למה אין לי חברים - אשמח לתשובה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • למה אין לי חברים - אשמח לתשובה
    שולי
    17/07/2016

    שלום
    אני חונכת של ילד בן 16 עם בעיות קשות של לימודים , היפראקטביות
    קושי בשפה , הוא לא יכול לדבר רגיל (הוא נמצא בכיתה מיוחד ואין לו חברים בבית הספר )
    יש לו קושי באחיזה בדברים
    אך הוא מתנהג כמו כל ילד רגיל , הוא מבין דברים וסיטואציות
    וכיף לשחק איתו למרות שהוא משתעמם מאוד מהר
    הבעיה : שלפני כמה ימים ראינו את אח שלו בן 13 עם חברים באיזה פארק
    כאשר הגענו ,אמרנו לו שלום וכולם התנהגו אליו מאוד יפה המשכנו הלאה
    אז החניך ש לי שאל אותי למה אין לו חברים כמו לאח שלו
    ולמה אין לו חברה .
    לא ידעתי מה להגיד לו ( גם לי מאוד קשה להתקשר איתו הוא לא מפתח שיחה ורוב התשובות שלו מסתיימות בכן אולי
    אני אשמח לקבל תשובה שבאמת אוכל לעזור לו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אין לי חברים - אשמח לתשובה - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    17/07/2016

    שולי שלום,
    אני מאוד מתרשמת מהאכפתיות שלך כלפי הנער אותו את חונכת. נשמע שהקשר עמך הינו חשוב ומשמעותי, ומטבע הדברים עולות בו שאלות בנוגע לסוגיות משמעותיות כמו חברים וחברה.
    אני גם מבינה מהדברים שאת מחפשת בתוכך ניסוח שאינו פוגעני אלא אותנטי מצד אחד ובונה - מצד שני.
    אני הייתי מנסה לשאול אותו מה הוא חושב? למרות הקושי להתבטא. מה לדעתו גורם לכך? זו גם הזמנה עבורו להתנסח באופן קצת רחב יותר... (והנה הוא אמר פה דברים מאוד משמעותיים). מעבר לכך אין לי טקסט מוכן למענה. נסי לדבר עמו על מה מתקיים בתוך חברות (יכולת לקשר, קשב לאחרים, גמישות, תקשורת וכל מה שאת חושבת עליו) ושאלי אותו מה דעתו. האם היה רוצה שתמשיכו לשוחח, במטרה לגעת ולעבד נושאים/יכולות אלה...
    לגבי חברה הרי שהייתי אומרת שזה דומה אבל בכל זאת שונה. אמרי משהו על כך שלא לכולם בגיל הזה יש חברות. שהרבה מתביישים כמוהו, שלא יודעים איך להתחיל... שאלי אותו אם יש מישהי שמוצאת חן בעיניו? פתחי שיחה גם בנושא זה. אפשר לחשוב גם על איך מראים למישהו אחר שהוא מוצא חן בעינינו.
    לגבי ההשוואה עם האח הרי שהיא בלתי נמנעת. מה ששוב ניתן לעשות פה זה לשמוע אותו מדבר עוד בנושא, ולחזק אותו על מגוון הייחודיות שלו.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו