת הגיוס היא התייפחה לקראת הלא נודע.
    במהלך הטירונות התקשתה מאוד להתרגל למרחק, לתנאים,לחברה........
    הלכנו לקראתה והצענו מספר מפגשים עם פסיכולוגית. נראה היה שיש שיפור והיא מצליחה להתמודד. הילדה התחילה קורס אך עדיין מתקשרת יום יום ובוכה ומתלוננת שקשה לה. מנקודת מבטי התנאים בם היא שוהה (אוכל,מיזוג,מבנים) מצויינים ביחס לבנותיי הגדולות וביחס לשירותי הצבאי. פנייתי באה על בסיס כעס רב שיש לי כלפי הילדה שמאז גיוסה היא מאוד עויינת, לא מתקשרת איתי כאם רק עם אחיותיה ואביה.
    הילדה מעוניינת להשתחרר/ לשרת ליד הבית ולבוא יום יום הביתה. לי הדבר לא נראה מהנסיון שיש לי איתה שהיא מפונקת,לא עוזרת,מבזבזת וכ"ו בשיחה אחרונה שניסינו לנהל אמרתי לה את הדבר וזה גרם להתגברות העויינות.
    אני מרגישה מאוד לא נוח עם העויינות ההדדית ולא יודעת מה לעשות? ברצוני לציין שבשיחות המעטות שאני מנסה לעודדה ולהפיח בה ביטחון ומסוגלות היא דוחה את דבריי בטענה שאיני מבינה אותה ורק גורמת לה לבכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי מתקשה במסגרת הצבאית

    מוריה
    13/10/2015

    לא קיבלתי כל התיחסות לדבריי .אשמח לשמוע את תגובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים לבת הזקונים במסגרת הצבאית - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    13/10/2015

    מוריה שלום,
    עושה רושם מדבריך שבתך אכן היא "הבת הקטנה"... גם באופן נפשי. היא - כנראה - פחות בשלה להתמודדות עם מגוון תחומים בחייה, ואיני יודעת כיצד הבעיות החברתיות שאת מזכירה טופלו - אם בכלל.
    לפיכך מובן שהגיוס לצבא אף מקצין זאת בהיותו מסגרת חיים טוטאלית ומחמירה יותר.
    קשה להבין יותר מדבריך אך עלי לומר שאני מבינה את מכלול התחושות שהיא מעלה בך (הרצון לעזור מחד אך גם הכעס מאידך), ומציעה שתמשיכו לסייע לה נפשית אך גם את (ואולי גם האב) תקבלו הדרכה הורית. גם עליך עובר הרבה וכדאי שיהיה לך מקום לעבד את תחושותיך. נראה לי שכרגע קשה לעזור לבתך היות שהיא ממוקדת בניסיון לחזור לקרבת הבית - לאזור המוכר והבטוח.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על ההתייחסות!

    מוריה
    15/10/2015

    נילי שלום
    ראשית ברצוני להודות לך . את מאוד צודקת בדברייך ובניתוחך את המצב.אנחנו עומדים חסרי אונים כיוון שהחיים מזמנים קשיים ואדם חייב ללמוד למצוא כלים להתמודד עם הקשיים.
    לדאבוננו יום יום היא מתקשרת ובוכה אף הבנות המשרתות איתה החלו להעיר לה שגם להן קשה אך הן לא מרשות לעצמן לבכות כל היום.
    אני רוצה לעודדה אך כל עצה וכל בקשה להתמודד כי כל שישי היא מגיעה הביתה ויכולה למלא מצברים נדחת וכשהיא מגיעה הביתה במקום לשבת ולספר היא מעדיפה להתבודד
    ולהפגש עם חברה שלא התגיסה מטעמי בריאות.
    אני מאוד מקווה שהתקופה הרעה הזו תעבור והיא תצליח להתגבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוגע לבת הצעירה שהתגייסה

    מוריה
    15/10/2015

    מוריה עוד משהו,
    חשוב בעיני לעקוב אחריה, היות שמצבה הנפשי יכול גם להדאיג.
    זכרו שיש עזרה נפשית גם בצבא והיום יש מודעות גדולה יותר לכל פנייה ולמצוקה של חיילים/ות.
    שיהיה טוב.
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו